11 Temmuz 1929 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 12

11 Temmuz 1929 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 12

506 . UYANIŞ No. 1717—32 yn Mm. SARAH CARYTH Aslan ramedicisine : — Parçalarım ha! Meşhur ve müthiş bir spor Son zamanlara kadar vahşi hayvanla- rın te'nisi yalnız atcanbazhanelerinin proğ ramını teşkil eden numaralar arasında bir mevkii vardı. Halk daima müthiş bir cana varın karşısında cesaretini gösteren kudretli hayvan mürebbilerine hayrandı. Bilhassa Alimanların bu husustaki büyük muvaffıkı- yetleri Avrupanın muhtelif memleketlerinde bilhassa Fransada, vahışı hayvanların te'ni- si bir psikoloji ve bedeni kuvvet meselesi olduğu kanatını tevlit eylemişti. Demek ki bu “maharet bir nevi spor addolunmağa başlamıştı. Acaba bu dehşetli sporda muvaf- Mm. SARAH CARYTH ile kocaman fak olmak için ne gibi incelikler ve cesa- retler lâzımdır. Şimdi bu noktayı gözden geçirmek istiyoruz . Bir hayvanın karşısında bulunduğu zaman herşeyden evvel onun karakterini: tetkik etmek lâzımdır: eğer bu tetkikte aldanı- lirsa en büyük tehlikelere maruz kalmak muhakkaatır. Pekçok hayvan mürebbileri bu yüzden, yani hayvanın psikolojisini an- layamamak sebebinden m Birkere hayvanın karek- teri anlaşıldı mı artık sabır ve sebata ihtiyaç hasıl olur: bu elzem olan bir kabiliyettir. İşte ancak ozaman, hayvan te'nisinin tama- mile spora ait olan bedeni kuvvetli işe girişir. Filhakika bazı ha- yvanlar vardır ki münakaşan su götürmez bir vücut kuvvetine lü- zum hissettirir. Meselâ yavruluktan çıkan bir aslan ile mücade- Sevgili aslanının ağzını açmağa i uğraşıyor . yılanı aslanların arasında dansediyor. , Alkış karşısında . lenin devam ve tekerrürü insanda 200 ki- loluk bir yükü kaldırmak kudretini yarata- bilmelidir. Bu kuvvet elde edilmezse netice müthiştir. Hasılı, vahışı hayvanlarla uğraşa bilmek hakiki bir spor mahiyetindedir. Bu sporun bu gün Avrupada pekçok amatörleri vardır. Hatta kadınlar bile buna nerak sarmışlardır. Bilhassa Mile. Dagmar namında ki bir Fransız kızı muvaffakıyetle panterleri terbiye ve kendisine rametmiştir. Son zamanda Parise uğrayan bir İngiliz ka- dini da aynı surette vahşi hayvanları te'nise muktedir olduğunu ispat eylemişitr. Mm. Fartois kapl nları adeta iradesi önünde köle gibi yumuşatmıştır. Hele bu sayfamızda re- simlerini gordüğünüz Mm. Saral Caryth, m. Tener ismindeki muhibbesile beraber canavarları hükmüne tabi'kılmakta nicele- rini bile geçmiş ve pek büyük bir hayret ve takdir ile karşılanmış tır. Bunlar uzun mesai neticesinde eu şiddetli karaktere malik as- lanları bile bir kaç sene içinde tamamile uslu akıllı denecek bir kalibe çekebilmişlerdir ki bunu mezkür hayvanların e bizzat seyreden bir İransız gazetecisi hayranlıkla itiraf ediyo Gerek M. Sarah Caryth ile gerek Mm.Tener ın, gere iri on- larla ayni safta ismini ve şöhretini teiiin eden Gino Spiny nin bilhassa tenis hususundaki mnvaffakıyetleri şayanı hayret görul- mektedir. ei yılanlara varıncaya kadar terbiye etmekte maharet gösteren bu yeni sporcuların korkunç Dy ie nasıl dost Glaklelni ek canlı bir surette göstermektedir Mm. SARAH CARYTH ile M. GİNO SPİNY Aslanları tenis için bütün gayretlerile çalışıyorlar. Pariste bir ikametgâhın ikinci katındaki yemek salonunda bir aslan yavrusu ile bir kısrak besleyen garip bir aile.