7 Şubat 1929 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 3

7 Şubat 1929 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 3

a Resimli UYANIŞ 4 . HAVADIS VE İLAN KISIMLARI miz Millet mekteplerindki bir aylik tedrisatı bitmiştir. Maarif idaresi mufassal bir istatistik hazırlamaktadır. Bu istitastikte Millet eden kadın erkek köylü, şe- mekteplerine (o devanı hirli, eski harfleri bilenlerle bilmeyenlerin miktarı tespit edebilecektir. * Sabık zıraat vekili Sabri beyin (Bükreş, Yahya Kemal beyin Madrit, İstanbul meb'usu Tevfik Kamil beyinde Varşova sefaretlerine tayinleri takarrut ve âli tasdike arzedilmiştir. Cemal Hüsnü beyin Atina sefirliği de muhakkak gibidir. * * & Moskova büyük elçiliğimize tayin edilen Bükreş sefirimiz Hüseyin Ragıp Beyin şubat 15 de şehrimize gelerek Ankaraya gideceği haber alınmıştır. İzmir meb'usluğuna intihap edilen ve Maarif vekâletinin uhdesine tevdii musammem bt- lunan Vasıf Beyin de bugünler de Moskovadan hareketi bek- leniliyor. & * * Geçengün'Türk matbaacılığının 200 üncü senei devriyesi müna- sebetile Türkocağında bir matba- acılık sergisi açılmıştır. Sergi akşam saat 17 de matbuat erkânının ve davetlilerin huzü- rile küşat edildi. Evvela Hakkı Tarık Bey bir nutuk irat ederek demiştir ki: —'Türkiyede matbaa garptan iki buçuk asır geç kalmıştır; fakat geri kalışı bilhassa yeni harflerin kabulile kat kat telafi edildkiten başka belki ileri bile geçmiştir. Bundan sonra bu geç kalışın sebeplerine nakli kelamla: — Biz bu işte geç kalınıştık, Çünkü eski harfleri yazmak güç- tü ve kolay hurufatı meydana ko- yacak bir Gazinin doğmasına daha vakit vardi» demiştir. Bundan sonra sergi gezilmi- ştir. Sergiyi tertip eden Selim Nüzhet bey tarafından sergideki eserler hakkında izahat vermiş- tir. Sergion gün devanı edecek- TE Bizde ilk gazeteciliğin yü- züncü senesi Tesrin evelde gel- diğinden o vakit de bir sergi açılmıştır. Dün sergide Serveti fünun sahibi üstat Ahmet İhsan Bey tarafından eski harflerin mah- zurları zikredilerek izahat ve- rulmıştir. yz Matbuat balosunun müke- mmeliyetini temin için dün heyeti tertibiye (azalarından bir kısmı Türkuvazda toplan- mışlardır. Azalardan bir kismı kardan gelememişlerdir. Mat- buat balosu senenin en güzel balosu olacaktır. ag İstanbul gümrüklerinin ye- ni baş müdürü İsmail Hakkı bey, vazifesine başlamıştır . Eski müdür İbrahim bey de mufettişliğe nakledilmiştir. Gümrükler de mevcut olan kırtasiye muamelatının mümkün mertebe tenkisi için çalışıla- caktır. Rüsumat umumi müdü- rü İhsan Rifat bey de evelki gün Ankaradan şehrimize gel- miştir. İhsan bey, şehrimiz | gümrükleri muamelatını tetkik | edecek ve bir hafta sonra An- | karaya avdet eyliyecektir. * * Dün şehir felce! uğramış gibi idi: Trenler, vapurlar, 'Telgrafhatları, postalar işlemedi mektepler (o kapatıldı o Donan insanlar, karlara saplanan ti- renler, kayalara çarpan vapur- lar, batan kayık ve motorlar var. * * * Emanet fakirlere (10) bin lira tahsis etti , Tevziat Hilâli- ahmer tarafından yapılacak. * * * Otomobil ücretlerine yüzde (50) zam yapıldı * * * Kömür (8) kuruştan fazlaya satılmiyacak * LR Bakırköy geçidini açmağa çalişan 4 amele dondu * * * tedbirleri * * * Hükümet Terkos Şirketi tahkikatına devam etmektedir. Şehremaneti de kendisini alâ- kadar eden hususlar hakkında tahkikat yaparak netiçeyi hü- kümete bildirmiştir. Emanetin * * * İki gün evel başlıyan şimal havası dün büsbütün hizıni art- tırarak endişebahş bir şeklaldı. ve şehirde her şeyi altüst etti ve herkesi dondurdu. * *