12 Mart 1935 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

12 Mart 1935 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

8935 baharı için eni moda elbiseler eni moda Mantolar Kaplar.. Yarım mantolar.. Paris terzileri, ilkbahar elbise- her senekinden fazla bir te- | li vermek için uğraşmaktadır- Eskiden sade pardesü veya » kostüm tayyör ilkbahar için İmiş kaftan sayılırdı. Şimdi ar modelleri zengindir. Ev- kaplardan bahsedelim: Bizim çarşaf pelerinleri gibi, en kt an tutunda dizkapaklara uzananları görülüyor. Hat - Belçika Kralının kızkardeşi, ve veliahdinin karısı Prenses i Jöze Belçikaya yaptığı son ti esnasında böyle topuk iklerine kadar uzanan bir kap işti, Fakat doğrusunu isterse herşeyin fazlası fazladır. Bu göze biraz sakil görün - tedir, Çünkü'bu uzun kapm al , yek nazarda güzel bir ka - Vücudü olduğunu sezmek güç : İnsan birden bire bir Venedik ibi ile karşılaştığını zannedi - : Buna mukabil kısa kaplar çok İftir. (Bunlar ropla ayni çeşit olmıyabilir. Ropun kumaşı İse, kap ona uygun kareli veya çizgili, noktalı hülâsa fantazi | İÜ vünlüden yapılabilir. Daha zen daha şrk kaplar da vardır ki ın seyrine doyum olmuyor. lâ siyah bir rop üzerine astra #dan bir kap. Alelekser bu pe- İsrin arkası ön kısma nazaran daha uzunca, sivrice yapıl - ve yelek biraz aşağısma ka * inmektedir. Böyle siyah bir , hele astragandan bir kısa ile çok giyimli “habille” bir ra vermektedir. Teferrüata , küçücük siyah bir şapka inde, geniş delikli bir tül, be- Uzunca eldivenler, bütün kıya- tamamlamaktadır. İfer çizgili kumaşlardan hem hem kap yapılmak isteniyor- $ tasıl yapılıyor biliyor musunuz. Ha meselâ çizgiler amudi olarak sma biçim veriliyor. Bu bilmesi lâzımdır. Evet efendim ne diyorduk. Elbisede kumaşın çiz - gilerine amud bir istikamet ver - dikten sonra kabilse çizgilerine ya düz veya mail istikametler verme- lidir. Arkası biraz uzunca olan bu kapi çizgili kumaşlarda köşeli, zaviyeli tenazurlar vermek pek zarif olur. Kahverengi veyahud lâciverd bir ropa koyacağınız kapı açık renkten intihap ediniz. Kaplarda, kol geçmesi içim yırtmaçları ihmal etmeyiniz. Koyu renk bir kap için- den çıkacak açık renkli bir ropun kolu göze ayrıca hoş gözükmekte- dir. Redingot biçimi mantolar her za man azçok moda idi. Hele geçen senelerde süvare elbiselerinin man toları, lamadan veya kadifeden ya pılmış redingot biçiminde manto- lar değil miydi?.. Bu sene ilkbaharda tokrar pek moda olan redingotlar şöyledir: Arka bele kadar dar ondan sonra diz kapaklara veyahud aşık kemik lerine kadar boldur, Kol kısa bol veyahud uzun fakat omuzlar ba - lon biçimindedir. Bileğe inerken darlaşmaktadır. Bilek kısmı gayet düzdür. Aman bayancıklar terzini ze söyleyin. Sakın kolun üst tarafı nr süslü yaptırırsanız alt kısmına yani bilek tarafına başka bir süs koymasın. Çünkü kollarda hem yukarı, hem aşağı itina etmek, bil. hassa yünlü elbiselerde moda de - ğildir. Bu redingotların yahud redin - got biçimi manto veyahud trois auart'larn rengi açıktır. Açık gri, açık bej. Bu redingotlar çiçekli yazlık elbiseler üzerinde de ne şık duruyor bilseniz. Hele bu ipekli ropunuzdan rendingot biçimi man tonuza astar koyarsanız söylemek , haddim değil ama çok zarif bir i, bayan olursunuz. « Trois guart kısa mantolar , boyu hem uzun hem de in - Rösterir. Ufak bir teferrüattır orta boylu bayancıkların Geçen senedenberi o moda olan bu çeşit elbiseler gene çok moda- dır. Hele ilkbahar için pek zarif bir tesir yapmaktadır. Mantoların arkasında ekseriya geniş bir peli vardır. Dar bir eteğin üzerinde bu bol kısa mantolar hem pratik hem Bu seneki madalar dan bir kıç İ voruz. UN AMİ sir ceket görüyorsunuz. b caziptir. “şgskoseler ve | Çizgililer ya Bu sene en | 5 revaçta kumaşlar Bu sene elbiselerde en çok modanın çizgili elbiselerde oldu ğunu ayrı bir kısmımızda yaz- | dık. Bu çizgili elbiseler arasın- ' da damalı kumaşlar, kareli el- biseler pek çok görünmektedir. Bu sayıfamızda, size sinema ar- tistlerinin giydikleri güzel elbi- selerden bir kaç nümune veri- Solda siyah ve beyaz damalı Sağda Anna May Yung vere- ine çizgili elbisesi içinde ne ; » 8 yağ şi N i 4 Ortadaki Kaliforniya plâjın- da portakal rengi beyaz, ve kes Betty Grabble'dir. rüyorsumuzz. şıktır. Bunların yakaları ya geniş uzun tüylü, bir kürkle süslenmekte dir veyahud kareli taftalardan bü- yük bir fiyonka ile tezyin edilmek tedir. Yazın ise ya taftadan veya- hud açık renk kal dokunmuş ke- tenden yapılanlar koyu elbiseler üzerinde pek şık durmaktadır. A - çık renk gri, bej olabildiği gibi sadece düz beyazdan olanlar da yaz için muvafıktır. Bluzlar Etek'ekseriya koyu renk bir blüz ile tamamlanmaktadır. Veya- hud da yünlü kumaş belden biraz daha yukarısına kadar uzanmakta üst kısmı ipekli bir kumaştan bir parça ilâvesile daha hafif bir el - bise halini almaktadır. Çünkü bu Aşağıda solda Sally solda ise Genevieve Tobin'i çeşit elbiselerin” yapıldığı yünlü | kumaşlar umumiyetle kalıncadır. Bütün rob ayni kumaştan yapılır- sa ilkb barın sıcak günlerinde bir az ağırca gelmektedir. Onun için hele bizim İstanbulumuz iklimi i - çin şık bayanlarımıza ya bluz ve yahut böyle ipekli parça ilâvesini tavsiye ederiz. Bluzlarda kollar (© omuzdan sonra çok geniştir. Karpuz kol dir seklere kadar iner ve orada ya ince bir tasma veyahud lüstikle tutturu lur, Bu çeşid rob mantolar ilkba- har gezirtilesinde de çok pratiktir. İşte size 1935 ilkbaharı için üç çeşid moda... Hangisini isterseniz hangisini beğenirseniz hemen yer- li kümaslardan intihab edip kem Türk terzi ve işçilerimizi, hem de kendinizi memnun ediniz. i seden yeni çıkmıştı. Burnu eski tane rengi çizgilerle bezenmiş. önlük biçimi bir elbise taşıyan Blane'i, gö Bayanlar dikkat! Yüze pudra sürmek de bir marifettir Herkes kaşık yapar, yapar am- ortaya getiremez; bu - er kadın da yüzüne pudra sürer, Sürer amma yüzünün biçimine göre süremez. Benim bir arkadaşım vardı. Söz aramızda kal sın burnu biraz hürmetlicedir. Bir de size burnunu badanalar gibi pudralamaz mı, uzaktn gelirken sade burnunu görürsünüz. Bir gün, a kardeş dedim bir daha yüzünü pudralarken yanaklarına çenene bol bol, burnuna da bellibelirsiz pudra sür. Ertesi gün o arkadaşa sokakta rastgelmiştim de, hiç unu- tamam, (anıyamamıştım. Sanki gü zellik cerrahisi yapılan bir müesse ne nisbeten öyle küçülmüştü ki... Yanakları tombul tombul olup ta burnu ortada kaybolanlara bunun aksini tavsiye ederiz. Yani pudra- yı burnuna fazla ve yanaklara hiç denecek derecede az sürmek İâ - zımdır, Bir de pudrayı yüzde dur- durabilmek bir marifettir. Evde pudralanırsınız, daha kapıdan çi- karken bir rüzgâr gelir yüzünü sü pürür, yahud bir yağmur yağar, yüzünüzü yıkar. Sabahtan akşama kadar elinizden pudra kutunuz düş mez. Akşam eve döndüğünüz za- man bir aynaya bakmanızı tavsi - ye ederim, Muhakkak yüzünüz, üst üste, kat kat pudra sürmekten pul pul kabarmıştır. Size yüzünüzden pudrayı hiç uçurmamanın bir çare sini söyliyeyim. Sabahleyin tuvaletinizi yapıyor sunuz, Kreminizi sürdünüz, bir - kaç dakika sonra yüzünüzü iyice siliniz, cildin üzerinde hiç krem kalmasın. Sonra pudranızı sürebi- Krsiniz. Fakat ilk sürülen pudranın cildin renginden daba açık bir renk te olmasını, ve pon pon gülünüzün de kuğu kuşu tüyünden yapılmış olmasına dikkat etmeniz lâzım. Hem de ponponu yüzünüze hiç de dirmeden pudralayınız. Çnu uzak tan yüzünüze doğru silkmek kâfi - dir, Birkaç saniye sonra bu pudra tabakası ususi yumuşak bir fır ça ile İkinci defa süreceği niz pudra cildinizin renginden da ha koyu bir renkte olmalıdır. Fa - kat pudralanmağa katiyen burnu- nuzdan başlamayınz. Yüzünüzün şekli ne olurs olsun çeneden başla yınız ve sakın gözkapaklarınızı da pudralamayınız, gözleri donuklaş tırır. Halbuki gözler ne kadar par lak olursa o kadar güzel olur, ve boynunuzu pudralamayı da unut « mayın. İşte bayanlar, görüyorsunuz ya pudralanmak göründüğü gibi ko - lay bir iş değildir.