4 Temmuz 1929 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 13

4 Temmuz 1929 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 13

e Yavru kedilerden sevimli bir grup kedileri ) teşhir edilmiştir Bir müddettir mezunen Ankarada bulunan, geçen hafta içinde Parise avdet eden Paris büyük elçimiz Fethi Bey Efendi giderlerken pek gü- zel iki Ankara kedisini de birlikte Parise gö- türmüşlerdir. Ihtimal memleketimizin bu bir çift güzel mahlukunu da Paris kedi sergisinde teşhir ettireceklerdir. Sergide kedilerin san'at ve güzellik nokta- sından teşhiri düşünülmüş olmakla beraber, fai- deleri de mülahazaya alınmış, bilhassa avculukla maruf olan kedilerden de nümuneler getirilmiştir. Kedilerin avculuğundan maksat fare, sıçan tutmalarıdır. Fareler ve bunların insanlara bü- yük zararları üzerine bir çok tetkikat yapmış olanlardan Doktor Lepinay farelere karşı en müessir tetbirin kediler olduğunu ilde söylemiştir . Vaktiyle gemilere tahmil edilen eşya ve emtia farelerin pek çok tahribatına oğrayordu. © zamanlar fareleri gemilerde itlaf için şimdi müracaat edilmekte olan iktisadi, tıbbi, sıhhi «itlafifar» çareleri bi- linmiyordu. Bir aralık gemi kap- tanları seferlerde gemiye bir kaç kedi almağa mecbur tutuluyordu. Halâ vapurlarda birkaç kedi bulundurmak adetine riayet edildiği görülmekte- ir. Öteden beri köpekleri insanlara daha sadık, kedileri ise evlerde ve ailelerde fazla sevilmelerine rağ- Düşünceli kedi Bu güzel kedi 1906 senesinde Londrada kedi sergisinde 1000 ingiliz lirasına satılmıştır . men biraz hain görenler olmuştur. Tam kedi muhipleri bu fikirde değildirler, kedilerin de kendilerini seven, kendilerine bakan kimselere merbutiyet hissettiklerine zahiptirler.Şu kadar ki köpekler sahiplerine mütabas- bıstırlar. Kedilerde ise tabasbus yoktur, daima karşı sadık ve vekarli izzetinefse mukayettirler, söylendiği gibi, bütün milletler sulha meylederek kellog misakını imza etseler bile kedi milletine bunu imza ettir- mek kabil değildir. Kedi için düşmanına, haysiyetine, tecavüz eden her kese karşı cidal pek tabiidir. İnsanlar arasında bir söz vardir: Çok söyle- me yüzsüz olur, aç koyma hirsiz olur.. Kediler ne çok azara katlanırlar, nede yüzsüz olurlar, fakat aç Birakdınızmı, hırsız olurmu olür.. ALI sn Bir takım tecrübelerle görülmüş, anlaşılmış ki farelere karşı avculuğa edilen kedileri sevk daha ziyade avcu olsunlar diye aç birakmak hatadır, aç ayı oynamayacağı gibi kediler de karınları iyice doymadık- ca harp meydanına atılmazlar. Biraz dikkat edilse görülür ki insanlar munis hayvanlardan sev- diklerini fazlaca sevseler bile buna mukabil hayvanların hurriyetlerini kısmak | tabiatı böyledir; amma kedi bu dolaba da bek güç gelir! > isterler, İnsanın