February 7, 1929 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 4

February 7, 1929 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 4

74 UYANIŞ No. 1695 —10 Fıtına yüzünden oevelki evlerine dönemeyince geceyi Dahiliye Vekâleti tarafından günkü Avrupa postasile, eks- omektepte geçirdiler. hazırlanan ve Hey'eti Vekilece pres Çerkes köyden beriye * tasvip edilen Vilâyetlerin umu- gelememiştir. Dün sabah hare- ket eden (24) numaralı katar da ancak Çatalcaya gidebilmiş ve orada kalmiştir. Tren yolu- nun açilması için mevkiflerde bulunan bilimum amele faali- yete geçerek uğraşmaktadır. ie Dahiliye vekâletinden gelen bir tebliğde vilâyet umumi mec- lislerinin şubat zarfında içtimaa davetleri ve mart nihayetinde bütçelerin o behemhâl vekâlete gönderilmesi bildirildiğinden, vilâyet içtima hazırlığına başla- mıştır.. Umumi meclisin şubat- ım 15 inde içtimaa başlması muhtemel görülüyor. ia Kahire elçiliği baş kâtibi Hüsnü Şermi Bey Vekâlet emri- ne alınarak yerine müsteşar payesile vekâlet mütercimlerin- den Hasan Tahsin Bey vekâlete nakli memuriyet eden Anvers konsolosluğu kançiları Muzaf- fer Kâmil Beyin yerine vekâlet evrak müdürüyeti memurların- dan Kösoğulu Ahmet Bey ve Hamburg konsolosluğuna kons- oloslik işleri müdüriyeti kâtip- lerinden Emin Bey tayın kılı- muştir. * *» » Ankaradan başka her yerle posta ve telgraf muhabcratı ke- sildi. * * * Mekteplerde tedrisat durdu, fakat kış tatili yoktur. Hyip orta mektep talebesi kardan # * Limana ne bir gemi geldi, ne de bir gemi gitti. * # #* Fırtınanın tesiratından üç va- pur karaya oturdu, iki motör bir kayık battı. Dört'amele bir memur dondu. Dört ev yıkıla- rak bir kaç inek telef olmuş, 600 keçi mer'ada kalmış. * * * Vasıf B. şubatın ikisinde Moskovadan hareket edecektir. Ragıp Moskovaya tayini itastika arzo- Bükreş sefiri (Husrev lunmuştur. * * » İstanbul— İzmit arasında hat- tn henuz açılmamış olması do- layisiyle Ankaradan hareket eden tren yalniz İzmite kadar yolcu kabul etmiştir. * * * San'at mekteplerimiz için yeni bir talimatname hazırlan- dı. M. V. bu talimatnameyi alâkadarlara göndererek fikir- lerini sordu. * # * Şehrimize geleceği evelce yazilan almenlarin Emen zırh- isı şubatın (11) iuci günü saat 8 de limanmıza dahil olacak ve Selimiyeyi selamlıyacaktır. Zırhlı limanmuızda bir hafta kadar kalacaktır. e Darülfünün divanı geçen gün toplanmıştır. Bu içtimada arziyat Enstitüsü teşkilatı tet- kik edilecektir. * * * mi idaresi hakkındaki kanun layihası Millet Meclisine gel- miştir. Bu kanun valilerin salâhiye- tini tayin ve tevsi ediyor. * # Sıhhiye vekâleti, zde ecza depolarından bazıları hakkında kanuni takibat icra- sına karar vermiştir. Bu husu- şehrimi- sta öğrendiklerimizi yazıyoruz: kanun mucibince acza de- poları gerek halka gerekse mü- essesata perakende satış yapa- mazlar. Perakende ecza satışı eczaneler (o tarafından Halbuki bazı ecza hilafına ancak yapılabilir. depolarının Ookanun “olarak perakende satış yaptıklari anlaşılmış, hatta bu hususta EHezacılar ocemiyeti tarafından Sihhiye vekâletine müracaatta Vekâlet de eczacıların bu müracaatını na- dikkate alarak tahkikat yaptırılacağını ve perakende da bulunulmuştur. zatı ilâç satan depo sahiplerinin tecziye edileceğini bildirmiştir. * *# * Cagal'oğlunda içtihat mat - baasının önünde kanalizasyon hafriyatı (o yapılırken o cesim sütunlarla pek eski zamanlara ait bazı enkaza tesadüf edilmiş- derhal etmiş ve tir. Müzeler idaresi meseleye o vazı'yet kat'i bir netice alınıncaya ka- dar hafriyatın Müze amelesi tarafından icrasına karar veril- miştir. Müzeler idaresinin nazareti altında yapılan hafriyat netice-