28 Şubat 1929 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 16

28 Şubat 1929 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 16

204 UYANIŞ No. 1698—13 Cenubi Afrikadaki bir çiftlikte, portakalı kapmak için boyunlarını uzatan devekuşları. Devekuşları Devekuşu çiftlikleri Devekuşlarının son zamanlarda insanlar naza- rında artınış olan ehemmiyeti moda âlemlerinde tüylerine verilen kıymet ve gösterilen rağbetten ileri gelmiştir. Devekuşları yetişmek ve üremek için sıcak iklime muhtaçtır. Yer yüzünde şimdi enziyade Cenubi Afrikada, havalisinde çalışılmak- devekuşları yetiştirilmesine Amerikada Kaliforniy: tadır. Bu iki yer biribirile rekabet etmektedir. Devekuşları o bir kaç aylık olunca bün- lardan tüy alınabilir. Parlak renkli ve gü- zel tüyleri almak için devekuşları üç yaşını bulmalıdır. Devekuşları mi- desi en kavi hayvan- lardandır, ne verilse yutar, hatta demir a- nahtarları bile. Fakat onlar, bundan zara görmez o değildiler. yuttukları Rasgele şeyler bazan ölümle- rine sebep olur. Devekuşu yumür- taları insanlar için 1: ii bir eıdadır. Bir deve- kuşu yumurtas 24 (8) günlük bir devekuşu yavrusu. Cenubi Kaliforniyada, cenubi Afrika ile rekabet etmek için açılan bir çiftlik. tavuk yumurtasına muadil farzolunmaktadır. tüyleri - kıymetli olan devekuşlarını dirmek çok kâr bırakmaktadır. Bittabi, menfaat yetiş- fikri ile haraket eden ticaret adamlarından bir çokları devekuşu yetiştirmeğe başlamışlardır. Bu ticareti ellerine alanlar içinde en fa'al rol oynayanlar Amerikanlar ile İngilizlerdir. Kaliforniyadaki çiftlikler Amerikalılara, ce- nubi Afrikadaki çiftliklere de İngilizlere aittir. Şimdi, reklâm, ticaret âleminde en müessir vasıtadır. Fakat bununla iktifa etmiyen deveku- şu yetiştiricileri, moda hareketlerini idare eden sen'atkârları elde et- mişlerdir. Böylece, son bir iki senedenberi kadın elbiselerini kuş tüy- lerile süslemek salgın bir moda olmuştur. Yüzlerce liraya malolan gece tuvalet- lerini, sahne kostüm- lerini ve şapkaları tezyinde ise en mak- bul olan tüy, deve- kuşlarının tüyleridir. Tevekkeli atalarımız: «iş bilenin, kılıç ku- şananın!» dememişler.