9 Nisan 1935 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 8

9 Nisan 1935 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 8

Haşarat uyanmadan yu- valarını ve tohumlarını İzeeie ke amala arz kurtulacak ve rahat edeceksiniz. lerde bulunan pireleri, bitleri, nebatat ve ağaçlar rayda ie ianrip RGiniz uyannağa başladı, Havalar mındıkça haşart goğlır. Bütün hşaratı kökünden kesmek ele ydarmlk a .. Feres üzerine ve odaların havasına ve tahtaların, duvarların kenarla- 'ayda ile tahrip ediniz. e aysal AŞ yemeklerinizi, erzakın ızı telvis eden hamam böceklerini, abdest- üzerindeki tırtılları elendi ya yi eyni ediniz. Kutusu 30 büyük 50kuruştur, Bir kiloluk kutu 80 kuruştur. larda bulunun | 2 ve 20 komprlmelik emi Ambalaj ve komprimelerin üzerinde halis» ğin Timsali olan GP markasını arayınız OSMANLI BANKASI Yürk Anonim Şirketi, —Tesis Tarihi: 1863 Sermayesi: 10.000.000 İngiliz lirası Türkiyenin başlıca şehirlerile Paris, Marsilya, Nis, Londra ve Mançester'de Mısır, Kıbrıs, irak, İran, Filistin, ve Yunanistan'da şubeleri Yugoslavya, Romanya, Suriye ve Yunanistan'da Filyalleri vardır. 2388 Her türlü banka muameleleri yapar. “Gedikpaşada İstanbul Jandarma Satınalma Komisyonundan: Jandarma ihtiyacı için açık eksiltme ile satın alınacak o- lan (2500) adet ekmek torbasınm eksiltmesi 16 nisan 935 sa- hı günü saat on beşte Gedikpa şadaki binada komisyonumuzca yap:lacaktır. Torbaların her biri için tasarlanan fiat yüz yirmi üç kuruş ve ilk teminat miktarı 230 lira 63 kuruştur. Şartna - m e mn parasız alınabilir ve nümunesi de gö- lir. İsteklilerin hüviyet cüzdanları ve ilk teminat mal- Ne makbuzu veya kefalet mektubu ile belli gün ve saatte komisyonumuza gelmeleri. (1597) o 2415 İstanbul Sıhhi Müesseseler Satınalma Komisyonundanı Tıp Telebe yurdu için 64 1 çift iskarpin olbaptaki şartna- me ve nümünesi veçhile açık e ksiltmeye konulmuştur. 1 — İhalesi: 20 nisan 935 cumartesi günü saat 14 de Ca- ğaloğlunda Sıhhat müdürlüğü binasındaki komisyonda yapı - Jacaktır. 2 — Tahmini bedel: Beher çifti 450 kuruştur. 2 — Muvakkat teminat (216) lira (34) kuruştur. - Şartnameler bedelsiz olarak Tıp talebe yurdu müdür- ei alınabilir, ve nümune de görülür. 5 — İsteklilerin belli gün ve saatten evvel teminat mak - buz veya Banka mektuplarile komisyona müracaatları. 6 — İstekliler cari seneye ait Ticaret odası vesike.sı göste- receklerdir. (1725) 2553) Zabıta memurlarına mahsus 200 metroluk mesafeyi gösterir kuvvette İDAİMON Ceb fenerleri gelmiştir. Her yerde 1526 Bumara tahtında (arayınız Satış yerleri ANKARA: Sofu zade Mehmet Emin İZMİR : Hüseyin Hüsnü MERSİN: Hakakzade Rahmi SAMSUN: Tursun Eşref Üniversite Arttırma Eksiltme Ve Pazarlık Komisyonundan: Üniversite Tıp fakültesi teşrih binasında keşif ve şartna - mesine göre 13950 lira 89 kuruşluk yapılacak sabit ve müte - harrik tesisat ve tamirat işi ka palı zarf ile eksiltmeye konul - muştur. Eksiltme 20 nisan 935 cumartesi günli saat 15 de Üniver sitede yapılacaktır. Bu işe ait dosya Üniversitede görülebilir. Eksiltmeye gi - rebilmek için Üniversite mimarlığından kâğıt alınması İzım- dır. (0721) 2580, Devlet Demiryolları ve Limanları işletma Umum idaresi ilânları Hayvan nakliyatına mühim tenzilât Yeni tarife | mayıs 1935 tarihinden itibaren tatbik edile- cektir. Ehli, yabani ve yırtıcı bilümum kanatlı ve kanatsız hayvanlar, bu tarifeye dahildir. Dört Ayaklı ehli hayvanlar tam vagon hamulesile nakledildikleri takdirde nakliye ücretle- ri, verilecek vagonların taban satıhlarının beher metre murab- bar üzerine hesap edilecektir. Nakliyat sahiplerine kolaylık olmak için yeni tarifeyi ve her mesafedeki nakil ücretlerini gösterir baremli tarifeler sa - tılacaktır. Fazla tafsilât için istasyonlara müracaat edilmelidir (1723 2551 Beherinin muhammen bedeli 5 lira olan 1100 tane ban- daj çene torna kalemleri 25 mayıs 1935 cumartesi günü saat 15,30 da kapalı zarf usulile Ankarada idare binasında satım a- ınacaktır, Bu işe girmek istiyenlerin 412,50 liralık muvakkat temi - nat ile kanunun tayin ettiği vesikaları, kanunun 4 cü maddesi mucibince işe girmeğe mânii kanunileri bulunmadığına dair beyanname ve tekliflerini ayni gün saat 14,30 a kadar komis - yon reisliğine vermeleri lâzımdır. Bu işe ait şartnameler parasız olarak Ankarada Malzeme dairesinden ve Haydarpaşada tesellüm ve sevk müdürlüğünde dağıtılmaktadır. (1780) İtanbul Milli Emlâk Müdürlüğünden: Cine ve mevkii Muhammen Pey tutarı akçesi Lisa o Lira Kâğıthanede Çağlayan köprüsünden Sünnet köprüsüne kadar uzayan çayırın otile 1-5-935 ilâ 31-12-935 günlemecine kadar uzayan bir mevsim için otlakiyesi 400 60 Kâğıthanede Çağlıyan köşkü bahçesinde yeti- şen ot ile 1-5-935 ilâ 31-12-935 O günlemecine kadar uzayan bir mevsim için otlakiyesi, 100 1s Beşiktaş: Dolmabahçe sarayı karşısmdaki Ba- yıldım ve Yoklama bahçelerile sarayın mera- sim kapısı her iki yanında ve mefruşat dairesi önündeki bahçelerde yetişen otlar. 60 9 Ihlamur köşkü bahçesinde yetişen otlar: 12 1,80 Aynalı Kavak köşkü bahçesinde yetişen otları 13 2 Beşiktaş Dolmabahçe sarayı korşısında (Ba - yıldım bahçesindeki dut ağaçlarında yetişecek meyva: 130 20 Kâğıthanede İmrahor köşkü bahçesinde yeti - şen ot ile 1-5-935 ilâ 31-12-935 O günlemecine kadar uzayan bir mevsim için otlâkiyesi; 12 1,80 Yukarıda cins ve mevkileri yazılı yerlerdeki ot ve otlâki- yeler ile dutlar hizalarındaki tutarlar üzerinden açık arttırma usulile satılacaktır. İsteklilerin ve şartlarını öğrenmek istiyen lerin 24-4-935 çarşamba günü saat on dörtte pey akçelerile müracaatları. (MM) (1803) Tayyare Piyango Müdürlüğünden: Şartnamesi veçhile bastırılacak olan dahiliye evrakmın 17 nisan 935 nde münakasası yapılacağından taliplerinin komisyona müracaatları. (1797) va taklitlerinden sakınınız. Gi İster yağsın, ister rüzgâr essin umu- rumda değil, terkibindeki “Krema köpü- gü, sayesinde “Tokalon pudrası, nın her türlü havaya dayandığını iyi biliyorum. Cildim yağlı ama, “Tokalon pudrası, diğer adi pudralardan 4 defa ziyade cilde yapışık kalır, tere dayanır ve mesamatın genişlemesine mâni olur. Ne yapsanız, gündüz güneşinde veya gece aydınlığında bulunsanız harikulâde güzelliğin tabii tenin size verebilecek ve parlaklık eseri bırakmıyacak yegâne pudra, “Tokalon pudrası, dır. Kuru bir elld için “Tokalon Petalla pudrası, nı yağlı ciltler için “Tokalen pero pudrası, mı kullanıma. BAYANLAR mizi yen zahmetsiz kolayca geçirmek Için FEMİL ve BAĞLARINI bütün rahatınızı verir. Bütün pa baş e ve seve er sczane: kullandıkları F E M bulunur, LİMAN İŞLERİ Umum müdürlüğü Levazım Şefliğinden: Galatada Rıhtım anbarında mevcud burda demir, Saç ve saire satılığa çıkarılmıştır. Talip olanların malı görmek Grere merkür anbar memurluğuna müracaat eylemeleri Askeri Fabrikalar U.Müdürlüğündeni Kırıkkale Askeri Fabrikaları için Tornacıya ihtiyaç var « dır. İstiyenlerin imtihan olma k ve şeraiti anlamak üzere her gün Bakırköy Barut fabrikalarma müracaatları. (1784), Kars Be ediye Başkanlığından: 15 bin nüfusa malik bulun an şehrimizin elektrik imtiyazı uzun müddetle ve müsait şeraitle verilecektir. 1 — Şehrimizden geçen K ars çaymdan saniyede iki buçuli metre mikâbı su miktarı mevcuddur. 2 — İmtiyazı istiyenler: Yaptıracakları keşif ve projenin Nafıa Vekâletince tasdiki meşrut bulunduğundan kuvvei mus harrikeyi su ile olmadığı takdirde motorla tesis edebilirler. 3 — Bu imtiyaz için belediyemiz bütün varlığı ile imtiya « za talip olanlara azami kolaylığı gösterecektir. 4 — Taliplerin 1-5-1935 tarihine kadar Kars belediyesi başkanlığına müracaatları ilân olunur. (1805) Sinirleri kuvvetlendirdiği gibi dimağ üzerinde de tesirini göstererek, uzviye- tin umumi faaliyetini artırır er SİRKECİ Güzeller Eksiri Balsamin Likid Cildin daimi yumuşaklığını ve tazeli- Şini arttırır. Yüzdeki çilleri ve lekeleri alır. Sivilceleri tamamen yok eder. Traşs tan sonra cilde lâtif bir tazelik ve serin- Sik verir. Tanınmış eczanelerle rtriyat ma- ğazalarında bulunur. Istanbul İlcinci iflâs memurluğundan: Müflis Refail Faracıya nit Beyoğlun da Elhamra pasajında 5 numaralı ma - özada iken mucir vekilinin nezdinde €- maneten mevcut vitrin, camekân vesai- re alacaklıların verdiği karar dairesinde pazarlık suretile satlacağından talip o » amasra masama e Janların 16 nisan 935 salı günü saat 11 Umumü Neşri; o ve Yazı İşleri Müdü * Etem İzzet BENİCE de mezkür pasajda hazır bulunmaları i- 440290) | Gözetecilik ve Matbaacılık T. A. Şi Jan olunur.