11 Temmuz 1929 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 8

11 Temmuz 1929 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 8

502 UYANIŞ No. 1717—32 Gazi Hazretleri GAZİ HAZRETLERİ : Bu sene Anadolu baştan başa sarı buğday ba- şakları içinde kaidı. Geçen seneki kuraklığa mukabil bu sene yüzde yirmi mahsul alınmaktadır. Bu yıl bütün tarlalarda köylünün yüzünü güldüren sapsarı bir altın rengi göze çarpmaktadır. Bunlar meyanında, bilhassa, Gazı Hazretlerinin nümune çiftliği bu seneki bereketi başlıbaşına temsil eden bir saha halindedir.. Çittlikte dört beş gündenberi, yetiş- miş mahsulün ha- sadına başlamıştır. #azi Hazretleri bu sene boş va- kitlerini o burada bizzat (o çalışmak suretile ğeçirmek- tedirler. Filhakika, bu ha- yat, her şeye ter- cih ( edilebilecek bir Güzelliği ha- vidir. Netekim, o Paşa Hazretlerine, bu sene sehayate çık- miyacak mı? İstanbula teşrif . Çiftlik lerinde Orak makinası başında buyurulmiyacak mı? süalini irat edenler şu cevabı almışlardır. — Gormiyor musunuz, burada çiftlimiz çubuğumuz, işimiz gücümüz var. Hasat başladı, onu bitirmeli, sonra da natas ya- pılacak! Gazinin nümune çiftliği bugün kemal haline gelmiştir. #eçen sene bütün yayla kuraklıktan çayır çayır yanar- ken Gazi çiftliği yüzde beşten on sekize kadar mah- sul vermiştir, bu sene ise mükem- mel bir vaziyette bulunmaktadır. Gazi şimdi bu mükemmel eseri- nin başında en bahtiyar ğünleri- ni geçirmektedir. Resimlerimiz bu safahatı tesgit et- mektedir. —e— GAZİ HAZRETLERİ hasatla meşgul olurken.