8 Haziran 1948 Tarihli Sebilürreşad Dergisi Sayfa 8

8 Haziran 1948 tarihli Sebilürreşad Dergisi Sayfa 8
Metin içeriği (otomatik olarak oluşturulmuştur)

SÜlt 1,Sayı 4 Üa Yaradıhsmdan beıı “dünya donuyoı, 1cındek1 : hayat safhalar an gnçerek devam edıp duruyor ; A.ncak bu go. ümümi hayat manzu.mesmın : muayyen bir zamana kadar devammın ıfadesıdır Atomdan elektrona, protona; taştan topı aga, j : madene, “nebatlara, - hayvanlara, insanlara dogru_ kademeleşen yaradılmışların bir geçit resmidir. | tir Uunuz ümumi hayatı degıl msanların çev- . Meyzü reledıgı topluluk hayatıni incelemmek olduğu için - tek olarak; toplu olarak ı.nsanları gorecek onlar: Ja meşgul olacagız Egeı zamanla ifade : cemiyet. hayatmd 'üç kadememiz vardır: | hal 'istikbal; Mazi uzsklastıkca biz onü kaybeder gıbı oluyoruz Fakat o, bizi unutmuyor. Yarı- “'nın ufkunu avdmlatan du_nun gurub edevı gu—' neşı degıl mı" gn VLY g mazi, ileri hatlaıı nus Tani huzmelerıyle aydınlatan proıektoılerc ben- . Zer. İstikbalin meçhul k. ıkla_rı içine : ışiksız, mesalesız girilebilir mi?" Gııı]se de bit şey -lebilir mi? Yolumu7u aydınlatacak oİan bu nur mazidir. degıl, koca bir mıUı tarıhı bııyuk bıı sehamet zar _ıısmde kalmış-zannolunan gö Örü- 5 17 — Onla;rla (yam mus]uman Tuıklerle) # nikâh aktedılmemesı Jâz: © >718 — Sünnet etmek için ıtma edılsm . Emrettıgım 18 madde bunlardır Iclermden — kuvvetlenmemiş dandır. tarihti (yâni gövdehin intikama müsait olacağı devirde) herkes'müsavi olacak, artık: hiç bir emir ve nehiy bulunmasım Sevap ve - günah ka]mıyacak ve küçükten büyü-| ğe kadar herkes beni tanıyacaklır. Bana imanı olan müritlerime şunu da haber vereyim kı «Ber- nia»-ile «Aşilut» a itina etsinler. Ve kesıf veil- ham zamanına kadar ondan hiç bir şey eksiltme- sinler. Onlar' © zaman hayat ağacının altına g- 1ecek1eı ve hepsi birer melek olacaklardır. Ezelit irade ve keşif ve ilham zamanınım bir an evvel hululune tehaluk etsınler Amın ..abatav Sevi»,| Hayği Çerçevesmden âzr Balğzş Yazan Ahmet Kamu Xa G p ." P ee e oşanı aıı'lnmak mümkün olâm “yetsiz kalmağa mahkümdur. Mazi “demekle sadeçe: göçmişe hasreti | - : ameli kıymetı hasebiyle nazari prensıpîere tercih ., “yorlar- bu esasları cemiyet halinde yâaşamanın caktır. 'Uzermde duracagımız içtimat hayat, Ffer- < diyle, Vıifc_lesiyle, mazi, hal ve istikbaliyle bir kül -© halinde mütalâa olunmadıkca toplulugun mana——,'f Nasıl ki-bir bma taşı, tug eci, çımen- © Tosiyle bir kulduı bunîaıdan heıbırı yapı mev- a zuunda ümümt bir kıymet ifade” etmez, ancak l müayyen” boşluğu dolduıabıhr Insa.n da böş le-. 3 dir: Yalnizbaşına” bulundukca ne kadar kuvvetli -- 've değerli olursa olsun 'madde - çapında ghemmi- ; Topluluk arasında * mevki almakladır ki kuvvet: Lazanıı layık oldu—' 4 ğü mevkii bulür.. . Ameııkahl.ıım mtınal hayatında ıhm ve: © fikir hayatında ana pr ensıplermden biri olan :© «Pragmatizm» mesleği bu hakiKate, bugünün ifa-' * desiyle böyle bir realiteye dayan.maktadu «Prag- : * matizm». daima yürüyen hayatta fayda fikrinin: © sedilmesi demektır Pıagmatızm mesleğine göre ;;’_ dın ahlak ah'ane insanları. bizzat kendi kıymet- ; leri'üstüne çıkarıyorsa -ki cıkaı'dıgmı kabul edi- -. anahatları olarak kabul etmek zaruridir. Dogru— d Iugu Amerıkanm dunya ölçüsündeki hakım mevi ” küyle bir kere daha meyda_na çikan bir içtimal - düstür bizim için dahi üzerinde gok durulmaga DE değer bir kıymet tası.maktadır Daıma güzele, iyiye ve en doğruya' gıtmek : için mâzinin ışığına muht aç olduğumuz ve ma- ir:müze mevzuu olmadığı 'müsbet misa- N, inin .Tliyle anlaşılmış buhmuyoı Binaenaleyh Türk iç- SA timat hayat. ve nizamının inkişafı için üzerinde çok. durmamız lâzımgeleceği aşikârdır. Bu zavi- : yeden yürüyerek içtimat dâvalarımızın- ilmi tah- JiTerini yapmak için inşallah bu sütunlarda ka- uleıımııle hasbıhale devam edecegız &.

Bu sayıdan diğer sayfalar: