4 Temmuz 1929 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 9

4 Temmuz 1929 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 9

No. 1716—31 MISIR KIRJALI UYANIŞ BERLİNDE r Hükümeti kıralı FUAT cenapları Berlinde. (Alman ağn reisi HİNDEMBURG cenapları kiralın yanındadır. | Prens Henri de Prusse Almanyanın sabık imperatoru Il Vilhelm in kardaşı, vaktiyle Almanyanın büyük amiralı Prens Henri de Pruss vefat etmiştir. Uzun seneler donanmada bilfiil hızmet etmiş, Alman donanmasiyle aksayı şarka gitmişti. ahiren Umumi harpte fa'al askeri vazife başında bulunmamış, zamanını Salibi ahmer hizmetlerine hasretmişti. Son senelerde Holştayndaki malikânesinde münzevi bir hayat geçirmiştir ii ĞĞSVERLNE İD (İS matbuatının gayyur, ve emektar bir uzvu olan bir kadın muharrir, tek tanıtmış, daima hürmetle ahiren vefat etmiştir. Cevval zekâsiyle, ; hayatında tam Pariste ölmüştür. Tevellüt tarihi 1855 tir, ve sevimli ismini yadetmiş olan Severine şirin yazılarıyle Paris gazetacilik elli sene çalışmıştır. I ariste doğmuş, temy dir, Kendini yaşadan ve kendinin yaşattığı ismi:Severine, Paris gaze- telerinin bir Asıl ismi Karoline 1 çoğunda yazı yazmıştır. Gil Blas; Joürnal “du peupla, o Hu- manite gibi. Gaulois ; 3ir aralık «Cri du peup- le» gazetesini başmuharrir , tahrir hey'eti müdürü ken- disi olarak, başlı o başına idare o etmiş tir. Bir zaman Pariste bütün muharrirleri, idare me- murları; “hatta mürettipleri kadınlardan mürekkep olarak intişar etmiş olan yevmi «La Fronde» gazete- unsurdu. vardır. sinde Severine en mühim Severinein bir haylı eserleri Akıllı kızın tarihi, çocukluk hatıraları en güzellerindendir. Yarım asırlık ömrünü, 74 senelik hayatının 50 se- gazetecilikle geçirmiş olan o bu kadının namı gazetecilik âleminde hürmetle yad edilmeğe değer, nesini