28 Şubat 1929 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 8

28 Şubat 1929 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 8

No.1698—13 196 UYANIŞ Nivvork limanı Bu liman dünya- nın bütün büyük li- manlarile rekabet ede- cek bir şekildedir. Limanın etrafı rıhtim- la çevrilmiştir. Vapur- lar, hususi surette yapılmış havuzlara gi- rerler. Bu havuzların kenarında gümrük da- iresi bulunur. Eşya elektirikli vinçlerle gemileri tah- anbarları liye eyler. Binnetice tahmil ve tahliye işle- rinde fazla masraf ol- maz ve burıhtım için sarfedilen milyarlarca lirada tahmil, tahliye: deki ücüzlukia def- alarca çıkarılmış$olur. Halbuki, memleketimizin en bü- bizim yük dertlerinden biri de linan işleridir. Tahmil ve tahliyede- ki müşkülattan başka ne yanaşacak rıhrimi, ne de malları yerleş- tirecek, muhafaza ede- cek bir antrepo var- dır. Eşyalar, açikta kalarak günlerce bek- lemektedir . Sonra mevcut rıhtım da va- purların yanaşabilme- lerine kâfi gelmemek- tedir. Denizden ka- yıklarla sahile çıkmak ise, eniptidai üsuldür. Bütün bu mahzurla- rın önüne geçmek için limanlarımızda elek- trikli vinç tertibati yapmak lâzımdır. Aynı zamanda vapurların rıhtıma yanaşabilmelerini te'min eylemek, güm- rük ve sair resmi muamelâtı sür'atle bitirmek icap etmektedir. Bunların yapılabilmesi için de iki şeye ihtiyaç vardır: para ve muntazam teşkilât. İşte, İstanbul limanı işlerinin asribir tarz- Amerikada ümran ve servet: görünüş üve limana muvazi olar Nivyork-Hodsonda büyük limanın havadan ak (17,000,000) Dolar sarfile açılan cadde, da idaresi için, bir müddet evel liman şirketi umumi müdürü Hamdi B., hükümete, İstanbul limanının bütün işlerini tedvir edecek bir liman idaresinin ihdasını teklif etmiştir. Seyrisefain umumi müdürü Sadullah B. de İstanbul limanını boydanboya kuşatacak bir rıhtım yapmak fikrindedir..