9 Nisan 1935 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

9 Nisan 1935 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

Osmanlıcadan türkçeye karşılıklar kılavuzu Listenin neşrine devam ediyoruz 1 — Öz türkçe köklerden gelen sözlerin karşısına (T. Kö.) belde- ği (alâmeti) konmuştur. Bunların her biri hakkında sırası ile uzman- harımızın (mütehassıs) yazılarını gazetelere vereceğiz. 2— Yenikonan karşılıkların iyi ayırd edilmesi için, gereğine gö- re #ransızcaları 4. yazılmıs. ayrıca örnekler de korulmustur. 3 — Kökü türhçe olan kelimelerin bugünkü işlenmiş ve kullanılan şekilleri alınmıştır: Aslı ak olan hak, asle üğüm olı “çek,, Kökünden gelen şekil gibi. İnsiyaki — İçgüdel — (Fr) İnstinctif Örnek: İnsanların da insiyaki hare- ketleri vardır — İnsanların da içgü- del hareketleri vardır — Les Bommes sussi ont des actrs instinetifs. Gark — Batma Örnek: Geminin garkı, yalnız içinde- kölere deği), onların akraba ve taallü- katma da büyük bir felâket oldu — Geminin batması, yalnız içindekilere değil, onların soyuna sopüna da büyük bir felâket oldu. Garketmek — Batırmak Batmak Garkolmak — Müstağrak, mağruk — Balmış, batık İstiğrak — Dalım Örnek: Hali — istiğrakta âc yaptığını bilmiyor — Dalrm halinde ne yaptığı- #5 bilmiyor. Garsetmek — Dikmek. Gaseyün etmek — Kusmak Gasl — Yunu Ömek— İslâmiyete mevta badelgasil defnolur — İslâmirkta ölü yunudan sonra gömülür. Gasletmek — Yumak Gasp — Kapaç Örnek: Eski zamanlarda derebeyleri için gasp bir hak sayılırdı — Eski zamanlarda derebeyleri için kapaç bir hak sayılırdı. Örnek — Mağsup, kimin elinde bu- lunursa bulunsun — istirdad edilir — Kapık kimin elinde bulunursa geri 8- mak başlıca © gayemizdir — Bütün Türk çocuklarını okutmak başlıca © rej dir — Notre but principa! est Öinstruire tows İcs enfants Turcs. Hedet — Amaç — (Pr.) But Örnek: Ordular! İlk hedefiniz Akde- nizdir — Ordular! İlk amacınız Ak. denizdir — Soldats! © Votre premler but est la Mediterranmde. Maksat — Vargı — (Fr.) İntention emek Ankara'ya gelmekten maksa- dım sizinle görüşmektir — Ankaraya gelmekteki varığım sizinle görüşmektir. — Sizi görmek vargısı ile (maksadı e) Alkaya geldim — C'est dans Pintention de © vous rencontrer (de cavser avec vous) gne je miz ven â Ankara. Metlâb — Alacak — (Fr.) Gredit, avoir, erdance Örnek: Ondan yüz Yira matlöbum vat Örnek: Matlübunuzu © i'af edemiye- ceğim — İsteğinizi yerine getiremiye- ceğim — Je ne pourrai pes accomplir votre dösir. Mefküre — Ülkü, ideyel — (Pr. İdönl) "Temenni — dilek — (Pr.) Sowhalt, vocu, demande, sohicitude Örnek: Sizden temennim odur ki — Gayet — Pek, pek çek —W Gayret (Bak: ceht, sây) — Çalışma, ça- halama, dürüşme Gayrete gelmek — Davranmak, canlan- mak Gayrete getirmek — © Davrandırmak, canlandırmak, — Yardakçı rkadaşlık iyi şeydir, gayret- keşlik kötüdür 2 Arkadaşlık eyi ey- e yardakçılık kötüdür. çöpe Gayrendiş — Özgecil Yad -, - sız, - maz ADE Cazip — Gözen; gayri cazip — Yadgözen - milli — Ulusel; gayri milli — yadulusal Gayri müvafık — ag Gayri kabili icra (Bak: ük takımı) — Ya- “amil Ç > 7 okunur), ahliksızca Örmek: İ — Güyri iradi” hareketler için kanun tahfif eder — İra desizce hareketler için kanın cezayı azalır. 7 — Gayri ihtiyari olarak hatırinıze — — İstemeksizin haırmmın ker imi kabili afiv — Bağışlanmaz © Örnek: Bu kusurunuz gayri kabili a. #iv netayiç tevlit etmiştir — Bu suçun naz bağışlarmaz sonuclar doğurmuş” tür, kabili inhina — Bükülmez 3 Onun gayri kabili inhina bir büküm, türkçe belliketir. Gayri kabili kıyas — Bambaşka, eşsiz Örnek: O, akran gayri kabili kı- yas bir çocuktur — O, taydaşlarm. dan bambaşka bir çocuktur. Gayri kabili şifa — Onulmaz, savuş- maz, Örnek: Bu hastalık gayri kabili şifa. dır — Bu hastalık onulmaz (savuş - receye geldi, Gayri kabili telâfi — Yerine konmaz : Bu, bütün beşeriyet için gay lâki bir © ziya olur — Bu, yerine konmaz bir güyri kabili tezelzül bir imanımız var- dır — Türklüğün ilerliyeceğine sarsıl- max bir inanımız vardır. Gayri kat'i — Kesimsiz, kestirilemez. Gayri mahdut — Sınırsız, çevrilmemiş. Örnek: i — İçimizdeki çalışma heve- si gayri mahduttur — İçimizdeli ça. Uişma İsteği senuraızdır. 2 — Gayri mahdut arazi — Çevrilme- miş topraklar. Gayri mahsus — Belli belirsiz, duyulur duyulmaz, duyulmıyacak kadar Örnek: Ondaki tebeddül, henüz gay- ri mahsus bir haldedir — Ondaki de- gişki, henüz belli belirsiz (duyulur duyulmaz) bir haldedir. Gayri malüm (Bak: meçhül) — Bilinme- dile, bilinmez. rnek: 1 — Ortada gayri malüm bir şey kalmamıştır. — Ortada bilinme dik bir şey kalmamıştır. ? — Bu işin akibeti nereye varacağı göyri malümdur — Bu işin sonu mere- ye varacağı bilinmez. eği mamur — Şenliksiz, o yadbayın- memul — Umulmadık. * En gaym memul bir sırada di — En umulmadık Binek Gayri meskün bir ada — Issız bir ada, Gayri meskün bir ev — Boş bir er. Gayri mesul — Yükümsüz. Örnek: Gayti mesul makamların mü. dahalesi — Yükümsüz orunların ka- rıyması, Gayri muhtemel — Olamaz, olasız Örnek: Gayri o muhtemeldir — Ola- maz, olasızdır Tüm — Olabilir, olasılık, 7.) Mİ Bu işte o kazanmak olasılığı iktimali © göremiyorum. — İktimal. dir — Olabilir, olasıdır. Ihtimal — Olasık, iletimaliğ Örnek: Bu kadar ihtimali bir şey &- zerine barekete geçmek doğru mu- dür? —“Bu kadar iktimaliğ bir şey ü- zerine harekete geçmek doğru mudur? Ademühtimal — Olamazlik, olasızlık Gayri mutabık — Uymaz, uyuşmaz . Örnek: Kanıma © gayri mutabık bir hareket — Kanuna W — Kanunla uyuşmaz bir har. Gayri muti — Dikbaş Gayri mümkün — İnkânsız — İmkânı İmkân — İmkân (T.K) Ademiimkân — İmkinszhle Gayri münasib — Uygunsuz Örnek: Gayri münasip hareketlerde bulunanlar ceza görürler — Uygun - suz hareketlerde bulunanlar ceza gö - rürler, Gayri münbit — Çorak Örnek: Gayri münbit arazi — Çorak töpraklar. Gayri müsmir — Verimsiz. Örnek: Gayri mütmir mesa! — Ve- rimsiz çalışmalar. Gayri müstakar — Dursuz Örnek: Siyasi vaziyet — henüz gayri müstakar görünüyor — Sıyasal du- rum henüz dursuz görünüyor. Ge — Dışmomal — (Pr) Anor- a deki san caktır.) Örnek: Bu çocuğun bu yaşta bu ka- dar boylanması gayri tabiidir — Bu çocuğun bu yaşta bu kadar boylanma- st dışmomsaldir. Güyriknbli — Yanıç — (Pr) Centre - nature Örnek: Gayritabii yollardan gidilerek özlü bir iş yapılamaz — Yanıç yollar» dan gidilerek özlü bir iş yapılamaz. Gaya — Hınç nek: Gayz ile hareket edenler ek- seriyetle haksızlığa doğru - yürümüş olurlar — Hınç ile (hareket edenler pk ie haksızlığa doğru yürümüş my — Kızgınlık Örnek: Gazaba uğradı — Kızgınlığa uğradı. Gazab — Kızmak Hiddet — geni Hiddetle kalkan ziyanla ötu- le kalkan ziyarıa oturur. Hiddet © ir Öfkelenmek olasal, ince okuna- (Baş Kisci sahifede) cak olan Fransız kabinesi içtimam: başbakan Bay Flandenin. Sir teklif edecaktir. Bu takdirde üç devletin başbakan ve dışarı işleri bakanları Strezada toplanmış olacak - lardır, Fransanın İngiltereden istediği LONDRA, 8 (A.A.) — Taymiz ga- zetesinin Paris muhabiri yazıyor; Fran sa, İngilterenin Stresa konferansında inde mevcud vesaiti kullanmak su- retiyle kendisine müzaheret edeceği » ni ilân etmesi arzusundadır. Zannolun duğuna göre Fransada İngilterenin kendi dominyonları ve Amerika ile e- lan münasebetlerinden mütevellid hu- susi vaziyet göz önüne getirilmemek- tedir. Şu halde iki tarafın taahhütli ve mesuliyetleri bahsinde yeni birla- kım görüş ihtilâfları ortaya çıkacağı intibar vardır. Roma teklifte bulunmamış ROMA, 8 (A.A.) — Hariciye müs- teşarı Bay Suviç, Mokka Della Kami nateye gitmiştir. Bay Mussolini geçen cuma gününden beri orada bulunmak Alman istihbarat bürosunun bil dirdiğine göre, Roma, Paris ve Londra arasnda cereyan eden diplomasi faa- liyetine rağmen, Italyan mahafilinde Roma'nın ne Paris'e ne do Londraya kat'i hiç bir plân, muhtıra ne de tek- lifte bulunmadığı temin edilmektedir. Şark misakı ve Lehistan VARŞOVA, 8 (A.A. Aski fikirlerini yazan Polska Z! talealarma bakılırsa şark misakmın al mış olduğu şekilde akdi maya düşmür- tür, demek caizdir, mütaleasında lunuyor. Leh hükümetinin hattı resi keti açıktır. Lehistan, müşterek bir iştira! etmekten imtina etmez, meselesinin gayri kabili te kiki edilmesini ve Lehistanın harici siyastinin onun şark ve garb komşuları ile olan münasebetlerind. elde etmiş olduğu neticelerin bu si temden müteessir olmamasını İ Bu gazete, mütalealarna devam ile ast sahasmdaki bütün te dim — O kadar öfkelendim ki kendi- mi tutamıyarak kaba kaba söylendim. kazgm Örnek: Gazup çehresinin neler anlat- tiğını ben bilirim — Kızgın çehresi- nin neler anlattığını ben bilirim. Gazal — Ceylân Gezanfer — Aslan Geda — Dilenci, yoksul Gehvare — Beşik Gencine — Gömü, hazne (T.Kö.) Gerdan — Boyun Garda Araba — Sıcak, iss n Gör Ha > Örnek: Aralarındaki dostluğa bir kat daha germi vermek içini — Araların- daki dostluğa bir kat “daha haz ver- mek için. Geştü güzar — Gidip dolaşma, gezip Gıbta — İmren Örnek:'İmren (gıbta) hir ahlâk eksi. ği değildir, sakınılacak olan şey gü- nü (hased) dür. Gibta etmek — Örnek: Öyle güzel bir eser yazmış ki okuyunca âdeta gıbta ettin — Öyle güzel bir eser © yazmış ki okuyunca bâyağı imrendim. Hased — Kıskançlık, günü Hased etmek <— Kalammak; günülme — Kuk ücü Vk ala Örnek: Gıdasız vücut, yavaş yavaş yıprahır — Besinsiz beden, yavaş ya- vaş yıpanır. Mugaddi — Bel eleyiei Vem mugaddi — Besinsiz Örnek: 1 yemekler vardır ki pek lezzetlidir, fakat gayri mügaddidir — Bir takım yemekler vardır ki pek tat ıdır, ancak besinsizdir. Gilüf — Kın, kılıf Gina, istiğna — Doysalık, © bilekinlik, maz (T.Kö.) Örnek: Ayni © yemekleri yemekten gma geldi — Ayni yemekleri yemek- ten bıkkınlık geldi — Bu adam, istiğ- Ba nedir bilmez — Bu adam doysalık nedir bilmez. Gıma getirmek — Doysamak, bıkkmak Doyuk Stresa konferansına hazırlık tinad oder. Bizzat kendi kuvvetimize olan itimad hissi normal komşuluk mü yasebetleri ve miededilmiş olan ittifak lar. Leh siyasetinin bu esasları göz ö- müne getirilince şark misakının Lehis- tan tarafından kabul edilemiyeceği kolayca anlaşılır. Bay Eden'in ziyare- ünasebetiyle Ingiliz gazetelerinde len mütalcalar, bizim noktai na- yarımızm İngiliz umumiyesi ta rafmdan anlaşılmış olduğunu göster mektedir. İngiliz gazeteleri ne diyor? LONDRA, 8 (A.A.) — Tekmil mat buat, kabinenin dış siyasa hakkında bugün alacağı kararların fevkalâde e zat arzedememek mev duğuna derin surette eseflenmektedir. Morning post: — Halli Tâzrmgelen esas mesele, İngilterenin bir mütavasaıt 81f; rekette devam edip etmiyei dedikten sonra Almanya ile uzlaşma- nın imkânsız olmadığını ve fakat bu- nun birçok senelere mütevakkıf oldu- ğunu yazıyor. Bu gazeteye göre, ge- çen yazdaki Nasyonal - Sosyalist hare- ketine benzer hâdiselerden korunma- nın en iyi çaresi devletlerin bu kabil teşebbüslere zorla mâni (olacakların - dan emin bulunmaktadır. Ayni mevzu üzerinde, Daily Teleg- raph da diyor ki — Avrupanm müstakbel sulhünün Giran — Ağır Giranbaba — Değeri çok. Giran gelmek — Ağırsınmak Örmek? Onun bu vaziyeti bana çok giran geldi — Onun bu durumunu çok ağırsındım. Si — Çevrinti irdibad — Kasırga Girit — Giri Örnek; Önümüzdeki mesele çok girift w ei — Önümüzdeki sorum çok gi- bir iştir. Gri olen Cms ve düçar olmak) Gl etalmak, yakalanmak irive — x Öne Dağ bü giriveden nasıl kuru tulacağını © bilmiyorum — Onun bu çıkmazdan nasıl kurtulacağını bilmi- yorum. Eri p — Grup (T.Kö, Gubar — Toz z Gudde — Bez Gudruf — Kılardak Gulgule — Çığ Örnek: Derken bir gulgüle koptu — liken en ir lr Bap İŞ Çiya salkim) — Ayaklanma Gurab — Karga, kuzgun Gurbet — Yadel Gurbette anahtarı İagillerenin elindedir. Ken- disi, halen ne muhteşem, ne de devam lı bir mahiyet o arzetmiyen | tecerrüd siyasasile, Uluslar kurumunun hima- yesi altında, taüşterek bir hareket tar zma iştirak etmek şıkları arasnda muhayyer bulunmaktadır. Nazırlarm ekserisi, müşterek hareket prensibine İngilterenin müzaheret göstermesi har olacaktır kanaa- Times de şu suretle fikir beyan edi — Ingiltere, her harb müsebbibine karşı vaziyet almağa szmetmiş görün melidir. Bununla beraber, mevcud hak sızlıkları dn tamir etmek suretile, harb sebeblerini ortadan © kaldırmak lâzim dır. İngiliz diplomasisinin bütün gay- retleri, Almanyayı uluslar kurumunun kollektif sistemine idhal etmeye ma- tuf bulunmalıdır. Bay Eden hâlâ hasta LONDRA, 8 (A.A.) — Resmen bil- dirildiğine göre Bay Eden, rahatsız ol duğundan dolayı bugün kabinenin fev kalâde toplantısında hazır bulunmıya caktır, Mumaileyh, toplantı tarihi ö- nümüzdeki perşembe günü tesbit edil miş olan Stresa konferanuna gidecek olan dışarı işleri bakanı o Sir Con Say- mene de refakat edemiyecektir. ç Bay Eden, kendi hususi doktoru ile mumaileyhin sıhhi vaziyeti hakkımda şu raporu vermiş- lerdir : Bay Eden, son seyahatinde (ırtına- lı bir havada tayyare ile sefer etmiş olduğundan dolayı kalb zayıflığından mustarib bulunmaktadır. Endişe için hiç bir sebeb yoktur. Fakat Bay Eden, dört veya beş hafta mutlak bir hata mühtaçtır. Amerikanın vaziyeti VAŞINGTON, 8 (A.A.) — Amerika | dışarı işleri bakanı B, Hull Amerikanın | Siresa konferansına müsahit göndermi- | yeceğini bildirmiştir. Amerikanm Lon - dra, Paris, Roma ve Berlindeki elçileri bu konferans müzakerelerden Ameri - kayı haberder edeceklerdir . Bay Radek,in yazısı MOSKOVA, 8 (A.A) — B. Rüdek İzvestin gazetesinde Streza konferansı hazmiiklarını tetkik ederek diyor ki: “Doğu Avrupasının emniyeti daha zi- yade bu mmtakadaki milletleri alikadar edet. Ve bu milletlerin ve hususiyle ken- di iştiraki ve muvafakati olmaksızm alı nacak kararlarla hiç bir veçhile bağlı ol mıyan Sovyet Rusyanm iştiraki olmak - szm Streza konferansı bu meseleyi hal. Türk kadınma Gıpta (Başı 1 inci sahitede) Corbett Ashby 12 Nisanda şehrimize gelecek ve birlik konseyi o günden iti baren toplantılarına başlıyacaktır. İngiliz murahhas heyetinden Bayan Alison Neilans İngilterede birçok iç- imani kadın cemiyetlerinde senelerden beri çalışan, tanmımış, muhterem bir kadındır, İngiltere içtimai ve ahlâki sıhhati koruma cemiyetinin umumi kâtibidir ve ayni zamanda bu sahada Deşriyatta bulunan The Shield mecmu Neilans İngilterede fuhuş ve zührevi hastalıklarla mücadelesile de | tanın- mt. Bu mevanlar etrafında İngilte- osunda mebuslara çok Söfalar iznbek vezni ve gezeklarda yazılar yazmıştır. Bayan Neilans dün bize dedi ki: — Türkiyeye ilk defa olarak geliyo rum. Burada gördüğümüz misafirper- verlikten çok mütehassis olduk. Hükü met memurlarının, halkın ve kadılar birliğinin kongreye karşı gösterdik- leri alâka şayanı takdirdir. Diğer mu- rahhaslar bu ayın 14 ünden itibaren gelmeğe başlıyacaklardır. Kongre gün | nde burada iki miting 'yapılacak- . Bu mitingler, hususi komisyonun toplantısından ve raporların kabulün- den sonra olacaktır. Amerikan murahhası Bayan Fast Kongrede Amerikan murahhası bi; lunan Bayan Fast ayni zamanda kon grenin matbuat bürosu şefidir. Bayan Fam ta Türkiyeye ilk defa olarak go: miş ve gördüğü hüsnü kabulden çok memnun olmuştur. Bayan Fast diyor — Türkiyeye gelince, memleketiniz. hakkında işittiğim ve okuduğum şey- lerin tamamen hakikat olduğunu an- ladım. Burada ümitlerim hiç boşa git medi. Türkiyede kadınlığın inkişaf bul duğu görülüyor.,. Bayan Fast bundan sonra Ameri - kan kadınlarının kadınlık hareketi bak kında hususi bir istekleri olup olma- hb hakkında sorduğumuz suale ceva ben dedi — Amerikada içtimai kalkınma ha- n evvel Amerika ka- isteklerimiz. 1â bugün Amerikada evli kadınların şalışmaması isteniyor. Fakat biz bunu haksız buluyoruz. Çünkü evli kadı- Bın da hayalta bir mevkii vardır. Çok defa hu kabil kadınların Uluslararası Terimler Birliği mi kâtibi Bayan Emilie Gard dün bi ze vüki olan A SİZ şunları söy- ledi — Türke kadın: elde ettiği haklarda herkesin gıptasımı ü üzerine celbetmiştir. Biz de, 12 inci kongremizi Türkiyede yapmak teklif edildiği zaman, bunun Dazarı dikkate aldık ve Türk kadını ile yakından temas etmek fırsatmı el- 'de etmek için bu teklifi memnuniyetle Gümrük ve inhi- sar.ar Bakanlığı Teşkilâtı (Başı 1 inci syfada) ledemez. Halbuki böyle bir iştirâk kat - iyyen mevzubahis değildir. Ve diğer ta- raftan bazi salâbiyettar Fransız mahafili Kar zllü il a (çünkü Almanya ve Lehistan buna mu- halefet ediyorlar) ve bunun yerine ulus- lar kurumu misakına müstenit genel bir Avrupa misakı yapılmasını. iltizmm eder çil gir ün Kü Şiki daye şerait dahilinde maayyen devletlere yar- 'dumdan imtina eden Almanya ve Lehista nım genel bir Avrupa misakımdan doğa - cak tanhhütleri manlıkan kabul etmeleri” ne ihtimal var mıdır? Esasen böyle bir misak ancak, İngiltrenin iştirakile az çok müessir olabilir. Halbuki, İngiltere Av - rupa kıtası üzerine her hangi bir taah - büde girişmeyi reddetmektedir. Binaen- çıkarmak ve harp hazırlıklarında bulun- ma kiçin vekit kazanmak mevzuubahis- vir. Sovyet Rusya mıntakavi misaklarla müş- terek sulh sistemi yolunda mücadeleye devam edecek ve bu maksat uğrunda A- benzemek İstemeyen va teh- 1 1933 mlakebil 3; Lehliler 1933 deki 2 aza - ğa mukabil 2. Saylav seçimi (Baş: linci sahifede) tir. Bu da Dansi ahalisi ekseriyeti Nasyonal sozralnlre taraftar olduklar rinm ve binnetice şehrinin ta « Er > İıknan yala wn b Temel yasanın değişmesi için n& lâzt lâzım VARŞOVA, 8 A.A, — Leh rinin Danzigteki hususi enbe lerin bir pilebisit mahiyeti vermek iste air saya düşüş kağ üş old, soranlar» e A am Naziler tarafından elde edilmiş olaf teyler bir miktar daha artmış isa de bü miktar kanunu esasinin tadili için zarufi ön iki sülüs ekseriyeti temine kâfi de" tikleri tazyikten ısrar ile bahsetmekte Dai tazyilsin nazi muarızlarınn her hangi bir intihap mücadelesinde bulun” ebe mâni olduğunu kaydeylemekte” ler. Bundan ban aslen Dansigli olan ve fakat şimdi Almanyada sakin bulunan 7000 Almanın intihabata iştirak etini olduğunu da bildirmektedirler. Kuryer Poranny gazetesinin inuhabifi merkez fırkası ile sosyalistlerin intha batia ve bilhassa intihabatın aleni olar rak yapılmış olduğu köy intihabatındaki suüstimallere karşı uluslar kurumu nez" dinde teşebbüslerde bulunmava hazır * andıklarını yazmaktadır. Bütün gazeteler, Lej » kazanmış oldukları reylerin 1933 intibabatına na“ zaran 6750 den 8750 ye çıkmış olduğu" nu ehemmiyetle kaydetmektedir. Almanlar ne diyor? BERLİN, 8 A.A. — Danziz intihaba” b neticeleri "hakkımda mütalealta bulu - nan Yalekiseher Beobachter, ercümle di yor — Danzigte vaziyetin ne kadar müş“ kül e olduğu malümdur. Son haftalardaki intihabat mücadeleleri © esnasında yeni Almanyayı kendi gözleri ile görmek im kânma malik olmıyan kimselere Alman" ya hakkında yanlış bir fikir vermek için Nasyonal Sosyalist Almanyaya düşman € lan hain bir takım fırkaların pek hasa bir zaman zarfında ne suretle altan alta tahrikât yapmış oldukları bilhassa na - zarı dikkate çarpmıştır, Nasyonal Sos- yalist memurlara gelince, onlar, uluslar kurumunun kontrolü altında bulunan serbest şehirde her türlü ibtilâta vofni, ol ini fnrkalar feci bir mağlübiyete uğramış © ez gazetelerinin mütaleaları "PARİS B A.A. — 1933 intihabatına azim Poti Pariziyen diyor ki: — Şayet hezimet teeyyüt edecek © derin akisleri hakiki hir meydan okuyuştur. Ayni za- manda Polonyaya da bir ihtarder. Resmi neticele: DANZIC, 8 (A.A) — Dün yapı" 12, yle 8 (A.A.) — Birçok ingi liz gazetelerinin Varşova muhabirliği” Lehli Kang pazar akson!