April 13, 1935 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

April 13, 1935 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

Her hakkı mahfuzdur. bir cihat, dini bir harp oluyor. Bu- İnu beşerin aklı idrâk edemez. Ak lah rızası için söyleyiniz, bu har- bin bu suretle çıktığı muhakkak ol- duğuna göre siz bu işte dinin bir dahlini görebiliyor musunuz? Zatı siyadetlerini o gene temin ederim ki İngiltere devleti Müslü- manlar vazifei diniye ve mukad- deselerinden olan Hacca mâni ol- biahisir'işin Hicaz enhillerini biz- zat muhafaza edeceğini ve hacı- erbesice gidip gelebilmeleri idin vapurlar tahsis edeceğini ilân ei bugün aç kalmıyorsa ora- yı ARE besliyor, yoksa başka yerlerden gelen erzak mı? İngiltere devleti Hicaz sahillerini abluka etse arazii mukaddesedeki kardeşlerimizin, dindaşlarımızın hali Ee varır, Bilâdı mukaddese- yi açılıktan kurtaracak bugün ev- vel Allah, sonra İngilteredir. Mülâhaza buyurunuz, din için, 'dini kurtarmak i için harbettikleri- ni edenler mi, yoksa ehli ima- na, bilâdı mukaddeseye bilfiil yar- dım edenler mi şükranımıza hak kazanmışlardır. Kuru lâfın, boş sözün yanmda gözlerimizin gördü. ğü, kalbimizin inandığı bir haki- kat var. Hayale, ikisaya mı inana- Im, hakikate mi Sonra taşa devletinin bu tarzdaki mesaisi o yalnız bugüne münhasır da değildir. Bu, yüzlerce senelerdenberi böyle devam et- mistir ve İnanıyoruz ki edecektir. İşin e biliyoruz ve görü- yoruz ki İngiltere devleti Arapla- rın ferd ferd dünya ve âhiret iş- lerinde hürriyete mazhar olmaları için elinden geleni esirgemiyor ve bunu icraatının başımda tutuyor. Yalnız Hicazda değil, bu mu- barebede, şimdi Şattülârap sevahi- Jini ve Akabeyi de muhafaza edi- yor. Bu olmasa Osmanlılar oraları. nı da Çanakkale boğazına benzet- mek için ellerinden geleni yapmak- ta tereddüt ederler mi sanırsınız? Babülmendep bombardımanını Türkler belki size başka türlü an- Jatmışlar ve bundan © İngiltere a- İeyhine bir propaganda © vesilesi bulmuşlardır. Fakat hakikat öyle değildir. Ey efendimiz! Hakikat Siz ki ticaretin serbestisi nokta- nazarından ve sırf bu düşünce i- İs İngiltere hükümeti o Türklerin Babülmendebde kalmalarını mu- vafık bulmamıştır. Bunu isbat ct- mek zo rdeğildir. Size teklif edi- yoruz: Babülmendebe siz Zeydi- İer ve diğer Arapları iskân ediniz ve oraya Türklerin gelmiyeceğini temin ediniz, Yi ki İn- giltere devleti u hoş, görecek ve Babülmendebe bir diha uğra. mıyacaktır, Hüsnü niyete bundan büyük delil olur mu ? Bu, hakkın ne tarafta olduğunu ayan bir surette göstermiyor mu? Dediğimiz gibi, biz söze değil vakaya, hakikate, delile Oinanr- yoruz. Şimdi, zatr | siyadetlerine her hakikati olduğu gibi anlattığı- #izdan emin olarak, mevzuumuza gelelim: Nâsır ve Ahmet Numanın ve peşle- rine taktıkları Arapların aleyhi. mizdeki hareketlerini hoş görecek misiniz? Biz eminiz ki siz bu husu- #« asla muvafakat etmiyeceksiniz ve onlara değil, bu işte bize mua- venet agres iz. Bu muavenet. ten a kesemeyiz. Yiz kimseye ne düşmanız ne de İe-avüz niyetindeyiz. Fakat mec- bur olursak kadere tabiiz. Ve bi- Enmelidir, bu — iş kolay birişde- ğildir. Karşımızdakiler kim olur. İarsa olsunlar bizi zannettikleri gi- b: zayıf ve âciz bulamıyacaklardır. Kuvvetleri ne kadar büyük olursa olsun, biz de hör / ihtimale karşı hazırlanmış bulunuyoruz. Vatanı. mızt kimseye pöğkeş çekemeyiz. Bizim de kanımız, imanımız, ce- saretimiz, kuvvetimiz war. Bahu- sus müttefikimiz İngiltere var. Öyle bir müttefik ki ahdinde ve- fasile meshur ve müştehirdir. İns gilterenin şimdiye kadar verdiği ,#özü tutmadığı, himayet ettiğini Yazan: Son Yemen valisi Mahmut NEDIM Bnbülmendebe arabaları yerleştirin Türklerin gelmemesini temin edin Göreceksiniz ki İngilizler memnun olacak ve bir daha oraya uğramıyacaklardır > m em görülmemiş- Vakia İngiltere ba topraklarda ğü anda bütün mevcudiyetile bize edecek, her müşkülü ikti- ham ederek bizimle ayni safta bu- Yunacaktır. Ve o zaman bakalım hâdisat neler gösterecektir! Son böz olarak gene sizi ve Ce- nabı hakkı işhad ediyoruz. Fitneyi uyandıranları Allah if- lâh etmez. Baki kemali ihtiram ile elleri- nizi öperiz ve selâmlarımızı arzey- leriz.,, Lâhic sultanı Ali bini Ahmet Fazıl Bunu yazan sultanı pek az bir za. man sonra memleketi askerlerimi- zin hücumu karşısında terkederek Adene ilticaya mecbur oldu. Ali Sait Bey kumandasmdaki ktıala- rımız çetin müsademelerden son- ra (Lâhiç)i ve nihayet bütün neva- a tesayı işgal etmiş bulunuyorlar- dı. Lâh feriyetimiz her ta- rafta iyi esirler uyandırdı. Bunun üzerine dü Ali aSit Bey kolordu kumandanile benim (yazdığımız inhalar üzerine mirlivalığa terfi et. ti ve mütarekeye kadar (o Lâhiçte kaldı. İngilizler müteaddit defalar zorlu hücumlarda bulunarak orala- rı istirdada teşebbüs ettilerse de muvaffak olamadılar . Şerif Hüseyin de Mekkeden bu muvaffakıyetimizi tebrik eden bir mektup göndermişti, (1) Vakiâ, Lâhici ve nevahii tisayı kurtarmış, olmuştuk. muzaffer abrâli de, başk umandanlık da buna pek se vinmişlerdi. Bu & yüzden hiç ol mazsa Adende bir İngiliz kuvveti | tutuyor, bu suretle diğer cephelere de bir faydamız (dokunuyordu. Harp muvaffakıyetle neticelenir- se elimizde sulh masasına koya- cak bir de bu bulunuyordu. Fakat parasızlık ellerimizi kol- larrmızı bağlıyordu. Karşımızdaki adedce. silâhca, paraca bize nis- bet edilemiyecek derece faik düş- mana karsı biz nasıl mukavemette devam edebilirdik. Vakiâ bunu- na kadar yaptık. Fakat neler çek - tiğimizi de unutamam. 'ANi Sait paşa Lâhicten 11-10. 331 tarihile bana söyle yazıyordu: “Devleti Osmaniyece Yemen vi- lâyetinde ne tahriri nüfus, ne de tahriri emlâk icra edilmediği gibi memleketin hakiki idhalât ve racatı, serveti mahallisi ves si miktarı hakkında da işe yarıya- cak elde bir istat'stik o bulunma- dığı malâmu devletleridir. (Bitmedi) (1) Bu mektubunda cok hararetli bir Uennla bu büyük m rik ediyor, cok se ği muvaffakıyetlerimizin temadisi için ge- ce gündüz dualar ettiğini bildiriyor: Halbuki o ösnada Serif Hüseyinin İn; Jizlerle müzakeratta bulunduğu, ha bu müzakeratın" neticelendiğ laştıkları bilâhare ur. Şerif Hüseyin bu hareketiyle bizi oyalayarak siyasetini takip ediyordu, Çünkü onun Şamda Cemal paşadan çekindiği kadar Yemenden de endişe etmeğe, korkmağa haklı vardı. Eğer Yömende Siri Mü seyinin günün birinde kıyam e« ğinden süphelenmiş olsaydık, bazı tedabir ittihaz edebilirdik. memiz mümkün olabilirdi. Şerit Hüseyin bu ihtimalleri düşünerek her fırsattan istifade etmiş ve oynadığı hiyanet oyu- | munu bizden de gizlemeğe var kuvvetile salışmaşı.. © Japonya ile Amerika aramnda ticari bir 'htlâf yok VAŞINGTON, 12 (A.A.) — Ameri- ka - Japonya ticşret münasebetleri hak- banda. Hull ve Bi Dayre, ile yaptığ iri. Şa denir Ge '— Amerika i konomik hiç bir ihelâğ yoleter ki, Ame, rikarın diğer on üç devletle yapmaktı olduğu müzakereler esnasında, yeni Amerika - Japon ticaret mukavelesi mü- zakerelerine girişilsin.,, laşmağa âmade okluğunu bildirmek ni- uçarak Si asim 4 SİL Atina divanı harbinde Hükümet komiseri iddiasını söyledi suçluların cezalarını tayin etmedi, bunu mahkemeye bıraktı ATINA, e e baskını mp tet- vanıharp dün suç mü. dafanlarını dinlemiş ve bundan sonra bü- kümet komiseri iddianamesini söylemiş. #r. Komiser bu iddinnamesinde her suç- İumun isyan hareketindeki mes” hee ayırmış fakat kendisi, haklarında verile- cek cezayı tayin etmiyerek bunu divanın takdirine bıraktığını sö iştir. Bu divanda suçlu olarak bulunan Ve- Bizelos'un vaftiz çocuğu ve Hanya meb'- wsu Pistolakis isyan iştirik ettiğini inkâr eylemiş ve kaçan isyan re- je baar. lem Klee celi beklenmektedir. Rütbeleri ref'edilenler ie 12. (Hususi muhabirimiz - hilli verilen sakilein bag röleleri alınacaktır. İlk kafile mahkumların rüt- beleri alındığı zaman zuhur eden bazı mesi için tedbirler alınmıştır. Isyan hareketile alâkası görülen sabık 12 (Hususi muhabirimiz - | Sakız meb'usu Rozakis tevkif edilmiştir. Yeni divanı harp ATİNA, 12 (Hususi muhabirimiz - den) — Yarın tayyare umum kumandanı Ropas'ın riyasetindeki divanıharp faali - yete başlıyacaktır. Bu divan ilk kafile o- e (Cümhuriyeti koruma) dernekleri vmum reisi General Papalas ile 38 kişi- Atina ve Selânik üniversitelerinden çıkarılan profesörler ATİNA, 12 (Hususi muhabirimiz - mizden) — Atina ve Üniversite bugün resmi gazete in ilân ame Bu emirnameye göre Atina Üniversi - tesinin felsefe kısmından üç, hukuk kış- mundan iki, doktorluk kısmından üç, diş- çiliten üç profesör çıkarılmıştır. Selânik Üniversitesi felsefe kısmından üç, tabiiyat kısmından iki, © politekmik | mektebinden yedi, yüksek ticaret mekte. binden bir, yüksek zirsat mektebinden üç profesör çıkarılmıştır. İtalyanın Pir izah italyan - Habeş ihtilâfı nasıl halledilmelidir ? | CENEVRE, 12 (AA) — hialya hü. | kümeti, Habeşistan © ile kendi arasında doğrudan doğruya yapılmış olan müza- kerelerin tarzı | hakkında Habeşistann serdetmiş olduğu mütaleaları açıktan a- çığa reddetmektedir . Habeşistan hükümetinin hareketi hi - lâfına olarak İtalya hükümetinin doğru- dan doğruya müzakereler icrasma devam edilmesi mülaleasında bulunduğu ehem- miyetle kaydedilmektedir. Habeşistan ve İtalya | hükümetlerinin. 19 künunusami 1935 tarihli nota rmücü - me müracaat tarikiyle halletmeği taah- hüt etmiş oldukları hatırlatılmaktadır. Bir de 1928 tarihli muahhar notalarla her iki hükümetin her hangi bir ibtilâ - fın hakeme havalesi takdirinde hm kem tayin etmeği teahbüt eylemiş olduk- ları beyan olunmaktadır. Bu sebepten dolayı İtalya, doğrudan doğruya Habeş hükümetine müracaat e- derek bu şernit dahilinde kendisi ile uz- yetinde olduğunu beyan ve ilân ötmiş - tir, La Savü de ne kadar İng iz lirası var LONDRA, 12 (AA.) — İngiltere Ba'.kasınm haftalık bilinçosuna nazaran tedavülde bulunan © paraların miktari 386.990.820 lnşiliz lirasımdan 388 mil « yon 308.354 İngiliz kirasını © çıkmıştır. Hazine ile bankaların — cari hesaplarına gelince; hazinenin cari hesabı 10 milyon 249.197 İngiliz lirasından 9.216.484 ve bankalarn cari hesapları da 109.673.882 liradam 103.297.033 liraya düşmüştür. Terhinata nisbeten kasa mevcudu yüz- de 41,1 den yüzde 42,5 © çıkmıştır... Be: çikada Atın esasına dayanan makav-le ahkâmı ! BROKSEL 12 (AA) — All med derine dair calın emirmemesi şu ee mey İmame ya namesinde altın maddesinin zimanı mez- | kür olduğu takdirde — tediyat, tediyenin | | yapıldığı anda rayiç olan akçe üzerin - den yaş Ecnebi parasına dair olan altın mad. desine gelince borçlu, 1 mart 935 kam- biyosumun fevkinde para vermeğe mec - bur tutulamaz, Kralın emirnamesi, devlet, müsteriler | yetler veya komünler tarafın. dan akdedilmiş olan iztikrazlardan müte. | velkit re hiç bir veçhile değiş - tirmemektedir Macaristanda intihabat BUDAPEŞTE, 12 (A.A.) — Ulusal birlik hülüümet Çırkası, meclisteki say « lavlıklardan yüzde yetmişini tuşlar. Fırka, mevcut 245 saylavlığa Hâveten on sekiz saylı vlik daha kazanmıştır. Say © lavların hemen yarısı yenidir. Avusturalya - İngiltere tayyare rökoru LONDRÂ, 12 (A.A) — Geçen sene ingiltere ile Avusturalyayı birbirine on beş günlük bir rekor müddeti içinde bağ- layan kadın tayyareci Joan Batten, slesi istikamette bir rekora teşebbüs etmi Tay: Yunanistanda Ça.daris iyileşti İntihabat hazırlığı başladı ZANA 12 (Hususi muhabirimiz » den) — Bir müddetten beri rahatsız bu- lunan Çaldaris iyileşmiş ve ga- zetecilere boyanatta bulunarak demiştir kiz — Intihabat tayin ve ilân edilen gün- de yani mayısm 19 uncu günü behemehal ve örfi idare de yakmda kaldı- rlarak memlekette tabi vaziyet tekar - rür edecektir, Memlekete karşı bir mec- nun tarafından yapılan dehşetli karışık- lık hükümetin gayret ve fnaliyeti saye- sinde âz zamanda izale olundu. Pek ya | kında kapanan gazetelerin de intişarına müsaade edilecektir. ATINA, 12 A.A. — Atina ajansı bil diriyor: Başbakan Bay Çaldaris maliye bakanı sıfatile 1935 bütçesinin esbabı mucibe lâ- yıhasını hazırlamıştır. Bu lâyıhada deni - iyor ki: “İzansız ve vatan haini bir takım a - damların devlet iktisadiyatma indirdikle- ri vahim darbelere rağmen bütçede an cak '9ö mılyam daralmlil: hie'aşk balm maktadır. nisbetinde bir para ayrılmıştır. Bay re gazetecilere beyanatında demiştir Bütçenin tanziminde başlıca tasarrufu göz önünde tuktak've ba > saybdedir ki milleti yeni yüklerden kurtardık. Varidat tahminlerinde çok kıskanç hareket ettik. Binaenaleyh tahsilâtın tahminlerin üs - tünde olacağma katiyen kaniim. Bundan başka bütçeye 330 milyon dırahmilik bir ihtiyat akçesi konulmuştar. Milletin hükümetin icraatıma halisane yardım edeci 'emniyetim vardır. Hü- kümetin yegâne maksadı ulusun refahı - dir, intihap üsteleri hazırlanıyor ATINA, 12 (Hususi muhabirimiz - den) — Başbakanın emri üzerine müs. teşarı intihabat Jistelerini — bazıvlamağa başlamıştır. Bu suretle bugünden itiba - yen imühabat faaliyeti başlamış oluyor. İntihabat esnasında miting yapılmasını Dahiliye Bakanlığı menetmiştir. “ Toz fırtına'arı Amerikada milyonlarca do'arlık zarar var NEW - YORK, 12 (A.A.) — Toz fır- tınaları şimdi Teksas'ın cenubu garbisine doğru gitmektedir. Kananı'da zarar ve ziyan yirmi bilyon dolar tahmin edilmek Yüzlerce aileler, © harap olmuş olan mıntakalardan kaçmaktadırlar Büyük Okyanosta taylan MANİLLE, 12 (AA) — neticesinde 70 kişi Bl. Bundan başka 30 kişi de ortadan kayıptır. Paris borsası Stresadan haber bekliyor PAUS, 12 (A.A) — Esham borsası, 'dan gelecek zamsızlık gösterrelş, maamafih pi, Üzerinde zararlı tesirler yapmamıştır. Durumları iyi olm Fransız ehemmiyete şayan sayılabilecek terekidi kaydetmiştir. Sinema konferansı BERLİN, 12 (A.A.) — Uluslar arası sinema konferansı 1 mayısta burada top- Prens Pol, Bay Tevfik Rüştü Arası kabul etti BELGRAT, 12 (A...) — Bu gün devlet naibi prens Pol, öğle üze ri Türkiye dışarı işleri bakanı Bay Tevfik Rüştü Arası kabul etmiştir. Öğleden sonra da Bay Tevfik Rüştü Aras, Bulgar itilâfı devlet lerinin elçilerini kabul etmiştir. Türkçe olmıyan köy isimleri UŞAK, 12 (A.A.) — Halkevi, Uşağa bağlı köylerden otuzu- nun adı yeni Türkçeye uygun olmadığından bunların adlarının değişti. rilmesi için teşebbüsatta bulunmuştur. Türk-Alman ticaret anlaşması BERLİN, 12 (A.A.) — Anadolu Ajansının hasusi muhabiri bildiri. yor: Türkiye | ile Almanya arasında bir ticaret ve klering © anlaşması yapılması için Dışarı İşleri Bakanlığı umumi kâtibi Bay Naman Mene- mencioğlunun başkanlığındaki heyeti murahhasamızla Alman heyeti arasında bir müddettenberi devam eden müzakereler bugün muavaf- fakıyelle neticelenmiştir. Anlaşma pazartesi günü imzalanacaktır. Balıkesirde yeni Belediye binası BALIKESİR, (Milliyet) — Ev- velce bildirdiğim gibi belediye ye- ni yapılan ve fırka binası yanında- ki yere geçti. Fakat burasi yapı lırken gözetilen maksat bel saya varidat getirecek bir apartıman olması idi ve öyle inşa edi! den yeni bina beledi; ri çilmiş yer değildir. şi koridor ve odalariyle burası yine bir oturacak yerdir. Balrkesire iyi ve belediye- nin işine uygun bir yapı gerektir. Avda ölen bir balıkçı TRABZON, (Milliyet) — Akça- abatta 65 yaşlarında o bir ihtiyar balıkçının sahilde bulunan cese- dinden snasında kalp sektesin- den öldüğü anlaşılmıştır. C.H. Fırkasında konferans TRABZON, (Milliyet) — Cüm- huriyet halk fırkası binasında her hafta 6 ok mefhumları üzerinde konferenslar verilmektedir. ike slönmenineknedis id kiii bay Musolinıye Madaya veriliyor PARIS, 12 (A.A.) — 1600 eski Fransız.muharibinin bir kaç güne ka- dar Romaya yapacakları ziyaret esna- unda Mareşal Peten, Bay Mussolini- ye Fransız askerlik madalyasını ve - recektir. İstimze., edilen Bay Mzssolini ma- reşalın seyahatinden fevkalâde müte- hassis olmuştur. Bay Lavai Hitier ile görüşmek istiyor LONDRA, 12 (ALA.) — Star ga - zetesinin yazdığına göre, Bay Laval ie le görüşmek arzusundadır. Ve bu görüşme fırsatı Lavalin Var: şova ve Moskova seyahati esnanında bu görüşmenin yapılması için esas şart na İngiliz bakanlarına yaptığı dsvette bulunmasıdır. Rus - Fransız anlaşması ve Lehistan VARŞOVA, 12 (A.A.) — Hükü - metin gazetesi olan © (Illustrowany Kurjer Codzienny) Rus « ğildir. Bunların birisi müttefiki ve di- ğeri de kendisile ademi tecavüz mi- sakı imza etmiş olan bir devlettir. Ancak Berlin Varşovaya Mosko - balde göz önünde tutulmuştur. Fakir ta ebeye yardım SAFRANBOLU, Yeraltı mühimmat depoları LONDRA, 12 A.A. — Deyli Herald göre bomba tesirinden muhafaza ak içi yi Ermeni muhac'rlerinin iskânı CENEVRE, 12 A,A. — Uluslar arası cirlerinin iskânı meselesile Rus mülteci- lerinin vaziyetini tetkik ederek messisini bitirmiştir. Uşakta bir ilk mektep UŞAK, 12 (A.A.) — Vilâyet umumi Meclisi karaberzdl.ie Mekteblerin gelmediğini nazarı itibara e yaşli Sir e; mek ikm yaptirmayı kararlaştırmıştır. Harici küçük haberler: * Di. sı işleri bakanı Bay Benes lnnacaktır. Konferansta 600 ecnebi mu- sahhas hazır bulunacaktır. Belyrattan öğle üzeri Cevevreye ha- reket etmiştir. Fransız an- | | Nik menfaatine olmak üzere temsil lunmaktadır. M. Kemalpaşâda Temsiller Gençler hasılatı hayır mü, esseselerine veriyorlar M.KEMALPAŞA,.. (Milliyet) — Şehrimizin biricik spor klübü o- lan Gençler birliğinin çalışkan bir temsil grubu vardır, bu grup şim- diye kadâr birçok © müsamereler vermiş, birçok canlı eserler temsil etmiştir. Tükenmez bir şevkle uğ- raşan bu heveskârların verdiği müsamerelerin gelirleri çok defa hayır müesseselerine bırakılmak. tadır. Gençler birliğinin bu faaliye. & ve yurtseverliği tam bir örnek teşkil edecek derece sayılabilir. Bu cuma gecesi de, birliğin sil şubesinde çalışan gençler bir kaç haftadanberi hazırladıkları e- serleri Halk sineması sahnesinde ve çocuk esirgeme kurumu ile bir. ettiler. Salon değerli seyircilerle dolmuş, birlik bandosunun çaldığı istiklâl marşı ayakta dinlendikten sonra genç okutan Bay Arifin gü- zel yazılan, fakat lâyikile söylene- miyen bir hitabesini müteakıp Bay Baha Hulüsinin (kürsüden uzakta) adındaki bir perdelik piyesinin temsiline başlanmıştır. Bundan tonra bir perdelik (Bir cesaret rekoru) ve yine bir perde- lik (Soyulan hırsız) komedileri temsil edilmiştir. Temsllerde bütün gençler rolle rini başarmışlar ve vazifesini can- dan benimsiyen Bay Sami Akalın la Bay Refet, Tevfik, Arif ve Va- hidettin mumaffakıyet göstermiş- lerdir. Müsamere umumiyet itibariyle iyi olmasına rağmen o bazı hatırı sayılır falsolar yapıldığını da işa- ret etmeden geçemiyeceğim. Rejisörlük ve suflörlük eden Bay Cemilden daha çok ilgili ve diğer arkadaşlardan da rollerinde daha tabii olmalarını beklemek haksız bir dilek değildir sanıyorum. Diyarbekir genel meclisi reel ni vali yım çe er eğ “nuşmalarına devam etmektedir.Bu toplantılarda kadın üyeler de bu- Bugünlerde en “ziyade kültür bütçesi etrafında konuşmalar ya- pılmıştır. İş bankası yanında Sü- leyman Nazif ilkmektebi adında hi bikela yapılanın. YAbsi Ge n büdçenin darlığı dolayısiyle ölkulmeşimi yök; geri kMlMLE: Genel meclis Dağkapısmdaki cümhuriyet alanın düzeltilmesi» ni kararlaştırmıştır. Bu yıl alana Atatürkün bir heykeli de diki'” cektir. Trabzon sporcuları TRABZON, (Milliyet) — Ku- hip işlerinden dolayı ari gerginlik olan Necmiâti (o kulübü gencleri dün akşam senelik toplan. tılarında iyice anlaşarak samimi- yetle çalışmaya karar vermişlerdir. Trabzon spor klübü TRABZON (Milliyet) — Trab- zow spor kulübü geniş salonunda (Kızıl çağlıyan) ve komedi olarak ta (Şer'iye mahkemesinde) eser- lerini muvaffakiyetle temsil etti, Ayrıca alafranga konser verdi. d