3 Aralık 1930 Tarihli Serbes Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 4

3 Aralık 1930 tarihli Serbes Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 4

a 4 C. H fırkası meb'usları Arasında mühim ihtilâflar var Ankara 2 (S.C.) — C. H. fırkası erkânı (oarasında (dahili siyasete taallâk eden bir çok esash meselelerde ihtilâf (o efkâr mevcut olduğu, meb'uslardan bazılarının 'temizlik mücadelesinde şiddetle hareketi arzu ettikleri anlaşılmaktadır. — Son günlerde bir dedikodu mevzuu olarak ortaya (atılan hizipler meselesi de bu fikir ibtilâflarından doğmaktadır. Mideyi mefküreye tercih edenler C, H. F.sında eski postlarını tek- rar işgal ettiler Feti B. meyustur İtal 2 (S.C) — Yarın gazetesi mefsuh Serbes Cumhuriyet fırkasında yer almış, son günlere kadar siyasi mücadelâta iştirak etmiş bazi meb'usların tekrar C. H. fırkasına avdetleri münase- betile neşrettiği bir makalede siyasi seciyesizliğin en bariz misa- li olan bu hareketi şiddetle tenkit ederek: «Ardahan meb'usu Tahsin bey ve arkadaşları da; C. H. fırkasındaki eski postlarını tekrar işgal ettiler Mefküreye mideyi tercih edenlerin akibetleri koyu bir husrandır. Fethi bey cidden meyustur.» diyor. İtalyan -Cermen - Rus - Türk - Bul- gar - Macar - Yunan blokun- dan bahsediyorlar Roma, 2 ( S.C ) — Popolo Ditalya Milanoda M. Grandi ile Sovyetler hariciye komiseri M. Litvinof arasındaki mülâkata tahsis etti makalede şu mütaleatı yürütüyor: “Milâno mülâkatında bir İtalyan - Cermen - Rus blokunun hayali nazarlarda tecessüm etmiştir. Bu üç hükümetin Türk - Bulgar - Yunan - Macar grubu ile tesis ettiği dostane ve çok sıkı münasebat nazarı dikkate alınarak bu hâdise Cenevrede he- yecan uyandırmış ve Avrupanın yeni tahavvülât arifesinde bulun- duğu kanaatini doğurmuştur. Bu yedi devlet etrafında toplanan 300 milyon insan suiniyet sahiplerini düşündürmektedir. H. Vekilimiz Sofyada Balkan teşriki mesaisini kolay- laştıracak müzakereler Sofya 2 (A.A) — Türkiye Hari" e vekili Tevfik Rüştü bey » refakatındaki zevat ile Sofyaya gelmiş ve istasyonda Hariciye nazırı M. Burof kâtibi umumi Dabref, teşrifat müdürü Kolobef tarafından karşılanmıştır. Tevfik Rüştü beyin Sofyayı ziyareti resmi bir mahiyette olmamakla beraber Balkan teşriki mesaisini kolaylaştıracak hususat hakkında mutat siyasi çerçeve dahilinde) kat'i nazar taatisini mümkün kılacaktır. İstanbul, 2 ( S.C ) — Bulgar gazeteleri Türkiye hariciye ve- kili Tevfik Rüştü beyin Sofyayı ziyaretini çok samimi bir lisanla selâmlamakta ve Türk - Bulgar dostluğunun takviyesi için bu fır- sattan istifade edilmesini memnuniyetle kaydetmektedirler. Gaze-! teler Balkan devletlerinin teşriki mesaisinden sulh. için hayırlar doğacağını işaret etmektedirler. e e Bergamada intihabat Belediye azaları istifa ettik- lerinden iki ay zarfında intihap yapılacaktır Serbes Cümhuriyet *ESON TELGRAFLARIMIZİ e e m a EM” Malatyayailktren Sevinç ve alkışlar arasında hareket etti İstanbul 2 (5.C) — Fevzi (paşa - Ergani * hattı — zerinde Malatyava ilk tren dün sevinç ve alkışlar © arasında — gitmiştir. Malatyalılar şehrin ufuklarında akisler yapan ilk tren düdüğünü medeniyetin selâmı olarak karşıladılar, alkışladılar. Bu münase- betle tebrik ve teşekkür telgrafları teati edildi. Malatya 1 (A.A) — Fevzi Paşa Diyaribekir hattı üzerinde işleyen ilk tren bugün saat on dörtte Malatyaya vasıl oldu. Civar köylerden gelen binlerce halk ve Malatyalılar ilk treni müthiş bir alkış tufanı ile karşıladılar. Lokomotif belediye tarafından kuru- lan takızaferin önüne geldiği zaman muzika ve düdük sesleri halkın sevinç sedaları birbirine karışıyordu. Davetliler (trenden indikten sonra iki hanım kız tarafından devlet .mümessiline ve şirket müdüriyetine buketler takdim edildi. Bunu müteakip nutuklar irat olundu. Gazi ve başvekil paşa lile hükümet erkânı alkışlandı. Öğleden sonra Halk fırkası mahfe- linde misafirlere ve halka bir çay ziyafeti verildi. Akşam Türk- cağında belediye tarafından yetmiş kişilik mükellef bir ziyafet Ankara, 2 ( S.C ) — Maarif Bir papelci muhakeme edildi Bugün asliye ceza mahke- mesi küstaı bir lcinin mu- hakemesini görmüştür. Sabıkalılardan İbrahim ismi- ni taşıyan bu serseri Mezarlık- başında elinde bulundurduğu üç iskambil kâğıdile | bir lira bas, beş lira al) diyerek safdil hal- kı dolandırırken cürmümeşbut halinde yakalanmış ve kendisini derdest etmek isteyen zabıta| memurlarına | keratalar, size ra- kı alsaydım beni yakalamazdı nız | diyerek şeni hakarette bu- lunmuştur. İfayi vazife halinde zabıtaya İhakaret eden bu küstabın bugün ceryan eden muhakemesinde in kârına rağmen dinlenen bütün şahitler merkumun bu hareketi ni teyit ve tasdik eylemişlerdir. Mahkeme maznun hakkındaki, evrakları tevhit ederek bazı şa- hitlerin celplerine karar vererek muhakemeyi bir bafta sonraya verildi. Davetliler gece sinamaya davet edildi. Ankara kalesi içinde Inkılâp ve asârı atika müzeleri vekâleti Ankara kalesi içinde inkılâp ve asârı atika müzeleri binaları inşa ettirecektir. Bu mü- zeler çok zengin eserlerle dolacaktır. Kıymetli çi eşyaları Alan hamal gözden kayboldu Menemenden gelen o Tahir efendi amında bir zat Karşı yaka iskelesinde otomobilden iniyor. Eşyalarını vapura yükle- yor. Konak iskelesinde çıkıyor. Burada eşyalarını tekrar bir hamala vererek otele giderken hamal gözden kayboluyor. Ha- mala verilen valizlerden birinde Tahir efendinin kıymetli eşya- ları ve ai in O mücevheratı vardı. Zabıta taharriyata baş- İlamıştır. Alacağım diyerek Şoför oğlu o Ahmet efendi namında bir genç uzun zamandanberi tanıdığı İsmet ha- nım namında bir genç kızla ni- şanlanmış, nikâh akti için nufus kâğıtlarını nikâh dairesine ver- mişler. Şoför artık her iştamam oldu diyerek kızı evine almış ve on beş gün tecavüzatta bulun- muş. Şimdi kızı almaktan imti- na ettiği cihetle hakkında taki Ankara 2 (AA ) — Ağaç koruma © cemiyetinin — senelik kongresi himayei etfal salonunda toplanmıştır. İçtimada 929 se- nesi hesabı katisi ile 931 ve 932 seneleri bütçeleri kabul ve cemiyetin bir senelik © raporu tasvip edilmiştir. Umumi o merkez teklif edilen nizamname tadilâ- tı da kabul olunarak cemiyetin eski adresi olan himayci eşcar cemiyeti ( ağaç koruma cemi- yeti ) ne | tahvil © olunmuş ve bundan sonra o umumi idare heyeti intihabatı yapılmıştır. Cemiyetin okunan mesai pro- gramına nazaran ağaç mutahas- rı davet edilerek bir prog- ram tanzim edilmiş ve program 3 bin nüsha tabedilerek şubelere ve sair icapeden yerlere dağıtıl- mıştır. Umumi merkez Ankarada te- sis edildiği zaman cemiyetin 9 vilâyet ve 25 kaza ve 20 nahiye- de teşkilâtı vardı. Bugün 29 vilâyet ve 80 kaza ve 52 nahiyede şube açılmıştır. Bir çok vilâyet- lerde yetişen — ve diğer yerlerde yetişmesi mümkün olan | eyi cins meyvelerin tamimi için aşı kalemi celbedilmiştir. Ve bu kalemlerin miktarı 77 çeşitte 3300 dür. Bu çeşitlerden 180 kalem Keskin ve Turgutluya ve 222 kalem Tarsus ve Simav şubele- rine 508 kalem Geyve ve Klay- cık, Akhisar kazalarına 579 ka- lem Edirne fidanlığına yönderil- miş ve 1817 kalemde Ankarada meyva ağacı olanlara tevzi olun- muştur... Bundan başka Gazi- ayıntaptan celbedilen fıstık aşı- ları İstanbul, Aydın, Antalya, Bilecik, Cebelibereket vilâyetle- rine Geyve kaymakamlığına gön- derilmiş ve aynı zamanda sakız. ağaçlarının aşılanması için teş- vikatta bulunulması ve Gaziayın- taptan aşı kalemleri getirilmesi için bu vilâyetler nezdinde te- Kiralık Yağ deposu Yüz bin okka yağ istiap eden ve alâtü edevatile mü- cehhez gayet o elverişli hir depo kiraya verilecektir. Talipler balcılarda Arap hanı ittisalinde levazımatı in- şaiye mağazası sahibi Şakir Bergama kazası kaymakam- liğindan dün vilâyete gelen bir telgrafta belediye azalarının ya- rısından fazlası istifa ettikl, Kınık nahiyesi belediye nın da kâmilen istifalarını ver- dikleri bildirilmiştir. Vilâyet, kanun mucibince iki ay zarfında. yeni intihap yapıl- Millet mektepleri Ders: nelerine devam için tebligat Millet mektepleri dersanele- rinde daba canlı bir faaliyet için ittihaz edilen kararlar üzerine karakollara muhtarlar celbedil* miş kendilerine tebligatta bulü- nulmuştu. Önümüzdeki mayıs a- yına kadar yeni harfleri oku- azmi rendiklerine dair ak ekli amlı den şehadetname almayanların müessesatta istihdam edilmiye- cekleri hakkındaki karar muh- tarlar tarafından dün akşamdan ibaren kapı kapı gezilerek va- tandaşlara tebliğ edilmiş ve der- ması lüzumunu bildirmiştir. Hususi olarak aldığımız ma- lümata göre, C. H. Fırkası bu eni intihapta karşısında rakip ir fırka mevcut olmadığını na- zarı dikkate alarak namzet gös- termiyecek ve arzu edilen ze- vata rey verilmesini serbest tihap, yapıl-İburakacakımış.. li Alaşehir Sulh hukukundan: Alaşehirde kasap (Hüseyin oğlu Mehmet ile ziraat bankası ve “leblebici' oglu karısı Ayşe aralarında omütekevvin alacak davasında müddeialeyk Ayşe ilâ- nen yapılan daveti kanuniyeye icabet etmediğinden gıyabında muhakeme icrasına ve gıyap ka- rarının ilânen tebliğine karar verilmiş ve muhakeme 16-12-930| tarihine bırakılmış olduğundan işbu gıyap kararının tarihi dan itibüren 8 gün zarfında me: vessül “edilmediği takdirde gıya- bında muamelei kanuniye ifa kılınacağı ilân olunur. bure tarafından hanuni yola te-|. ERE 55) Tahsin Piyalenin AŞÇI Markalı sıhhi ve mugaddi, irmik ma- karnaları sofranızın zynetidir. Oi Yi SG X) © 0) Bi DOBİ X EO, 8-62 N 604) sanelere devamları lüzumu ih- fıstık çamının mize teksiri için Bergamadan tarafından Ağaç koruma cemiyeti Senelik kongresi Hima- yeietfalde toplandı şebbüsatta bulunulmuştur. İzmir mıntakasında yetişen iğer vilâyetleri. 30 kilo tohum getirtmiş ve Ko- eaili, Antalya, Kırklarili, Afyon, Kütahya, Konya, İstanbul, Bur- Artvin, Erzincan, Erzurum, s, Rize, Kastamoni, Çankırı İzmir, Çorum, İsparta, Denizli, Adana vilâyetlerine Tarsos ka zasına, Devlet demiryolları Es- kişehir fidanlığına Ankara zira- at mektebine Orman fidanlığı- na gönderilmiştir. Zeriyattan hâsıl olacak neti- ceye göre gelecek seneler zar. fında daha fazla yetiştirilmesine teşebbüs olunacaktır. Erzincanda ağaçlaştırılacak sahaya dikilmek üzere İstanbul orman mektebin- den akasya, naklora, ıhlamur, çınar, ehram servisi tohumları is- tenmiştir. için her tarafa tamimler gönderilmiş ve alınan malâmatta ilkbahar ağaç dikme mevsiminde 36 neviden bir yon 451 bin 934 ağaç dikildiği anlaşılmıştır. İklim itibarile müsavi olan bir çok vilâyetlerimizde fidan- liğın teksiri için Ordu ve Gire- sondan fidan celbine teşebbüs edilmiş ve ayrıca Pazar şubesine 150,000 fındık fidanı gönderil mesine tevessül edilmiştir. Yerköyünde ağaç tohumları ekilerek elde edilecek fidanlık tesisine karar verilmiş ve Mida- yiç çiftliğinden 500 dönüm arazi alınmasına tevessül “edilmiştir. Hâlen bu arazinin müzayedeye çıkarılmak üzere haritası yapıl- maktadır. Ağaç koruma cemiyetinin menafii umumiyeye hadim cemi- yetler meyanına; ithali için bir karar ittihazı zımnında Devle' şurasma müracaat edilmiştir. Zayi tastikname İzmir lisesinin on birinci sr mfından 330 - 331 senesinde al- dığım mektep tasdiknamesini zayi eyledim. Mektep numaram (459) idi. Bu kere yenisini ala cağımdan zayiinin hükmü olma- dığını ilân eylerim. Bayındırlı başçavuş Hacı Halil Rıfat ef, oğlu * beye müracaatları. o (