25 Nisan 1929 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 9

25 Nisan 1929 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 9

No. 1706—21 UYANIŞ 325 M z E K T E P - L İ Miniminilerin bisiklet sefası K I Z L A R I M I V/ * , Memleketimizde esasen mazisi pek eski ol- e Aİ mayan avrupai tahsil hayatı kızlarımız arasında ATEŞ BOCEĞGİ a P le sereni : erkeklerden daha az inkişai etmiştir. 'Türk irfanının garp kıyafetine girdiği gün- den beri maarif sıhasında gösterilen oehemmi- Çekilnce güneş kökten, yetli gayretlerin çoğu erkek çocuklarımıza Palrıdrım için için masruf oldu. Son zamanlara, hatta kadınla Ben karanlık gecelerin erkeğe ilk defa müsavi hukuk tanıyan cümhu- Bağrı yanık yolcusuyum. riyet kanunlarına gelinceye kadar kızlarımız erkeklerin haiz olduğu bir çok içtimai haklardan mahrumdular. Bilhassa fikir hayatında, asırlardan beri ih- Yol verir hep bana güller, mâl edilen kadınlarımız, gözlerini kafes ve Bahçelerdir uçtuğum yer, perde arkasından kalein ve masa üzerine çevir- Bazanda bir viranca bağ. dikleri günden sonrada erkeklerimiz kadar himaye görmüş “değillerdir. Bu gün memleketimizde yazılan kitapların hemen hepsi erkekler tarafından olduğu gibi, Gökte yıldizlar eşimdir gene hemen hepsi erkekler için yazılmıştır. Bağrımdaki ateşindir Halbüki bir anne nasıl oğlu ile kızının terbi- Çakan böyle karanlıkta. yesi arasında itinalı bir fark göstetirse muallim ve müellif te bunu yapmağa mecburdur. Garp memleketlerinde yeni yetişen kızlar için her yaş ve her seviyyeye göre ayrıca kitap- lar ve mecmualar neşredildiği halde bizim kızlarımız erkeklerin okuduğunu bile okuyama- yorlar. Betaber çalışmak ve beraber iş yapmak isteyen insanların beraber düşünmeleri lâzımdır. Bunun için elele vererek çalışacak olan genç- lerimiz gibi başbaşa vererek aile kuracak çocuklarımıza da ayni kültürü vermeliyiz. Büyük bir şairimiz “erkekler için yaptığınız mektebin yanına birde kızlar için yapmazsanız önceden yaptığınızı da yıkınız. » demişti. Fikir hayatımızda ki bu derin boşluğu gören mecmuamız bazı sahifelerımi kızlarımızın istifa- Körebe oyunu desine tahsis etmek emelindedir.