11 Temmuz 1929 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 19

11 Temmuz 1929 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 19

No. 1717—32 UYANIŞ 513 Şevket göğsünden, kollarından, bacaklarından vurulabilirdi. Hatta ölebilirdi. Lakin böyle bir kötürüm,bir harp kötürümü katiyyen kalamazdı. Ne iyidi vuruldukdan sonra bu hasta odasında kendine ilk geldiği zamanlar.. O zsmanlar bambaşka bir adamdı.Gözleri de vardı,elleri de... Hatta ayakları da... Vucüdünun kaybolan kısmı onu öyle degişdirmişdiki... Hafızası kalmamıştı artık.. . Eski hâtıralarını tamamile unutmuştu Dünyaya yeni doğan bir çocuk gibi her şeyi yeniden öğreniyordu. Fakat bu zamanlar çokdan geçmişti. Ku- inandan Şevket hafızasını tekrar eline almış, eski günlerini hatırlamış, ve sonra bakmışdı ki, iki ayağı da birden yök.. baş ucunda bekleyen hasta bakıcı henışireye sordu: — Sizin bir sevğiliniz olsa.. Muharebeye gitse.. Yaralansa, iki bacağınıda birden kay- betse.. Yani bir köturum olsa.. Onu gene severmiydiniz?.. Hemşire, bir hânım eli çiçeğine benzeyen ince narin ellerini hastanın alnına koydu. — Gene çok ateşiniz var kumandan; dedi. bir ilâç vireyim istermisiniz?. © Fakat niçin karşısındakiler daima başka şeyler duşunuyorlardı. O bir insan değilmidiki söylediklerine ' cevap vermeyorlardı. Bu fikir, bir «fikir» olamazmıydı? Öyleya.. İki bacağı- nıda birden kaybetmiş, yani kötrum olmuş yüz başı kumandan Şevketi, Münevver artık sevecekmidi acaba? Bunu belki bin dafadır söyleyordu. Her şey, hatta ölmek aklına gelebilirdi.. Fakat böyle bir kötrüm olmak.. Bu hiç aklına gelmez neticeyi duşunmezdi bile.. Eğer şehit olsaydı elbete ki Münevver başka birisile evlenecekti. Bu hakkıydı. Lâkin şimdi acaba me yapacaktı? Acaba Oo bacaklarından vurulduklarını ona söylemişler midi ?. Kuman- dan Şevketin bir kötürüm olduğunu Münevver acaba şimdi biliyor mıydı?.. i Ne olurdu bu haberi götüren posta, kutup- lardan kopup gelen bir fırtına ile harap ve mahvolsaydı da bu haberi münevvere, güzel, çok güzel sevgilisine götürmeseydi. Sonra bu hasta bakıcı ilâç vermekle ne demek istiyordu. onu yaşatmak mı?. Fakat o yaşamak istemiyordu ki artık..Şifa için ilâç. değil zehir versinlerdi. Ve şifa bü zehirdeydi ancak.. Yanındakiler niçin öyle bakiyarlardı. göz- leri neden buzlu camlar gibi donuktu onların. Yoksa münevverin Yüzbaşı Kumandan Şevketi artık sevmediğini biliyorlar mıydı ?. Lâkin Kumandan Şevket tekrar yaşamayı, tekrar İstanbula dönmeği, sevgilisini tekrar görmeği, bunu hiç istemiyordu ki.. Genç bir doktor hastanın yanına geldi. — Bu gün çok daha iyi görüyorum sizi Kumandan?.. ; Yüzbaşı ateşli elleri içine genç doktorun ellerini aldı. Endişe gözlerinde âdeta, suya düşmüş yavru bir kuş gibi çırbınırken sordu: — Doktor, söylesenize bana.. Bir harpte bir top mermisile bacaklarınızdan vurulsaniz, onları kesseler, kötürüm kalsanız... Birde uzak- larda sizi bekleyen bir sevgiliniz olsa.. Onun yanına, böyle.. bir kötürüm bacakla... Hasta devam edemödi. Ve genç doktorun elleri hastanın ateş elleri içinde bir buz par- çası gibi dondu. Derisinden sert bir ruzgâr geçti. Dili adeta bir zincirle bağlandı. Gözlerinde cevap isteyen bir manala saniyelerce bekledi. Fakat sonra gözleri tekrar donuklaştı. Ateş elleri doktorun buzlu elleri içinden sıyrıldı. Hayır.. Ona ilâç değil zehir versinlerdi. Onu öldürsünlerdi. Yahut, sevgilisine mektup yazacak olurlarsa desinlerdi ki, kumandan yüz başı Şevket bir hücum günü bir top mermisile cephede şehit oldu. Ve.... şimdi yaşamıyor . bunu Dinlenmek için biraz yan bir meylile yatakta doğrutulduğu halde arkasındaki yastık- ları aldılar. Başı hasta bakıcı hemşirenin elle- rinde yavaş yavaş indi. Göz kapakları ağır kapandı. Ve şuurunun gizli köşelerindeki ha- tralar kımıldanmaya başladılar. — Münevver.. Ya ben şehit olursam?.. Bir dala benzeyen ince? beyaz bir çift kol omuzlarına bir sarmaşık gibi uzandı. üstünde âdeta kalbinin atışlarını dinleyormüş gibi duran bir baş, cevap bekleyen gözlerini aradı. Ve içerlerinden çok belli bir endişe ha- rikulâde bir sür'atla hız aldı. Sonra, kristalize olmuş bir nar tanesini andıran * dudakları iri ve kudretli dudaklarına tesadüf etti. Düşünceleri iki kalp arasında akan bu sevgi içinde sonsuz bir zevkle damla dsmla eridi, Kayboldu. Göğsü * # * Hastanın yüzünde harıkulâde bir ışık ge- Ziyordu. JMuazzez . Jlatemi