23 Mart 1935 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

23 Mart 1935 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

mer sinemasında bu hafta (Mosko- Beceleri) ismindeki film gösterilmek- Moskova geceleri) filmi, elde birçok oynanılan ve neticede kaybedilen oyununa © benzemektedir. bu filenin senaryosu yeni ro - ların en meşhurlarından birisinin im taşımaktadır. Mükâlemeleri fa» Muharrirlerinin o çok muvaffakıyet amışlarmdan bir genç tarafından mıştır. Sahne vözm en birinciler - biridir, roller en büyük artistler ta- Kadan oynanıyor... Bütün bunlara rağ- film heyeti umumiye itibarile se - ileri tatmin edemiyor. Vaka alelâde ve biraz da karışıktır. Rusyasmda © cereyan etmektedir. ve güzel Nataşa, ailesini düştüğü Mİ darlıktan © kurtarmak için ken - çıldırasıya © seven yaşlı fakat © de zengin olan un tüccarı Bri- nişanlanmak mecburiyetinde kar *. Fakat Nataşa hastahanede tedavi ti genç bir zabiti sevmektedir, bu a Kapiten IgnatoP'tur. İki adam ara- rekabet ve tabiatile kıskançlık baş iyor, Bir gece Ignatof oyun ma - da, kırk yıl çalışın ödeyemeyeceği İ Parayı kaybediyor. Kazanan Briu - tur, Bu parayı 72 saat zarfında öde- ü veya namusunu kanı ile temizle - ıkıştığı zaman Hızır muhakkak ir. Işte bu sefer de Hızır İgnatof'un na güzel bir kadın şekline gire * Sıkıyor. Bu kadın zabitin borcunu İYecektir. Fakat mukabilinde ondan hizmet istiyor: Bazı askeri plânla yasını kendisine vermek. taraftan o Nataşa sevgilisinin bir vaziyette kaldığını öğreni - Ve Briukof'u zabitten bu parayı in doğru olmadığına ikna ediyor. tüccarı Ignakof'a borcunun ödenmiş na dair bir sene gönderiyor. Fa ” İknakof'un bundan haberi yoktur. Üğer tarafta, casus kadının evinde- Casusun fikrini öğrenir öğrenmez * ihbar etmek için telefona saldırıyor. tam bu sırada odaya polis giriyor. ö zabiti de tevkif © ediyorlar. «. muhakeme... tof'un masum olduğunu ispat © hiçbir delil yoletur. Her şey onun dir. Meselâ Briukof'un ona, bor- oskova gecelerini ancak Harry Bu film bir çok kozla oynanan | ve neticede kaybedilen bir iskambil oyununa benziyor cunu ödediğine dair gönderdiği makbuz onu mahküm ettirmeğe kâfidir. Çünkü, Ignakof'un bu mühim parayı hiçbir yer- den tedarik edemiyecek vaziyette oldu. Zu ve maaşından başka hiç bir geliri olmadığı herkesin malümudur. Zaten bu- nu kendisi de itiraf etmektedir. Beraet etmesi Briukof'un elindedir. Eğer Briu- kof parayı almadan makbuzu yazdığını söyliyecek olursa genç zabit kurtulacak- tir. Tüccar, elinden Nataşa'yı almak is- teyen adamın ölümünü istemektedir. Fa- kat son dakikada rakibini kurtarıyor. Ve iki genç bir arada tatlı istikbal rüyaları görürken o, votka içerek, çigan şarkıları dinliyerek kederini uyutmağa çalışıyor. Filmin bütün başlangıcı iyi yapılmış- ter ve Rus muhiti çok güzel canlandırıl. muştar. Fakat çok geçmeden iş bozulu - yor. Muhakeme sahnesi çok uzuyor, bir türlü bitmiyor ve metice aynı zamanda hem hiç beklenilmiyen ve hem de evvel den tahmin edilen bir şekilde bitiyor. Seyirci, filmin iki sevgilinin birleş - mesile biteceğini evvelde nbiliyor. Fakat namusu her şeyden üstün tutan Kapten Ignatof'un bu O ödenmeyen büyük bir borç altında olduğunu ve güzel Nataşa nin da nişanlısı Briukof'a eğer Ignatof'u kurtaracak olursa onunla evleneceğine yemin ettiğini bildiği için filmin iki sev. gilinin birleşmesile biteceği hiç bekle - nilmiyor. Eğer artistler fevkalâde (o olsaydılar belki bu gibi noksanların kusuruna ba- kılmazdı, Fakat İgnatof şahsiyetini Pi- errer Richard Wilm pek beceriksizce oy- mamıştır ve Nataşa rolünde Anna Bella yerini bulamamıştır. Yalnız Briukof'u yaratan Harry Baur cidden harikulâde- dir. Onun kuvveti ve (kudreti altında filmdeki bütün şahsiyetler eziliyor, or- tadan kayboluyor. Harry Baur bilhassa kederini unutmağa çalıştığı son sahne de çok iyidir. Belki (Moskova geceleri) | filminin tenkidinde, diğer filmlerinkine nazaran biraz sert davrandık. Fakat bu filmin tamamile muvaffak olması için, evvelce de söylediğimiz gibi, o kadar çok koz vardı ii beklenilen neticeyi verememesi bir türlü affedilemiyor. SARAY SINEMASINDA Heyecanlı bir boks maçı Saray sinemasında bu haf'a Toboggan ismindeki film göste - rilmektedir. İki eski şampiyon, o pehlivan Peters ile, boksör Jorj, (oberaber yaşıyorlar. Petersin yanında Liza isminde genç güzel bir kadın da vardır. Fakat Peters sabah akşam her zaman sarboştur. Ve mütemadiyen Lizayi dövü- yor. Bir gün Jorj dayanamıyor, araya girerek Lizayı (o dayaktan kurtarıyor. Yanına alıyor, sevişi » yorlar, Jorj Liza ile bir gün boks ma- çına gidiyor, seyircilerin arasına katılıyor fakat ahali eski şampi- yonu tanıyor, alkışlıyor. Orada bulunan zengin Mane » jer Evderson ona bir, angajman teklif ediyor. Jorj kabul ediyor ve İngiliz şampiyonu ile karşı - laşmak için çalışmağa başlıyor. Maç günü... Salon adam almıyor... Bu maçın neticesi Jorjun istik- balini, saadetini tayin edecek.. Dördüncü ravunta kadar Jor - jun vaziyeti, rakibininkinden çok daha iyidir. İngiliz düşüyor, kal - kıyor, gene düşüyor. Fakat Jorj uzun zamandır maç yapmamış - tır. Kuvetten düşüyor ve yedinci ravuntta kesiliyor. Nakavt!.. Liza, Andersonla beraber ka - çıyor. Jorj maçta o kaybetmiş ve bu mağlübiyeti yüzünden sevdiği ka- dımı da elinden kaçırmıştır. Manen ve maddeten © yorgun bir halde gecenin karanliklarına dalıyor, Toboggan filminin bütün ehemmiyeti Jorj (o Karpantiyenin yaptığı boks maçındadır. Bu maç hakikaten heyecanlı « dır ve yalnız bu maçı görmek için bu film görülmeğe değer. | Jorj Karpantiye bu film ile iyi bir ar - tist olduğumu da isbat elmiştir. Ar- let Marşal da iyidir. Solda: Robert iröneğünli; güzel bir artistle beraber son filminde, Sağda: Palette God- dand ile Thöodore, Şarlonun son yaptığı “6 numaralı production,, filminde oynayacakları bir dansı prova ederlerken — Paulette Goddard bu filmde başlıca rolü oynama ktadır. Ortada: gan'le meşhur Fransız artisti Hanry Baur Golgotha filminde,. MELEK SINEMASINDA Telefoncu kız komedisi Melek sinemasında bu hafta telefoncu kız ismindeki fransızca duble edilmiş Amerikan komedi- si gösterilmektedir. Süzi sevgilisi Polün arkadaşı Jüliyeni daha gara karşılamağa gidip te ilk gördüğü zaman der - hal sevmiştir. Fakat Jüliyen hiç oralı değildir. O yolda tanıştığı Margörit ismindeki kadınla alâka- dar olmaktadır. Margöritle her gün telefonla konuştuğu (o santralda (oo çalışan Anna ismindeki genç kızın naza- rı dikkatini celbetmiş ve kız Jüli- yen ile fazla alâkadar olmağa başlamıştır. Bir gün telefonda Margöritle konuşurken Jüliyen “ya benim sevgime cevap verirsiniz yahut ta intihar edeceğim. O İşte rovelver elimde...., demiş ve biraz sonra santralda mükâlemeyi dinlemek - te olan Anna bir silâh sesi işit- miş ve derhal yukarı, Jüliyenin o- dasma fırlamıştır. Jüliyen baygın bir halde bir kanapenin üzerin- de miri Anna yaklaşmış ve Jüliyenin gözlerini açarak yerinden İle ğını gördüğü zaman dona kalmıştır. Meğer meni yaptığı bir bloftan başka bir şey * değilmiş. Bir çok hâdiselerden © sonra Anna, genç adamı Margöritin e- Vinden kurtarmağa muvaffak olu- yor ve film iki gencin birleşmesile bitiyor. Jüliyen rolünde Gari Gran çok şirindir. Telefoncu kızı canlandı - ran Frances Drake hakikaten gü- zel bir kızdır. Ve rolünü çok iyi başarıyor. Fakat bu filmde en zi- yade muvaffak olan artist & Süzi rolünü yapan kızdır. Bu artistin komedideki kudreti çok fazladır. Mevzu itibarile hiç bir fevka - iâdeliği o olmıyan o (Telefoncu kız) filmi yalnız artistlerin muvaf- fakıyeti eee çok hoş Er film ol Melek sinemasında bu filmden Buşüz göçeir hufın:da yisterini iş Robert le Vi- —u hafta Türk sinemasında gösterilen Sokaklarda altın filmi hoşa giden bir komedidir. Mevzu- unu anlatalım: Alber ile Jan, ellerinden gel- diği kadar hayatlarmı kazanma- ğa uğraşan iki arkadaştırlar. Jan iyi bir çocuktur. Annesi bir dük- kân işletmektedir. Fakat Jan saç- ma bir sebepten dolayı annesin - den ayrılmış ve Albere rastlamış- tır. Alber'e gelince; o, tam Paris sokak çocuğundan yetişme bir Pa- ris adamıdır. Hüneri iskambilde hile yapmaktır. Onu bir pazar gü- nü Fontenöfle ormanında sanatını icra ederken görüyoruz. Alber bu- rada mütemadiyen kazanıyor ve muttasıl halkı kafese koyuyor. Bu- nun üzerine ahali (o arasında ho - murdanmalar başlıyor ve tam bu esnada sahneye elleri ceplerinde Jan giriyor. O da oynamağa baş- lıyor, kazanıyor, ve bu suretle her- kese itimat geliyor. Zaten bu s0 - kak kumarbazlarının ber zaman müracaat ettikleri klâsik bir usül değil midir? Albertin kadınlarla arası çok iyi- dir. Jan'la bahse girişiyorlar, Bu esnada sağanak ve fırtına başlıyor. Bunlar bir yere sığını - yorlar, Buraya kendilerile beraber bir başka kadın geliyor . Alber bu- na yaklaşıyor. Ve fırsat gözlüyor. Parise dönen oto- —————— olan Tangolita ismindeki film gös- terilmektedir. Bu filmin de bilhas- sa müziği güzeldir ve mevzuu da canlı ve hareketlidir. eN ro Bitmemiş Senfonide lünü yapan Hans Jaray de çok muvaffak olmuştur. Gitta Alparın da tatlı bir sesi (o vardır. Fakat ne yazık ki kendisi cirkin - dir. > Sokaklarda “ AlberPrejan bufilm- de cidden harikulâdedir Sevimli artistin kudreti sayesinde bu filmi başından sonuna kadar zevkle seyretmek kabildir Altın sini seven Alber genç kıza çok mü- him bir iş üzerinde olduğunu s0y- lüyor. Fakat kız hakikati öğreni - yor ve annesinin yanma, dükkâna dönen Janla nişanlanmayı tercih €- iyor, Bu esnada Alber biraz kaçıkça bir âlimin yanma girmeğe muva:- fak oluyor. Bu âlim, altın yapma - nın sırrımı keşfetmeğe uğraşmakta» dır. Alber de işe karışıyor. İnfilâk- Ja neticelenen tecrübe esnasında Alber'in kol düğmesi uçuyor. Bu- nu bulan âlim “muvaffak oldum" diye sevincinden ağlıyor. Alber de onun sevincine iştirâk ediyor ve hıç tereddüt etmeden © bütün büyür şahsiyetlere; Generallere, bütün i- dare meclisi üyelerine, büyük sa - mayicilere, saylavlara birer daveti. ye gönderiyor. Hepsi geliyorlar ra- kat blöfün farkma varınca hepsi de kızıp gidiyorlar. Yaluız en bü- yük bankalardan birinin müdürü kalıyor. Keşifle alâkadar olduğu - nu söylüyor. Tecrübe yapılıyor ve herkes tecrübenin muvatfakıyetie reket mr, Alber rolünde Alber Prejan çok şirindir. em ken Ee il görrü lerin biç te canları ai Ee sizene e ŞE