8 Haziran 1948 Tarihli Sebilürreşad Dergisi Sayfa 3

8 Haziran 1948 tarihli Sebilürreşad Dergisi Sayfa 3
Metin içeriği (otomatik olarak oluşturulmuştur)

; tasfıye ve tehzib;edilmeiş olmas Cılt ı Say'ı 4 . E 1 saıtlar 1/ Ruhün, 1g1111k1erden tah— liye edereck surette” teıbıye ye' her: harekette yalniz hak ve hakikati hedef' tutacak. derecede : Bu ise, an: cak A]lalu:_n her yönder bir. ]_igme iman Ve bütün meyilleri hak sevgisine, Allah sevgisine ve” AL- lah korkusuna irca etmege, "-başka bir tabirle, ıslam vıcdanım cuk ettı.rmege bağlıdır... istikamet. hıc bir 1g1111k1e bir arada ün bulunamıyacagından “kendi menfaatme, yahut AHahtan “başka herhangi. bir şeye tapman ve böylece havasmı ilâh edınen ıuhlar xcm hakıkı K ıstıkamet yoktuı ve olamaz : Istkamet mebdeının enfusı Şartlarının : . 1k1ncısı 1nsanm 'nefsi, tuh ve kalbi, doğruüluğun i faaliyete ve bunun getireceği güçlük- karşı koyacak bi kudrete sahip olmasıdır. Afakı şartlara gehnce, her türlü. hadıseler ve ihüiyaçlar içinde, muhitin yardımı derece- ” ''sidir. içtimâi cereyanlar ve bunlaıın peşini bı- rakmıyacak olan düygüların -tesitile Lekaların kötü kullanılmâsindari husule gelen” yankılar ve | netıceler, bunda buyuk bir yeralır.” z daha aydınlatalım: Medemyet ve topluluk 11er1echkçe, hayati ı.h.ıtyaclar çoğa - hi vevbu nisbette insani haklar ve vazifeler' de artar. Bu yüzden çalışma ve dıdmmeleı bazen kavgaya dostluklaı ayrıhga çevrıleb r ir zekâsi Gnh"m': İar ve Vazı.feleı “karşısında kolaylastıucı vasıta— mak mecburiyetine düşer, Baylece hak, 1hma1 edıleıek gonullerde ve-iradelerde nefsani arzular. galeb mak, istib 'L. ,.; dad; tahakkum gıbı meşru olmıyan her vasıtaya bas vurmak en kısa Ve en dogru yol sayılır: Hattâ bılgınm çokluğu, bunu ko]aylastı—. “rır. İşte, böyle bir Mmuhit içinde istikamet Üüze- ye dosdogru yurumek ve hiç bir tarafa iğrilme- melc, tatbikatta çok defa hayatı terk pahasına O*Lıcîuk arzeder. linde cemiyet,- birliğini kâybetmeğe, *i yüz tutmaga baslaı Nihayet cemiyet perişan:o- Olur. Ferdın de hâli değilse bile, istikbali yıkı- -lır. Böyle bir muhite galebe etmek ve zorlukla değil, doğruluktari ayrılmıyarak galebe etmek,' O bir vazife olursa,:bunu yapma.k şüphe yok ki, yüz kere' şehıt olmaga azmetmek kadar gucluk- gösterir (. Bu gibi ha]lerde 1st1_kametten ayrılmamak bir çok msa.nlar için pek güç ise de, bunu ko - laylaştıran bir hokta var ki, b da, bir taraftan mebde' ve maad'ı anlayarak Allahin. birliğine "kı.ıvvetlı bır J_maı.la kanaat etmektır nımetlerıne naıl olmakla; beşe:un saâdeti yalnız' a münhasır olmayıp, bâşka.bir âlemin: oyle u ,yala.n hıle 'aldat-. Böy e bir durümun devamı ha-', ir lisanla takbih “likler kilise ile de JJâfm nerede ise başgosterececı zannmdadır— SEBILURRESAD oo 0S O Ç iZ j" SS ği bu haya Allahın . de“varlığımı, esaseri beşer rühunun taşıdığı son-. * suz.saadet şartlar tahakkuk- edince, en güç. durumlarda dahi, istikamtten ayrıhmyarak yurumek kolay—_ c asır, Hu]asa, 1stıkame*t Allahm buhgıne iman a- kıdesme dayanan islâmın en büyüK ahlâkt haz ! siselerindendir.. Hangi bakımdan olursa olsün, * insan için er kısa yol, istikamet y ların bütün felâketleri ve korkuları ıstıkamet— sizliktendir. It.kadında, sözünde. ve her işinde .'ıstı.kametı kendisine rehber edinenler- için fe- laket keder ve korku yoktur; İslâm dini de,' he- - şeri fıtrat've'menfaatin esası olan istikamet: vic- danını inkişaf' etlir ve bunun tatbik öuretlerini -gösterir. Dmın Bütün ahkâmı bu dogru yolun : planlarmı ıhtıva eder. [1] Peygamber Eîendim' nda benim ğüonştimle amı I eden yi : : TNLEL! ürette -göstermektedir. Demekki, boyle zamanlaı doğruluktan ayrılmıyarak iş görebil- 0 : mek yüz.Kere şehit olmaya azmetmek kaâdar- güçtür. «İstikamet, bin kerametten daha hayırhdır y denıl-— Taesi-de bunun içindir. " "OVIUNI”MI TAK İH Polonya kilise makamlarının 11erı gelen şahsiyetleri tardfından itazalanan -bir. mek- -tupta Polonya katolik kilisesinin bas anı ko- ) munıst maddeciliğini sıddetle takbih - etmış— Mek ubun bugun bütün katolik kıhsele— —_'ıınde okunması mukârrerdi.i Esas 1tıbarıyle Polonya ge”ıcllf—'ıne hitabede " Mukavemet etmege davet eden 2 doğrudan doğruya komunızm veya lizmden bahsetmiyör. Fakat bunların yetine - materyalizm tabırını kullahıyor. takbih edilen. telâkkilerin Maamafih ri yeni rejimi ilk defa olarak şüphe goturmez İdur. İnsan- Ummetımın ahlâkı. v' “sosya- şimdiki komunıst' .'lakıdelerı oldugu tebarüz ettirilmistir : Bu mektupla Polonyadaki kıhse lıderle- . aksatlarmın böyle kısa ve mahdut- :. " bir örmre sığmıyacağı için; dusunebı]mektıı Bü »

Bu sayıdan diğer sayfalar: