1 Haziran 1948 Tarihli Sebilürreşad Dergisi Sayfa 3

1 Haziran 1948 tarihli Sebilürreşad Dergisi Sayfa 3

85 £ 'memnuıyetmın kaldırıldıgına daır manasız . ve tatbikine asla imkân olmiyan bir tebliğ ile — işi bir sene dahâ sürükledikten 'sonra şimdi lanacak -böylece, kenarda * köşede kalan " imam hatip nesli büsbütün münkati olacak, Baracoğlu'nun «Otuz sene daha işi boyle Sü- bertaraf etmiş oluruz» Prensipi tahakkük e- ne göre bu gidişle on seneye de varmadan memlekette tek bir din adamı kalmıyacak!. ha bu işin- iptidasında, diri müesseseleri kapa- tıldığı, din tedrisatı menedildiği zamtan, «din meselesini halletmek i için yirmi beş sene bize kâfidir» demıştı Fakat hâdiseler. bu kadar “sene daha 1st1yoılar < | rasıyorlar Halk Partisinden yüz çeviren mil- kiyete iktirari etmiyor. İhtimal ki Partiyi kur- yeti de bu -işi halle kâfi degıldır Mufrıt züm- . çe Halk Partisine hıdayet kaprlarını Allah - kapamıştır. Onu hiç kimsecikler. acamaz Ya bu. deveyi gütmeli, ya. bu diyardan. gıtmelı Kendıkendmı aldatmaya hacet yok. endim, içinde kalıp ta ıslâhına cahs— mak, bu suretle şerri bertaraf etmek daha büyük mücahededir! : Demek, boş bır teselhdır, sıyası mucade- “le kanunlarına üygün bir hareket deg]ldır maz, çıkamaz de kalsa endişe-etmez, Bırlıkte olmak, mesu- runmek vicdan azabının bır tezahurudur “de'bu kürs kararıyle bir müddet daha savsak—,.. - rükleyebilirsek din meselesini- tamamiyle decek, hattâ bazı milletvekillerinin tahmini- * Müfrit zümrenin bu dâvası ciddidir. Da- - zaman kâfi gelmedıgmı gosterdı Slmdı otuz Bazı Halk Partısı vekilleri boş yete ug—_' Allahın hidayet kapılarını kapadığı bir Yerde' : ne kadar cahşılsa boştur, hayırh bır iş çık: -Kendine guvenen -“dâvasına güvenen tek tarmak, millete hoş görünmek, ayni firma al- | . renin elinde balmumu gibi- her şekle gırdık-», İiyete 1şt1rak “etmek demektir: İtirâaz eder go— | adanı çolduğunu millete' gosterdm Aferın sana Hamdullah -Suphi! Buyuk : eğer her dâvasına güvenen zat böyle yapsa hak ile batıl ayrılır, Hak batıla daha çobuk : : galebe eder. Şiradi mufrıt zumrenm oyunlarma gele-'- lim. Birkaç aylık imam batip kursu acacaklar, imam olacak, hatip ' olacak! Birkaç ay 1çınde Kur'an okumasını,namaz kıldırmasını, bütün dini malümatı öğrenetek; Ondan n:sonra ima- - Met, hitabet ve vâizlik'şahadetnamesi alacak! .Büna çocuklar bile güler. * kim namaz kılacak? Bu kurstan şahadetname alacak zevatım dini malümatı koyluler kadar bile plamıyacak: Bir imamın, bir hatıbın bir 'vâizi yetış— : " mesi zaman işidir, uzun ve müselsel bir tah- sil işidir. Askerhgını bitirip hayata girdikten sonra değil, askerlikten evvel Jtahsil çağında. olması icabeder Bir din adamı nasıl yetıştıgım anlamak için Heybeliadadaki Ppapaz mektebinin pro- gramlarını tetkik etmek kâfidir. Amma onlar da husnunıyet vardır samimiyet vardır, din 'adamı yetiştirmek azim ve himmeti. vardır. Yoksa din " adami yetişmesinin © önüne, geçmek değil, un için bu kurs kararı, 1ş1 komisyo- na havale etmekten farksızdır. İmam Hatip yetısmıyeeektır yetiştirilmiyecektir. Tecrübe bunu gösterecektir. Fakat he fayda! Zaman- lar geçecek, memleketteki dini ve mahevi * buhran daha'ziyade artacak , üfrit zümrenin esas umdolerı daha ziyade tahakkuk etmiş o- . lacak. Maksat. zaman kzanmak değil mi? İşte - duğü gibi, hem chnı malümati, .Tabii böyle dıyecekler Çünkü m, bundan daha mukemmel .bir plân- olamaz. Hem imam hatip müessesesi olacak hem ! irhamı hatıp yetısmıvecek' Di iyanet Reısı bu işi yapmasın diyorlar. gırışecek çekirdekten yetiştirecek, vakti: le,' Büyük Millet Meclisi başladığı sıralarda pl- hem muasır