13 Nisan 1935 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

13 Nisan 1935 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

İPEK SİNEMASINDA Aşk yüzünden Seyirciyi heyecanla sürükleyen bir film Bu hafta İpek sinemasında gös- terilen Aşk yüzünden katil Filmi - hin hususiyetlerinden en mühimmi bu filmin diğer filmler gibi bir Mütcahhidin yardımı ile, bir sah- e vâzrmın idaresile yapılmamış ol Masıdır. Filmi sahneye koyanlar bizzat senaryoyu yazanlardır. Baş #öileri yapanlar tanmmamış iki ka- indır, Margo ile Whitney Bour- Ws, Ve film kâr temin ederse, o iran paralarını almak üzere ça- yitişlardır. Onun için bu, kayıt © şartlar altında çevrilmiyen film için çok muvaffak olmuş bir eser Siyebiliriz. Fotoğrafların fevkalâ de olmasına rağmen filmin en gü- *el tarafı fotoğrafları değildir. Aşk yüzünden katil filminin mu- Vaffak” olmasında en büyük âmil Myircinin temsil edilen şahsiyetle- Yin, hususi hayatlarına ve hattâ tsi fikirlerine kadar nüfuz ede - wielerine imkân verilmiş olma - ar, Aşk yüzünden katil filminin en Mühim şahsiyeti meşhur bir avu > kattır. Bu adam akıllıdır, mehareti idir. Fakat en aşağılık katilleri be RX ettirmek için baş vurmadığı Sare kalmamaktadır. Bu avukat bi- 26 Ben Hecht'in, Âşık Yahudi, is - Mündeki başka bir romanındaki iye gok hatırlatıyor. Bedi > kadın için, bir kadını başından yak steye bu adam, terkettiği ekresinin kaza ile katili oluyor. mil başlıyor. Ve bülün filmin di, Zuunu takip ve korku teşkil e- Cer; Seyirci avukat rolünü yapan de Rains'in adımlarına takılı > »gp Onun bütün helecanlarına işti- iy. Sdiyor, onun kurtulmasını is - - Ve filmin sonunda avukat &- larından kurtulunca seyirci de yök mefesini alıyor. sanı bu dereceye kadar sürük- ir film için muvaffak olma - diyebilir miyiz? Büyük Oyun İİİ İİ Filmde Marie Beli'den ziyade Fran- çoise Rosay muvaffak olmuştur İİİ İİ Bu sene iki insanım birbirine benzemesi üzerine kurulan bir çok güldürücü filmler gösterildi. Bu filmlerde her zaman zevk- İi sahnelere yol açan bu vaziyet, bu hafta Sümer sinemasında gösterilen Büyük oyun ismindeki dramı da meydana getirme- e yaramıştır. e Piyer Puriste Floran$ ismindeki kadın ile beraber yaşıyor. Piyer zengin bir ailenin oğludur. Kendisi de oldukça para ka- zanıyor, fakat Florans o kadar müsriftir ki, para dayandırabil- menin imkânı yok. Bu kadindan ayrılmamak için Piyer, çalıştı- ğı yerde bir ihtilâs yapmaktar. bile çekirmiyor. Ve hırsızlığın hiçbir zaman adaletin himayesini örmediğini bildiği için Airi- 'kadaki Fransız ordusuna gönüllü olarak yazılıyor, ve gidiyor. Piyer çölde, yalnız Ploransın hatırasile yaşamaktadır. Bir ge- ce arkadaşlarının israrile gittiği bir kabarede düşkün bir bar ar- tistine tesadüf ediyor, Piyer gözlerine inanamıyor: Bu kadın Florans mı? Kadını sorguya çekiyor, fakat o bir şey hatırlıya- mıyor, Florans sarışındı, bu esmer. Floransın sesi çok güzeldi. O konuşurken âdeta şakırdı, bu kadın ise karga gibi ötüyor... Hem de isminin İrma olduğunu söylüyor... Fakat insan bulun» duğu içtimai mevkiin basamaklarından as” > hir yuvarlanmıya görsün. Saçının rengi de, sesi de, ismi dc i de, hep deği- şir, ve düşerken şimdi İrmanın şakağı 'en yarayı da alabilir. Bu iz Ploransın şakağında ye : Piyer yeniden saadete kavuşmak üze .mayı seviyor hattâ bir gün ona musallat olan bir adamı üst kattan atarak öl- dürüyor. Kalbile, bütün mevcudiyetile sevmeğe başlamıştır. Bir gün Piyer büyük bir mirasa konuyor. İrma ile beraber 'Parise dönmeğe karar veriyor ve biletleri almağa gidiyor. | Tam bu esnada da ne garip tesadüftür ki Floransa rastgeli- ük. Burada çıldırasıya sevdiği ve kendisini sevmiyen bir kadın.. Ötede şahsiyetinde bir başkasını sevdiği, ve kendisini çok se- ven İrma Şimdiye kadar İrmayı Florans zannederek, onda, ötekinin hallerini, sözlerini keşfetmeğe uğraşarak kendisini avutarak mesut olmağa çalışmıştı, fakat şimdi asıl ötekini sahici Flo- ransı gördükten sonra birdaha kendini nasıl avutabilecek?. İrmayı, Parise yalnız gönderiyor, kendisi şde tekrar çöle dönüyor. i eğime Bir gün bir keşfe çıkıyor ve bir daha geri dönmüyor... Büyük oyunun mevzuunda hiç bir fevkalâdelik yoktur. Fakat artistlerin muvaffakiyeti filmi yükseltiyor. Pierre - Richard - Wilm, Piyer rolünü çok güzel yapıyor. Marie Bel! hem Florans hem de İrma şahsiyetini çok güzel canlandırıyor. Fakat ne olurdu bu kudretli artist biraz daha iyi giyinmesini bilse idi!. İrmanın pejmürdeliğini anlıyoruz; fakat Floransın zevksiz gi- yinişine bir türlü akıl erdiremiyoruz. . Büyük oyun filminde, halindeki tabiiliğe ve filmde canlan- dırdığı şahsiyetin kalıbına tam manasile girebilmesile Fran- çoise Rosay diğer bütün artistleri bastırmıştır, filmin yıldızı sari Bell değil odur diyebiliriz. eğ 4 Yaşamak Melek Sinemasında Korkusu FrederikMarş'ın MiryamHopkins'in çevirdikleri bu fiim aşkla karışık << yi kelime, iyi bir polis Melek sinemasında bu hafta, ge- çan, bafta da gösterilen» Viyana ülbülü filminden başka Y. korkusu ismindeki yemleri de gösterilmektedir. Mevzuu hü - lâsa edelim: Lida ile Dan sevişmektedirler, fakat Lida Dan'm evlenme teklifi- ni sevgisine rağmen reddediyor. Çünkü evlenmekten korkuyor. Ev. İendikten sonra da şimdiki sevgisi. | t nin ayni kuvvetini muhafaza ede - ceğinden şüphe ediyor. Ve nihayet milyoner kızıdır, lüks hayata alış - mıştır, Halbuki Dan'ın ona ayni ha- yatı temin edebilmesine imkân yoktur. Uzun lâfın kısası Lida her şeyi göze alacak kadar Dan'ı sev - miyor, Bir gece iki genc ufak bir kaba- Fay Wray'ın ahenktar çehresi içinde çerçeve İediği tatlı ve masum bakışı EA Saray sinemasında macerasıdır reye gidiyorlar. Yanlarındaki ma- | sada bir çift oturmaktadır. Bir lık bu masadaki genç kadımın üze- rine fenalık geliyor. yardıma koşuyor. Bu kargaşalık a- rasında birden hastalanan kadının masa arkadaşı Honey, Lidanın el çantasını çalıyor. Lida bunun far - kına varıyorsa da hiç sesini çıkar- mıyor. Bu çift alâkasını celbetmiş- ir. Lida bir gün evinde otururken bir mektup alıyor. Bu mektup bir gece kabarede yardımına koştuğu genç kadın tarafından gönderil - ki Bir ıslahhanede bulunduğu- nu söylüyor ve gelip kendisini gör- mesini rica ediyor. Lida tereddüt bile etmeden genç kadını görmeğe gidiyor ve ondan Honey'in şimdi E2oçil Napolyon zamanında Roçild'lerin dünya siyasasında oynadıkları rol | Saray sinemasında bu hafta Ro- gild isminde büyük bir film gös- terilmektedir. Film isminden de anlaşıldığı gibi dünyanın en bü - yük zenginlerinden Roçild'in ha - pi aittir. Filmi kısaca anlata. İm: 1800 senesinde Frankfurt şeh- rinde Mayer Roçild isminde bir ibtiyar Yahudi yaşamaktadır. Bu ihtiyar günün birinde hastalanır ve oğullarmı etrafına toplayarak her birine birer Yahudi nasihati eder. Bu nasihat bittabi her Yahudi hikâyesindeki nasihatlar gibidir. Yani üç oğluna ayrı ayrı şehirlere giderek oralarda bankacılık işleri- le meşgul olmalarını ve birbirleri- nin işlerine karışmamalarını ten - bih eder. Gel zaman git zaman ihtiyarın i oğulları büyürler hepsi adam a- kıllı servet saman sahibi olurlar. birbirlerinin işlerine karışmazlar, fakat icap ettiği zaman da birbir- lerine yardım etmekten çekinmez- ler velhasıl aralarında güzel bir Yahudi tesanüdü kurarlar. Bu üç kardeşten en büyüğü ©- lan Natan çok meşhur olmuştur. İçlerinde en ileri gelen odur. Ve kızı Juli de bir Ingiliz zabitile ev- lenmi: Diğer taraftan Napolyon iler - lemekte ve her tarafta zaferler ka- zanmaktadır. Bu esnada devletler tekrar Roçild kardeşlere müraca- at ederler, Roçildler ırkdaşlarınm her verde muhafaza edilmesi ve si yanet görmesi şartile yardımda bulunacaklarını söylerler; Ingiliz- lerin göz sebeği o''rlar. Filmde bir fevka” Jelik yoktur. Yalnı: o le alâkalıdır, - Lida hemen | hapishanede bulunduğunu öğreni - yor. Genç kadın Lidaya, gidip ha- pishanede sevdiği adamı görmesi ve kendisine ondan haber getirme- si için yalvarıyor. Lida'nın yeknesak, o heyecansız geçen milyoner hayatma bir mace- ra karışmaktadır. Gidip Honey'i görüyor. Onun hapishaneden kaç- masına yardım ediyor, genç kadını da ıslahhaneden kaçırtıyor ve il sevgiliyi birleştiriyor. Fakat Honey hapishaneden kaçarken bir gardi - yanın ölümüne sebep olmuştur. Po- lis tarafından, hem kaçak ve hem İ de katil olarak aranmaktadır. İzle ri keşfediliyor. polisler geliyor. Yakalanacağın anlayan, ke ney, Lida ile sevgilisine, bütü kabahati kendi üzerine atmalarm söylüyor ve kendisini pencerede aşağı atıyor, Sevdiği adamın öl müne tahammül edemeyen genç kadın da Hondy'in arkasından at- yor ve polis odaya girince yalı Lida'yı buluyor. Gizlendikleri eve zamanki hayatı göstermek itibari- Lida hayatta yalnız paranın, zevkin, ihtişamm yer tutmadığını bazan aşkın her şeyden üstün ol - duğunu anlıyor. Artık bu sefer Dan'ın evlenme teklifini reddetmi- yor. Miriam Hopkins Lida rolünde ve George Raft Honey rolünde çok İyidicler. Erederik Marş'ın oyuzll da iyidir, fakat maşalanmış saçla - rını hiç beğenmedik, erkeğin ken- 'dini kadın gibi süslemesi hiç hoşa gitmiyor, Heyeti umumiye itibarile Yaş- mak korkusu filmi güzel bir film- dir. A A A e Viyanadan Holivoda Avrupalı kızların bü- tün güzelliğini götü- ren Mady Cbristians Türkiyede icrayı faaliyet tün sigorta şirketleri tarafından müt- tefikan ittihaz edilmiş © olan karar mucibince her ne şekilde olursa ol- sun müşterilere komisyon, iskonto ve ikramiye vermek kat'iyyen memnu olduğunu yeniden muhterem halka katırlatırız. > Ayni zamanda, Iktisat Vekâletin- ce müsaddak ücret ve tarife nizam- namesi ahkâm tatbiki mecburi 0 lub hilâfına hareket cezayi müstel- zim olduğu da ilân olunur. Türkiye Sigortaları 5 Deirei merkeziyesi Türkiyede çalışan bilümum Sigor” ta şirketleri tarafmdan müttefikan it tihaz olunan karar mucibince, her ne şekilde olursa olsun, müşterilere tenzilât ve iskonto o yupınamızın Ve komisyon vermemizin kat'i bir suret te memnü olduğunu muhterem müş terilerin ve cemi ii azalarının nazarı dikkatlerine Iktisat Vekâleti tarafndan mü- saddak tarife fiyat ve ahkâmınm tat- biki mecburi olub, işbu tarifeye mu- gayir hareketin memnu olduğu ilân el Türkiye Sigorta prodöktörler Da