25 Nisan 1929 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 17

25 Nisan 1929 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 17

# No. 1706 -21 UYANIŞ 333 — Hayır yavrum, hayır!. Benim oğlumun bütün kuklaları cadlıdırlar. Eğer sen de bu minimini insan gölgeleriyle oynamaktan zevk alıyursan, otur yanına; sana hepsini anlatsın. Kuklalar hiç cansız olur mu? Onların hepsi yer, içer,,oynar, güler. Bazıları çok itaatlıdır: Nasıl istersen öyle hareket ederler; bazıları da okadar yaramazdırlar ki... küçük, büyük, he- psinin işleri güçleri vardır. Kimi tenbel, kimi çalişkan, kimi neş'eli kimi hüzünlüdür. Oğlum onların hepsine birer isim koydu. Sor kendisine: sana birer birer anlatsın: Şu köşede duran koca burunlu, sakalları nerdeyse dizlerine değen ihtiyar yok mu? O, bütün bunların babasıdır.. Dizlerinin üstünde oturan, çocuklarının en çalışkanı olduğu için onu hepsinden çok seviyor. Düudaklarının öyle sevimli gülüşüne bakarak ihtiyar babayı pek yumşak zannetme! k Dün akşam mektepten dönen onbir çoçuğunu ayrı ayrı yoklayarak vazifesini yapmiyanların kulaklarını çekmedi mi? Şu, elinde süpürge tutan maymun suratlyı sakın sormasinlar. Ona gelinceye kadar daha neler var: işte büyük anne, işte anneleri, işte çok sevdikleri abla, işte.. işte... Bu çocukların hepsi büyük adam olacaktır: kimi doktor, kimi mühendis, kimi zabit.. burnu horoz ibiğine O, avukat olacak; tam iki saat hiç durmadan lâf söyler Şu uzun boyunlu, benziyen küçüğü görüyormusun ? ve iş yapmasını hiç sevmez. Kadeşleri arasında kavga ettığı zaman muhakkak bir tarafın mu- dafaasını deruhde eder, Şu, cin gibi gözlü, kalın gözlüklüsü siya- setçidir. Babasına diyor ki, mektepteki çocukların hepsi kardeşleri kadar saf değildir. Bazıları hırsız, bazısı ylancı, bazıları çok fenadır. Onlarla ayrı ayrı geçinmek lâzım... Hiç bu kadar iş, bu kadar söz bilen kukla- Şimdi uykuları lar cansız olur mu yavrum? geldi de onun için konuşmiyorlar. Bak sen bile -yatip uyuyacaksın. Vaırn sabah yataktan kalkar kalkmaz hep- siini canlı bulmazsan gel yanıma!.. Yalnız sen'o zaman yirmi yaşında olacaksın yavrum... E.M.