28 Mart 1935 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

28 Mart 1935 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

BELEDİYEDE Erken Bağıran satıcılar Bir çoklarının sekizden evvel bağırdıkları anlaşıldı Mahallelerde sabahleyin sekizden <> vel satıcıların bağırmaları menedi Dün sabah İstanbulun muhtelif tarafla yedide satıcıların yüksek sattıkları görülmüş ve belediye memur” ları tarafından bu satıcılar yakalanmış - tar, Belediye dün bütün kaymakam! ıklara gönderdiği bir raporda buna buna çok dilkkat edilmesini bilirmiştir. SUt meselesi için yeni bir proj3 Belediye süt mesclesini halle karar vermiş, mutahassrslara bu hususta bir de yapor bardaki. Bu raporla birlikte bir de şebtin süt tevziatmi idare için proje yapılmıştır. Bu projeye göre belediye sütçülerle ayrı ayrı uğraşmıyacak ve bir müessese kuracaktır. diye projesini Dahiliye vekiletine gön- dermiştir. ni Eğ Z ekületçe amelık görülürse proje Kamutaya Ter«os bir yıllık projesini tatbik etti Istanbul Terkos idaresi 934 yılı için hazırlamış olduğu projesini © tamamen tatbik etmiştir. Buna göre İstanbul taraflarının su tevzintı közmilen bitmiştir. Bilhassa Sa- matya, Aksaray taraflarında evlere ve- rilen sulardan başka sokellarde da mah telif unusluklar yapılmıştır. Bu musluldardan herkes istifade « - decektir. Birkaç bin yeni ağaç dikildi Belediyenin ağaç dikme fanliyeti bit- miştir, Şehrin muhtelif taraflarında yol- ir “e ağaç miktarı bir “kaç bini a Üsküdarda Kızkulesine ba - kan sırtlara da bir çok ağaçlar dililmiş. tir, Mutahassısların söylediğine göre bu. ağaçlar tutumuştur. Bir kaç ay sonra Üs- küdar sırtları yemyeşil olacaktır. Gele- cek sene şehrin diğer taraflarına bua - Kaçlardan dikilecektir. Otobüs servisleri Belediye İstanbulun muhtelif semt - lerindeki otobüs servisleri üzerinde tet- kikat yapmış, bir de proje hazırlamış - tir. Tromvay şirketi bu yıl içinde yeni servisler hazarlaricen belediye otobüs servisleri için hazırladığı projeyi de şir- kote bildirecek ve yeni hatların gö e üs servisini idare et - mek etmediği için bu suretle halkın ih- tiyacını terine ter, kox sömurünü fazla fıy.tia satanlar Ekonomi Bakanlığı tarafmdan tosbit edilen kok fiyatından fazlaya satan ta- crler aleyhine kanuni caktı. İstanbul belediyesi civarındaki kok tncirlerini sıkı surette Öğrendiği gazı inin gazhane fabrikasında kak sam için kürek ve çuval para Ai diye müşteriden fazla para almıştır. Bu vaziyet üzerine belediyeye şikâ- ye Belediye tahkilera ba ve güzhanenin fazla para aldığını tesbit etmiştir. Belediye gaz şirketi hak kında kanuni takibata başlamıştır. em em m Gayrı mübadı.İsrin 305in İni iiz lirası Gayrimübadiller Cemiyeti, Yunan hükümetinin lâğvedilmiş olan Muhto- lit mübadele komisyonu vasıtasile hü- kümet emrine vermi şolduğu 30 bin lagiliz lirasmın, gayrimübadillere da ıtlırılması için Maliye Bakanlığı nez- dinde teşebbüste bulunmağa karar ver miştir. Cemiyet Başkanı” Bay Hösnü ve umumi kâtibi Bay Şahap ve idare heyetinden General. Esad gelecek hafta zarlında bu maksatla Arkar va gideceklerdir. Gayrimübadillere şim - diye kadar verilen bonoların tazfi - yesine kadar yeniden bono tevzii mev- Zan bebis değildir. Senelik toplantı 29-335 cuma günü saat 9 da İstan. “4 — Yemi seneler için fanliyet belli. leri, Bay Mahmud Esad geliyor MAARIFTE Maarif müdürleri Talimatnamesi Şimdilik yirmi beş vilâyette tatbik edilecek Maarif müdürlükleri için yeni bir ta liminana yapılışı Bu talimatnameye göre, bütün Tür- yedek maarif müdürleri yüksek mak- tep mezunu olacak ve kendilerine ay - rıca vâsi salâhiyet verilecektir. Maarif vekâleti yeni talimatnamenin şimdilik 28 vilâyette — tatbilkine korar seri, Kocaeli, Konya, o Manisa, Muğla, Samsun, Seyhan, Sivas, ram Yozgattoki maarif müdürleri yüksek mektep mezunu olacak ve mintakaia rmdaki orta eek ve Beler de ba makamlara tâbi olacaktır Diğer vilâyatlard ekle giki maarif müdürleri yalnız ilk mektep işlerine ba- kacaklardır. Hususi mektepler ticaret müesse<esi değil yacaletır. Tasgbe Birliği yaz seyahati tertip ediyor Mili Türk Talebe birliği yaz tatilin» de Antalya. Srvas, Samsuna birer tetkik seyahati tertip edecektir. Talebe birliği şimdiden Naha vekâ » lotine müracaat ederek talebe için ayrı- ca bir tenzilât yapılmasmı dilemiştir (Amerikadan bir din cemiyetinin re müracaatı Amerikada bir din cemiyeti İstanbul Üniversitesine müracaat ederek evron- sel bir din kabul edilmesini teklif et - miştir. Cemiyet ayni zamanda Milk Türk talebe birliğine de mümcani ederek ta- Amerikaya davet etmitşir, 'akat din cemiyetinin teklifi vedde- dikmiş, daveti de kabul edilmemiştir. Tıp Fakültesinus imtihan şeki 'eri d ğ s'irildi Tıp faküllesinde imtihan şekilleri de- öiştirilmiştir. Dün Üniversite vektör - lüğünce kabul edilerek Tıp fakültesi de- kanlığına gönderilen imtihan şekline gö ve, fakültede snf ve sömstr imthamı kal dırıknış, bunun yerine üç doktora yok - Jammas. eeaalaktur, Birinci doktora yoklaması 3 sömes- tir sonunda teşrih, fiziyoloji ve hayati kimyadan yapılacaktır. 2 inci doktora yoklaması umumi em- razdan yapılacaktır. 3 ücün doktora yoklaması da 8 inci sömestr sonunda hıfzıssıhhadan ve da - hiliye, bariciye, etfal, velâdiye ve akli- yoden yapılacaktır. Eskiden bir dersten dönen talebe ayni sınıfta kalırdı, Fakat yeni imtihan şekline göre sömestr ni - bayetinde muvaffak olamıyan ancak bir sömestr sonunda imihana girebilecek» tir. SPOR Sporcuları davet Futbol federasyonundan: Milli takıma namzet olarak evvelce çağırılan idmancıların cuma günü spor levazrmatı ile beraber saat on beşte Tak sinde bulunmaları tebliğ olunur. YENİ NEŞRİYAT YARIM AY Bu 26 büyük sahife ve zengin mün- derecatlı mecmuanın dördüncü sayısı, nefis bir kapak içinde bir tablo ilâ vesile çıkmıştır. Mecmuada Naci Sadullahın Morg - da yaptığı roportaj ve ifşa ettiği sır - lar, (Holivudun ve bütün sinama öle - mini allakbullak eden kitap) başlıklı yazılar okumıya lâyıktır. Ha:ta Hafta dün 16 sayfa, bol münderecat gym venidi bir çok resimlerle dolu “ Parmek izi , mecmuası yardım cemiye-. nda senelik 20 cu ünü öğleden evvel t 19 Doğancı - Ürün Sahn Hinaomda > yapıla muhterem azanın teşrifleri rica olunur. | Edirnenin kara günü Halkevinde heyecanlı bir toplantı yapıldı, şehitlerin mezarlarına çelenkler EDİRNE, ii) — Edirnenin hakiki sahiplerinden gaspedilerek mu- vakkat bir zaman için sernigün edildiği günün yıldönümü, Edirne Halkevinde, bütün memleket münevverlerinin bir. ik gönüllerile anıldı ve 1913 facinsr mi hoyocanlarla tel'in edilerek Türk gücünün şuurlu hedefleri bütün mede niyet karşısında açıkça gösterildi . Sast 15 te Edirne müdafsasmda ş0- hit olanların ruhlarını tekdisen mevlüt- lar okunurken, hallkevine yığın yığın bi- riken halkın tehacümleri bitmiş ve tam Bay Reşattan sonra söz alan ede « biyet mmalimi Bay Nat, dünün öder aile bugünün idaresi (arasında Gemlı mukayeseler yaparak (© Atatürke baş yüksek haykırarak dedi ki £ “Maksadımız, elemlerimize ağlamak ne kimsenin gönlünü kırmak isteriz. Unutmamak ve dalma hatırlamak bi- im beşeri hakkımızdır. (Trakyayı is yekun ) diye haykıranlar asla unulma- ırlar ki okuyan ve mumtazaman eden şuurlu bir kütle halinde ça- İşıyor ve yürüyoruz. Bay Alhmetten sonra kürsüye çıkan erkek muallim mektebinin — heyecanlı kondu hatibi, genç ve coşkun || talebesi Bay Şaban taşkın 150 bin kişilik kahraman bir ordunun müşterek uğultusu haline de yükselen heyecanlı sesile mütehey- yiç dinleyicilere ve bütün cihan efkâri en iyina karşı ça veciz önleri söy. “Tarihe baş eğdiren Atatürkün he- yecinli çocukları, Türk yurdunun batı Sınırmı al kanlarile çevreliyen (Balkan karbi) şehitlerini derin saygılarile a- sarlarken, bütün bir acun © karşısmda tek bir noktaya işaret etmek istiyocak- ler ve diyeceklerdir kit “Haydi, ulus çocukları, saray için de kabukları soyulmuş ağaçların ziya - larımızı ifade edecek" (değiliz. Zira, Türk milleti o kadar güçlü ve kuvvet- li bir hale gelmiştir ki, kendisine sado kat ve muhabbötle uzanan her eli sev- $i hissile karşılamakta ve dizine yasla. nan her temiz başı muhabbetle okşa - maktadır. Ancak herkese anlatmak İste- riz ki irade ve şuurlarımız kanayan gö- nüllerimizin içli heyecanlarını sustura- cak kadar taşkındır ve gücümüz şaur. suz beyccanları dâzm © olduğu anda kahredecek kadar aşkındır... Bay Şabanı süreli alkışlarla ve u- Zultu halinde yükselen (bravo...) ses - İerile karşılanan bilabesinden sonra kür- süye gelen kız muallim mektebi tale - besinden Bayan Rebianm çok içli ve büzünlü manzumesi göz yaşlarile din- lenmiş ve Türk milletinin şuurlu iheye- canlarını temsil eden bu kutsi toplanı- ya nihayet verilirken, iki kola ayrılan memleket gençliğinin bir kızmı saray İ | öçinde söğüt kabukları yiyerek can ve- von şehitlerin yüksek hatıralarına çe « #enkler götürmeğe giderken, ikinci ko- İu'da Edirmme - Karaağaş gosesi üstün - deki abidesine konulacak çelenkleri mil- li marşlar söyliyerek omuzlamışlar ve Atatürkün heykeli önünden doğru yürümüşlerdir. Cinsi (o Miktarı > Bedeli : -Eksiltmeye Lira 10,800 Lira Arpa (240,000 & parası i 810 13 nisan 935 cu- martesi saat 15 de Babaeski 1— Yukarıda cins ve miktarı yazılı Arpa kapalı zarf o usulile eksiltmeye konulmuştur. Eksiltmeye girecekler kanuni otura- cak yer göstermeğe ve ticaret odalarından tasdikli vesika bu- Lüleburgazdaki kıtaat i- çin açık eksiltme suretile 11800 kilo nohudun ihalesi 6 nisan 935 cumartesi saat 16 da yapılacaktır. Bedeli 1091 lira 50 kuruştur. Eksiltmeye “ girme parası 8İ lira 87 kuruş- tur, Eksiltmeye girecekler ka- nuni oturacak yer göstermiye ve ticaret tasdik- li vesika ve şirketler namma girecekler vekâletname bulun- durmıya mecburdurlar. Şart - namesini almak istiyenler her gün eksiltmeye girecekler yu- karıda yazılı gün ve saatte Lü leburgazda Askeri satma'ma komisyonunda bulunmalıdır- lar. (1559) v4 Yerli fabrikalar mamu'â - tından ve beher ki osunun tah min edilen fiatı 168 kuruş o - lan 15000 kilo pamuk ipliği kapalı zarfla eksiltmeye konul muştur. İhalesi 14-4-935 pa- zar günü saat 11 dedir. Mu - vakkat teminat 2115 liradır. Şartnamesini 141 kuruşa al - mak ve örneklerini görmek is- tiyenler her gün komisyona uğ rayabilirler. Eksiltmeye gire- cekler muvakkat makbuzlari- le arttırma eksiltme kanunu- nun 2 ve3 cü maddelerinde yazılı vesikalarla birlikte tek- lif mektunlarmı ihale saatin- den en az bir saat evvel An - karada M. M. V. satmalma ko lundurmıya mecburdurlar. Bunlar muvakkat teminat makbu- zu veya banka teminat mektubu açma saatinden bir saat evvel komisyona verilmiş bulunacaktır. 2— Şartname istiyenler her gün komisyonumuzdan bedelsiz alabilirler, Eksiltmeye girecekler belli gün ve saatte Lülebur- gazda Askeri satma ma komisyonunda bulunmalıdırlar. (1560) La misyonuna vermeleri. (1523) » 4 Beher tanesinin tahmin e- dilen fiatı 70 lira olan 500 ta- ne mahruti çadır ihale günü talip çıkmadığından yeniden kapalı zarfla eksilmeye konpul- muştur. İhalesi 14-4-35 pazar günü saat 11 dedir. Muvakkat teminatı 2625 liradır. Şart - namesinin 175 kuruşa almak ve örneğini görmek istiyenler her gün, eksiltmeye girecek - ler muvakkat banka teminat mektup veya maliyeye yatı- rilmiş teminat makbuzlarile kanunun 2 ve 3 üncü madde - lerinde yazılı ves'kalarla bir- Ekte teklif mektuplarını iha - le saatinden en az bir saat ev- vel Ankarada M. M. V. Satın- alma kömisyonuna vermiş bu lunmaları. (1561) 1 — Kırklareli kıtaatı için 9I ton sığır etinin kapalı zarf- la ihalesi 6 Nisan 935 Cumar- tesi günü saat 15 de Kırklar- eli komisyonunda yapılacak - tır. 2 — Tahmin edilen bedeli yirmi binyirmi lira, muvakkat teminatı bin beşyüz bir lira - 3 —Teklif mektuplarının i- hale ü saat 15e kadar Kırkl Satmalma Komis - yonu Reisliğine verilmesi (1397) 2116 | Dev'et Den iryo arı ve Lmanları iş'3tn3 Umu'n idaresi ilânları * Bedeli muhammeni 7500 lira olan 15 milyon kırmızı boş bilet kartonu 10 nisan 1935 çarşamba günü saat 15,30 da ka palı zarf usulile Ankarada Idare binasında satın almacaktır. Bu işe girmek istiyenlerin 562,50 liralık muvakkat temi- nat vermeleri ve kanunun tayin ettiği & vesikalarla kanunun dördüncü maddesi mucibinceişe girmeğe manii kanuni bulun madığma dair beyanname ve tekliflerle birlikte iki tane nümu neyi ayni gün saat 14,30 a kadar Komisyon reisliğine verme- leri lâzımdır. Bu işe ait şartnameler parasız olarak Ankarada Malzeme dairesinden, Haydarpaşada Tesellüm Müdürlüğünden ve İz - mirde İzmir mağazasından tedarik edilebilir. a4 Beher M3 17 lira tahmin edilen 1000 M3 çam ii 7 nisan 1935 pazar günü saat 15,30 da Ankarada İdare binasm da Malzeme Dairesinde kapalı zarf usulile satm alınacaktır. Bu işe girmek istiyenlerin 1275 liralık muvakkat teminatla kanunun tayin ettiği vesikaları ve kanunun 4 cü maddesi mu- cibince işe girmeğe mânileri bulunmadığına dair beyanname ve tekliflerinin'ayni gün saat 14,30 a kadar komisyon reisli « ğine vermeleri lâzımdır. Bu işe ait şartnameler Ankarada Mal zeme Dairesinde, Haydarpaşada tesellüm ve sevk müdürlüğün de ve Eskişehirde Eskişehir mağazasında parasız olarak dağı- tılmaktadır. (1562) Belediye Sular İdaresinden: Idaremizin satın alacağı aşağıda yazılı e kapalı zarf- la eksiltmeye konulmuştur. 15 m/m lik kurşun boru 15 Ton A anin 2, Mt 2 » 40 2 ”w İhale günü 3.4935 çarşamba günüdür. Teklif zarfları o gün saat on dörde kadar müdürlüğe verilmiş olmalıdır. Bu sa- atten sonra getirilecek zarflar alınmaz. Eksiltmeye girmek istiyenler Taksimde Sıraservilerdeki idare binasmda vezneye uğrayıp bir lira vererek şartnameyi Si (1545) Satılık Arsa (Esas No. Mevkii ve nev'i Depozito Lira 524 Kadıköyünde Osman ağa mahallesinde Halit ağa sokağında eski 16 yeni 24-26 numaralı 229-50 (İki yüz yirmi dokuz buçuk metre murabbar) arsa. — 280 646 Divanyolunda Klod Farer caddesinde Dost- luk yurdu arsasından ayrılma 23 Parsel numa ralı 241 metre “arsa. — 965 Yukarıda yerleri yazılı iki arsa peşin para ile satılmak üze re açık arttırmaya konulmuştur. İsteklilerin tafsilât için her gün, arttırmaya girmek için de 10 nisan 1935 çarşamba günü saat onda şubemize gelmeleri. (70) (1540) Dahiliye Vekâletinden: Vilâyetler evi için alınacak halıların münakasası 11 nisan 935 tarihine kadar temdit edilmistir. Şartnamede tadilât yapıldığından yeni şartnameyi gör- mek üzere taliplerin Dahiliye Vekâleti eksiltme komisyonuna müracaat etmeleri ve münaka saya iştirak etmek istiyenlerin de 1l nisan 935 günü saat 14,30 a kadar teklif mektuplarmı komisyona çermeleri ilân olunur. (1541) İstanbul Varidat Tahakkuk Müdürlüğünden: 2466 sayılı buğdayı koruma karşılığı kanununun birinci maddesile vergiye tâbi tutulan undan mamul makarna, şehri - ye ,irmik, ve her nevi bisküvi bu kanunun bazı maddelerini değiştiren 2643 sayılı kanunun birinci maddesindeki C fıkrası mucibince İ nisan 935 tarihinden itibaren paketle satılması mecburidir. Ancak evvelce vergileri verilerek fabrikalardan çıkarıl- mış ve perakendecilere satılmış olan açık veya kapalı kaplar i- çinde bulunan bisküvi, makarna ve şehriyelerden 1 nisan 935 tarihine kadar sarfedilmemiş olanlar mezkür tarihten sonra da paketsiz satrlabilecektir. Şu kadar ki bu kabil ellerinde bisküvi, makarna ve şehriye bulunanlar mevcut mallarmm cins ve miktarmı mübeyyin bir beyanname tanzim ederek ni- sanm birinci günü akşamma kadar bağlı bulundukları Maliye Tahakkuk şubesine vereceklerdir. Bu lâzimeye riayet etmiyenler hakkında takibat yapılır. (1555) Ge'ikpaşada Jandarma Satın. alma Komisyonunda Jandarma matbaası ihtiyacı için 25 kilo puvantiye (pirinç çizgi iki puntu) ve 35 kilo gire puvantiye (pirinç çizgi iki pun- tu) ve 30 kile ince kalm (pirinç çizgi altı puntu) ve 8 kilo ince kalın (pirinç çizgi iki puntu) ve 10 kilo oluklu çizgi (pirinc iki puntu) ve 50 kilo kurşun ( (altı puntu) ve 200 kilo muh - telif karentür ve 15 kilo dar on iki puntu yazı ve 4adet (70x75 santim genişliğinde) kalemdenibaret dokuz kalem matbaa mal zemesi açık eksiltme ile satın almacak ve eksiltmesi 14 nisan 935 pazar günü saat on beste Gedikpaşadaki binada komis - yonumuzca yapıl: - Hepsinin bir istekliye veya bir veya bir kaç kaleminin ayrı, ayrı isteklilere ihalesi gerek olanbu malzemenin hepsinin tasarlan an tutarı 1056 lira 25 ve ilk te- minatı 79 lira 22 kuruş olup her kaleminin ayrı, ayrı tahmini bahalarile ilk teminatları şart kâğıdında yazılıdır. Şart kâğıdı parasız komisyonumuzdan alınabilir. İsteklilerin hüviyet cüz- danları ve ilk teminat malsandığı makbuzu veya banka kefalet mektubu ile beraber belli gün ve saatte komisyonumuza gel - meleri (1522)