28 Şubat 1929 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 13

28 Şubat 1929 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 13

a No. 1698 — 13 AVRUPADA KIŞ HAYATI VE ŞARK Pa Avrupa kışın, (40—50) senedenberi gürülme- miş derecede şiddetli oldağunu Memleketimiz- karşılaşmak- gazeteleri, yazmaktadırlar. de de, aynı halle tayız.Bu seneki tipiler, kar fir- tinaları hepimizin gözünü yıl- dırmaktadır. Çünkü, memleketi- mizin belediye teşkilâtı çok noksandır. Biraz kar yağsa bü- tün munakale vasıtaları durmak- ta, umumi hayatın seyri bozul: makiadir. Rumeli kumpanyası Hadimköy yarmasını açıp Av- rupa ekspresinin bile işlemesini te'min edememiştir. Hatta İç Ana- dolu şehirleri arasındaki nakli. yat tamamen durmuştur diye- biliriz: tiren güzergâhınde bulünan yerler müstesna olarak. Halbuki gerek Avrupa ve gerek Amerikanın hiç bir ta- rafında bu şekildeki vasıtasızlık- larla karşilaşmak imkânsizdir. Amerika— Floridada Lüksüsparkta, sinama yıldızlarından | Lola Todd lın kış banyosu. UYANIŞ 201 Yeni kış sporlarından : Yelkenli patenle buz üzerinde uçulurken. olan kiş, 3izde bir sefalet ve felâket vesil Avrupı ile Amerikada Spor ve eylence vasıta- I sıdır. Meselâ İsviçreye binlerce kilometre uzak- tan gelen seyyahlar, Alp dağlarının bir kaç bin metreyi bulan yüksekliğinde adeta bir kış tatili yaparlar. Bu suretle, bulundukları mem: leketede para bırakırlar. Fakat gerek İsviçre ve gerek diğer ecnebi hükümetlerin hepsinde de rahat bir tarzda istirahet edebilmek için asri bir konfor te'min edilmiştir. Oralarda, herkes, kış sporları yapmakla meşguldur. Memleketimizin halkı ise yevmi ihtiyaçlarını tedarik etmek müşkülâtı karşısında kalmaktadır. Resimlerimizi görüyorsunuz. Bunlardan üstte olanı donan bir göl üzerinde yelkenle ( patinaj yapan bir şimal güzelini göstermektedir. Bu oyun yeni icat ediliniş bir kış sporudur, ki bu Yandaki ikinci resimde pek rağbettedir. ise, o Floridada — Müttelhidei cenubi havalisidir ve iklimi daima mutedildir, — yıldızlarından sence Amerikanın en Güneş banyosü sinema ,Miss ( Lola Todd)ı sıcak su yapan göstermektedir. dizde ise, okalörüferi, banyosu olan o kaç otel vardır. — ia —