26 Şubat 1935 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

26 Şubat 1935 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

; “KILLİYEPİN Tefrikası: 33 Nakleden: M.F. Meçhul bir adam telefonda Dal'e Mimininmektubu ni yazdırıyordu Hülâsa iFantoma - Hırsız namile maruf e lan Marten Dal isususi bir baloda ip bir hırsızlık, vakasının tela m şey ev sahibi Ma- Bunu Brina isminde bir genç kız aşırıdıştır. dd şudur : Çünl yeşil ej- Barinjer isminde bir adamın kari diği gece bunun -üstünde idi, Ve elmaşın bir parçası da cinayetin ok duğu yerde bulunmuştu. Brina bu mü- cevheri tekrâr elde ederek kendisini kurtarmak istiyotdu. Halbuki mücev- her tekrar ortadan esrarengiz bir Şe- kilde kaybolmuştur. Bunu acaba ev sa- hibi Koverlih aşırmasın- Fakat neden > İzer böyle bir hırsızlığı yapacak- ça va ei FE dm olmak Üzere Ne gemi takip etmiş ve onun gece Barinjer'in katledildiği dairede aynı ge- kilde vurulduğunu görmüştür. Bir sürü maccralardan sonra yeşil mücevheri bulmuş bunu genç kıza tes- lim etmiştir. Şimdi katli bulmak içi0 Bcranjerin masasına geçmiş, beklemeğe koyulmuştur. | — O kadar acele etmeyiniz. Çok dikkatli olmam lâzım, İsminizi ta- nıyorum, fakat... (Ses tereddüd e- diyordu) Fakat imdi ben telefonu pas ben $izi tekrar . çağırıncaya kadar pencerenin önüne gidib or#da duru nuz. Dal: — Niçin? diyecek oldu. Fakat telefon kapanmıştı bile. Verilen emre itaat etti ve pencere nin önüne gitti. e Kendi kendine “ah!.. evet!., anladım! m mma dar sokağın Büzye kaldırımında bir evin o duvarları İşi vag Bütün pencereleri görmeğe çalışan güçlükle kendisini seçebilecekti. Abajuru kaldırdı. Yüzünü cama yaklaştırdı. ve orada epeyce durdu. Karşısın- daki evin karanlık pencerelerin Li- rinde hakikaten bir adam var mi idi yoksa ona mı var gibi gelmişti? Telefonun zili bir daha çalmağa başladı. Dal elektriği söndürdü ve yazıhanenin önüne oturdu. Birkaç dakike evvel işitmiş oldu- Ku heyecanlı ses — Sizi gördüm ve size itimadım var, dedi. — Fakat ben'sizi görmedim. Ve ye ya ki kendi kendime acaba bir kurşun mu atacaksınız diye ri Li güzel bir nişan tobtası olmuştum ki... — Alay etmeğe vaktimiz yok. Bir kalem bir de kâğıd alınız. Ay- dınlığa da ihtiyacınız var. Yazıha- nenin üzerinde küçük bir lamba ox ma Fakat evvelâ pencerenizin pancurlarını kapatın. Hemme bu uzun lâkırdılar Dal'ın sabrmı tüketiyordu. Fakat itaat et- ti. ee adamın her söylediğini ine getirdikten sonra emirlerini beklemeğe başladı o: — Fransızca bilir misiniz? diye sordu. Dal titreyerek: — Evet, çok iyi diye cevab ver- di. — Bu işleri kolaylaştıracak. Ne Barenjer, one de Koverlih buli- sanı bilmiyorlardı. Her kelimeyi teker teker hecelemek img si tinde kaldım. Başlayalım: . Gözleri kararıyordu, zayıf le Sy fikirlerini toplamağa çalışa- ra — E et dedi. Miminin mektubu mu? İlk kısımlarını söylemenize bacet yok. Ezbere orum. — Hepsini baştan yazmak daha- doğru olur. Dosdoğru olması lâzım. Ses devam ediyordu. Dal'ın şa- kakları zonklamağa ( başlamıştı. Barenjerin elşelimnii kalan cümlesine ye ke sis ta 1 kaplamıştı. Gözl Bi kapıya dikmişti. Ha po za açılacak; ha şimdi Mek ime zükecek diye bekliy: Ne ri ğını bilmiyordu bile. jer ile Koverlih yazdıklarından baş ka bir iki cümlesi daha vardı. En sonunda: “Seni çok seven, vardı ve Mişel imzasını taşıyordu. Ses: — Şimdi, bana hepsini baştan 0- kur musunuz? dedi. Dal öksürdü ve okumağa başla- dı: “Benim sevgili Mimiciğim, Mektubünun yazılış tarzına çok canım sıkıldı. Sana uzun boylu yaz mak isterdim fakat kafam semalar- daki bir evden ve yeşil bir kapıdan dolayı çok karışık. Sanane kadar çok söylemek istedim ki sen benim için her şeysin. Bütün hal- bimle iztirabına iştirak > edi- yorum. Vapuram yarn ha- reket ediyor. Bir hafta sonra ara- muza uzun kilometreler girecek fa- kat ayrılığımızın kısa olacağı dü- şüncesile teselli bulayorem. Güzel- liğinin derecesi kadar da cesaretli olmağa çalış. Birleşeceğimiz güne kadar hep saatleri bienitememii Seni çok seven Mişel Dal son cümleyi ancak işitilir bir sesle okudu. Hiç sebebsiz sukutu hayale uğramıştı. O çok başka şey- ler bekliyordu. Yabancı ses: — Tamam, dedi. Anlayor mu su- nuz? * — Neyi “ anlıyacakmışım? Bu mektubda bir cinayet yaptıracak hiçbir şey yok.. Mişel de kim? — Mişel ehemmiyeti haiz değil. Miminin de hiç ehemmiyeti yok. Bunların cinayetle hiç alâkaları yok. — Sema'lardaki ev ile yeşil kapı ne demek? — Bunlar büsbütün ehemmiyet- siz. Aalp dağlarında kâin eski bir ! şatoda vukubulan acıklı bir hâdise anlatılmak isteniyor. Zannederim. — Buradan çok uzakta olmayan bir evin anlatılmak istenilmesine emin misiniz? — Hayır hayır. Buna eminim, Mektub yalnız başına hiç bır mâ- Bambaşka nâ ifade etmez. bir us- lüble yazılan bir mektub da bunun gördüğü işi Emmi — Sahi mi? Dal kendi kendisine “buadam muhakkak deli, diyordu. Peki ma bu adam deli ise bir kişiyi ölü- me götüren birisini de yaralayan kurşunlara ne İT. Öbür tarafta ses susmuştu. İnil- tiye benzer bir ses işitildi. Ses kor- ku ile devam etmeğe başladı: em vakit K eşimin asayı wh, bu sırrın içyüzüne ermek lâzım. Ben artık bütün bun- ları vicdanımın üzerinde taşıyamı- yorum, Bana yardım etmek ister mi siniz? — Size yardım etmek mi? Na- 51177. — Kasayı açmakla. İsi sonuna kadar yapmanız lâzım. Siz de Ba- renjer ve Koverlih gibi kendinizi öldürtmeyiniz. — Onları kim öldürdü? (Bitmedi ) Beyoğlu'nda Tünelde eski Ras kon - solosluğu yeni Narmanlı hanı altında 388/3 No. lu mağazada kuyumculuk ve mücevherat ticareti etmekte ve Beyoğ- lu'nda Posta sokağında (4) No, hu Mey- menet apartırmanının (1) No. lu daire - sinde oturmakta iken 22 - 1 - 935 değ- Jen Yunan tebaasından Pavlo Polidor”. ay içinde alacaklı ve mağazasına amir etmek ve satmak üze- re mal bırakmış olanların iddinlarmı is- bat edecek vesikaları ile birlikte Beyoğ- lu Dördüncü Sulh Hukuk mahkemesine baş vurmaları ilân olunur. £ (8523) mer Hukuk Hâ- de Tabakyunusta Çıkmaz türbe soka- ğmde 80No.)ı benede mukim iken ikametgâhının meçbuliyeti anlaşılan Nadide aleyhine mahkememizin 934- 2294 No, lu dosyasile açılan tescili ta- lak davasının muhakeme günü 25-3- 935 pazartesi saat 14 te tayin ve bu baptaki davetiye varakası mahkeme divanhanesine talik © İslınmış ve 15 gün müddetle ilânen tebligat icrasma | karar verilmiş olduğundan mezkür | gün Ve saatte İstanbul Mahkemei As- | Hiye Altıncı Hukuk dairesinde heyeti hâkime huzuruna gelmediği takdirde gryabında muhakemenin icra kılma - cağı tebliğ makamına kaim olmak ö- zere ilân olunur. (8525) e. m Psz Si Terci muahede- sinin feshi (Başı Tinci sahifede) gat, dün kömisyonculara ve diğer a- lakadarlara bildirilmiştir. Tecirlerden bir kısmı, bazı noktalar otrafında te- reddüde düşerek başmüdürlükten â - zahat almışlardır. Türk - Fransız ticaret anlaştmakınn yon lira aras cut olduğu tahmin edi nun mândti, memleketimize jihal et - tikleri mal miktarının bizim ya olam ihracatamızdan kat kat faz- Ja olması demektir ki, anlaşmanın fes hini icap eitireh en mühim sebepler - | den biri bu olmuştur. Japan malları hakkında bir karar Temmuza kadar gümrüklerimize gelecek olan Japon emtiasmın 148 pu: fmaralı kararnamanln K Zi listesinde gös- terilen eşyanın konten, dan bal edilmesi gümrüklere Jabliğ edilmiş ve dünden itibaren tatbikine başlanmıştır. Hedef belli deği:! 1 ri sahitede) NAPBİİ 2 A) — Conte Bi - ancamano Minareli hareektinden sonra, bugün Lombardiya'dan gelen lo de Vinci vapuru da amele nakledeceletir. Bugünden itibaren muhtelif yer - lerden, muhtelif smıflara mensup kı- taların Mesinaya akın edecekleri ha- ber verilmektedir. Bay Mussolininin Mesinaya gele - rek bunların hareketi esnasında ha- zır bulunması muhtemeldir. Habeşistanın ümidi Cenevrede LONDRA, 25 (A.A.) — Daily eks- i İtalya sefiri, AK ina ile Ado arasında, 6 kilometrelik bir sahaya teşmil ediknek istenilen bitaraf mıntakayı geçmek üzere göçe- belere verilen raüsaadeyi prensip iti- ve kabul etmiştir. iabeş hükümeti, bu husustaki tek- hifi akel etmiş ve müzakerelere Bel- çika'ı ve İsveçli zabitleri d iştirak et. tirmek teklifinden de vazgeçtiğini i- ma eylemiştir. Zannedildiğine göre, İtalya hükü - meti, Habeşistan, mesel hakeme havale etmek hakkındaki notalarma cevap vermediği takdirde Habeşistan imparatoru, davanm hallini uluslar ku rumuna bırakacaktır. Yeni kuvvetler ROMA, 25 (A.A.) — Harbiye müs- teşarı evvelki yün Katan ve zada tahaşşüt etmiş olen askerleri tef- tiş ettikten sonra bu sabah Mesinaya varmış ve orada şarki Afrikâya git - meğe âmade -ılunen askerleri tiş etm Ör. Şehirde büyük bir faaliyet ve ha- teket vardır. İçinde zabitler ve asker- ler ve harp mahkemesi olduğu halde dün akşam Napoliden Mesinaya gel - bu sabah Mesinaya gelmiş ve da bir çok aaker ve malzeme almıştır. Bu geminin ir'n“- 100 kadar zabitle 1008 Sür ve Se hip mali var İ abii şehirlerden piyade ve top- cu, istihkâm kıtalarile mütehassıs 8- Bunlar Leonardo Ode Vinci vapuru Ba bineceklerdir. Askeri tebliğler İ 331 voyullumlarıa 300-326 ihtiyat e'radına Beşiktaş Askerlik Şubesinden: Askerlik çağına giren yerli yabancı 331 doğumlularla beraber 306 dan 326 ya (dahıl) doğumlulara kadar yerli ih- tiyat efradınm © yoklamalarma 2 mart 435 ten ıtibaren aşağıda yazılı günler zarfında başlanacaktır. Bu günlerde mez kür doğumlu efradın şubeye etmeleri”ve hariçte bire. vee e” met adreslerini gösterir bir mektup gön 'dermeleri ilân Gwunur. 2 Mart 935 cumartesi: Kaptan İbra- him ağa Ekmekçibaşı Ali ağa, 3 pazar: piece yer köyiçi, 5 Salı: Atik Sinanpaşa, 6 çarşamba, Atik Sinanpaşa, 7 perşembe Cedid Sinanpaşa, 9 cumarte- si Dikilitaş, 10 pazar Şenlik dede, 1 pazartesi : Şenlikdede, 12 salı Vişne zade, 13 çarşamba : Vişnezade, 14 per- şembe Abbasağa, 16 cumartesi Türk Ze 17 pazar Cihannüma, 18 pazartesi: hannüma, 19 saki Teşvikiye, 20 semi ba Teşvikiye, 21 Muradi- ye, 23 cumartesi Ortaköy, 24 pazar Me- Gidiye, 25 pazartesi; Mecidiye, 26 sal: Ar navutköy, 27 çarşamba: Arnavutköy, 28 perşembe Kuruçeşme, 30”eumartesi: Be- bek, 31 pazar Bebek Ortaköy darüley- tam Balmumcu darüleytam Dumlupınar yatı mektebi. tr e Beyoğlu Askerlik şubesinden: 1 — Şubemizde kayıtlı yerli ve yabancı 331 doğumluların ilk yoklamasına 2 - mart- 935 tarihinde başlanacaktır. 2 — Yokla- maya gelecek olan snükellefin (4) adet vesika fotoğrafile yeni hüviyet cüzdan- larını yanlarında getirmeleri lâzımdır. 3 — Şube her gün cumadan maada yok- lamaya devam edecektir. Beyoğlu kaza- sına merbut gani aşağıda gös- terilen günlerde mezkür doğurmluların şubede bulunmaları. 4 — Diğer mahiye- İere mensup olan mükelleflerin de han- gi gün şubeye müracaat edecekleri baş- kaca ilân edilecektir. Taksim nahiyesi: (2 mart 935) ten (7 mart 935) kadar. Kasımpaşa maki © mart 935) ten 437 mart 925) kadar. Fransa - | MİLLİYET SALI 2: SUBAT 1935 MEMLEKET“ — ei , HABERLER! enizikle alairanşa konserler veriliyor) Çankırı umumü | kutlalamak maksadile ziY8İ Meclisinde Kadın üye Bayan Atiye Said Üçe neler yap- mak istediğini anlatı ÇANKIRI, (Milliyet) mumi meclisine Çerkeş dan seçilen Bayan — Atiye tim, 6 Çankırınm bu genç ve İ bayanma sözarası sordum? Denizli halkevi bandosu DENİZLİ, (Milliyet) — Denizli de alafranga musiki zevki son gün- lerde artmaktadır. Bu hususta çok çalışan lise musiki muallimi Bayan Mübeccel sık, sık Halkevi salonun- da konserler vermektedir. Civar vi- Yâyetlerdeki musiki muallimlerini de davet ederek müştereken daha güzel konser vermeğe çalışan Ba- yan Mübeccel bu defa da Milâs Pavburtta veni belsdiye meclisi BAYBURD, (Milliyet) — Beledi- ye meclisi âzası şubat birinden iti- baren on beş günlük içtimalarma başlamış'ardır. Önde belediye baş- kanı Tevfik Çaruh olmak üzere mü- nevver adamlardan seçilmiş olan yeni mi memleketin imarı için şindiden mühim kararlar vermek- tedirler. Etrafta fazla kar bulunması do- Yayisiyle; çalışmaya ancak marttan sonra başlayacaktır. bilhassa su yollarmı muntazam bo- ru'arla şehre © getirmek ve şehrin tanzifat, tenvirat işlerine ehemmi- yet vermektedirler. Şarkın yıldığı namını taşıyan kazamız belediye- nin gayretile bu sene bir kat daha parlayacaktır. Bayburd halkı bele- diyenin bu kararlarından çok mem mundurlar. Yeni Soy adı alan'ar * Beyoğlu Kalyoncuda 131 numa- ralı evde Muğlalı Bay Hüseyin (Ko- muk) s0y adını almıştır. * Büyükderede Çeşme sokağında oturan bakkal Bay Hacr (Yusuf eşi bayan Nakiye, kızı Huriye, oğlu Galip soy adı olarak (Göker)i almışlardır. # Cihangirde Ege bahçesi müdürü Bay Mehmet Ali (Kıran) soy adımı almıştır. * Nuruosmaniyede, Tasvir sökak 18 No. da Ali Aguş, refikası Aliye, o- ğulları perükâr Osman, Abdürrahman, Mehmet, İbrahim, kızları Sitare, Sa ime, Emine, yeğeni tuhafiyeci Osman Nafi, karnı Hadiye, çocukları Hüsnü, Dürrü Saf, Neclü eski aile adları olan (Babacan): soy adı olmışlardır. Socur'ler Yurdumuzu Terkediyorlar — (Başı 1 inci sayfada) Fi üzerine Katolik ve Rum papasları hs- yeletlerini değiştirmek için hazırlık yap- tadırlar. Ruhani teşkilât içinde yalnız sörler (socur) kanuna itaat etmemek için mem- leketimizi terketmeğe hazırlanmakta - dırlar, Sörler ruhani elbiseyi çıkarmak kendileri için o kabil olmadığını ileriye sürmüşler ve Fransa ve itaiyada men - sup oldukları Congrögation'lara müra- eaat ederek talimat istemişlerdir. İstan- bulun muhtelif semtlerinde kız mektep- leri idare etmekte olan sörler mekteple- rini kapatınağa karar vermişlerdir. Bu meyanda Kadıköyündeki Notre Dame de Sion, Boğazkesen çivarmda Çukur - boslanda bulunan Filles des Charitös rahibeleri de idare © etmekte oldukları mektepleri kapamak üzeredirler. Bunların Japonyaya gidecekleri haber verilmekte ise de bu hususta verilmiş bir karar yoktur. o Dün görüştüğümüz bazı rahibeler, mensup oldukları Congrö- gation'lardan emir beklemekte olduk - İarmı söylemişlerdir. Dün bir rahibe bi- ze dedi kiz — Japonyaya mi, yola Fasa veya baş ka bir memlekete mi gideceğimizi he - müz ve de bilmiyoruz. Paristen gelecek Biz asker gibiyiz. Emir aki Ne derlerse itant eder ve he- men yaparız. Fakat gideceğimiz memle- ket hakkında şimdiye kadar bize bir e- mir tebliğ edilmemiştir.,, Buradan gidecek sörlerin mekteplerinin hükümet tarafmdan satın alınacağı ve yerine yeni mektepler açılacağı haber verilmektedir. Yeni meclis | "Akşehirin eski hapishanesi ortamektebi musiki muallimi İh- san Atakurdu Denizliye davet ede- rek elbirliği ile bu hafta zengin programla bir konser verdiler. Sa- londa hiç boş yer kalmamıştı. Önümüzdeki hafta tekrar bir kon ser daba tertip etmişlerdir. Halk- vi bandosu bando şefi Bay Hakkının çok çalışmasile günden / güne iyileşmektedir. Diyarbekirin 40 yıllık odası Memleket ticareti üzerin de faydalı surette tesirini gösteriyor DIYARBEKİR (Milliyet) — Di. yarbekir ticaret odası kırk yıla ya- kın bir zamandanberi tesis edilmiş- tir. Dört yıl önce ticaret odası ken- di parasile, Diyarbekirin balıkçı- larbaşı denilen en güzel bir mevki- inde bir bina almış ve oraya taşın- | mıştır. Odamız, bütün tüccarları- mızı ticaret odasına bağlamak ve o- danm gayesi etrafında feyizli ve de vamlı bir hareket vücude getirmek için bütün kuvvetile çalışmaktadır. Odamızın bu devamlı faaliyeti sa- yesinde, pek kısa bir zaman için- de odaya yazılı âza adedi iki misli- ni geçmiş ve varidat eskiye nisbet- le epeyce çoğalmıştır. Oda ayni za- manda şarımızın ticari ve ökonöomi vaziyetinin ilerlemesi ve bilhassa tüccarlarımız arasında ticari ahlâ- kım kökleşmesi için çok çalışmakta- dır. Mıntakamızın. belli başlı Mhraç maddeleri, buğday, arpa, pirinç, sadeyağ, badem, mazı, cevizdir. Bunlardan birkısmı dış memleket- lere ihraç edilmektedir. Son zaman larda mıntakamızın ihracat ve itha- Iâtı arasında büyük farklar görül meye başlanmış ve ihracat miktarı ithalât miktarı epeyce geçmiştir. yıktırıldı AKŞEHİR, (Milliyet) — Yıilar- ch övesl yapilmiş ölüki bugünlerde yarısı göçmüş ve kalan — kısmı da çökmek üzere bulunan hapishane binasından mahküm ve mevkuflar başka mahalle © çıkarıralarak bir yandan Afyon caddesi diğer yan- dan Könya caddesi üzerinde ve şa- rımızın en iyi yerinde kötü bir man zara alan bu bina belediye üneyle- rimizin gayretlerile £ yıktırılmağa başlanmıştır. Akşelirde eczaneler AKŞEHİR, (Milliyet) — Kenti- mizde yıllardanberi iki eczahane bulunmakta idi. Bunlardan Necmis- tikbal eczaahnesi bundan sekiz ay kadar önce kapanmış, bu suretle bir eczahane kalmıştı. Ahiren ecza- haneleri tahdid yasasile eczahanesi ni kapayan Bay Mustafa Tuna Üs- küdardan şarımıza gelmiş ve (Yeni eczahane) isimli bir dükkân açarak işe başlamıştır. Gom'ik çevresinde seçim GEMLİK, — (Küçük Kumla) Köy idaresi kümesi şu türlü seçil- miştir: Muhtarlığa Nazım Töre, üyeliklere Hacer Parlak, Hüseyin - — Umumi meclis üyeliği gi nizden memnun — Bu seçimden çok Şimdiye kadar ihmal edile” kadınlığının yükseliş yollar cumhuriyet idaremizin büyü e kadin Z N Bu meyanda ben de İâyeti umumi meclis üyel keş kazasından seçildim. akarı umumü meclisinde üye Bayan Attiye evvelde Çankırı spor | heyeti âzalığında bulun — Umumi mecliste em Fk Çankırı vilâyetinin hangi. alâkadar olacaksınız ? — En çok sağlık işlerile” mak buna bağlı olduğunda iyi nelerle lacağım. Köylülerimizin küçük çocukların . sağla”. yetişmelerini çok arzu Bunların sık sık muayenf davilerinde ve sıhhi N uileri”” in değil bir köy ihtiyacların gf çük ve modern mektebler * isteyeceğim. Atiye Said Üçok mütemadi edecek bir Çerkeş - yerme yolunun. vel rilmesine ve bu” bi hassa köy yollarına dE if hemmiyet verilmesine $ Çünkırı viliyetinis ea ereceği kısımda en çok cek “Kızılırmak,, hava” fi rada pirineçi'ik veya zirantinin ilerlemesi İŞİ parasız tohum Bayan Atiyeyi daba el mak ve sözü uzatmamak bu çok yerinde ol3f imi m e mai şacağını gönülden sö Gürel, Halit Karaata, Emin Tay - lan, Ali Rıza, İsmail, Balıkesir Helkevinde kitab sergisi BALIKESİR, (Milliyet) — Balr- kesir halkevinde muntazam toplan- tılar yapılmakta ve faydalı çalış- malarma arana Mlmeekinci. Ye e salonunda bir kitab sergi açılacak ve âergide Bahkesirde basılmış ber mevi ki- tab yer alacaktır. bir kadın umumi bu değerli sözleri haz uyandırdı. Ona