19 Şubat 1931 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 15

19 Şubat 1931 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 15

Dans Kontesi “Robert Ştolts * un opereti İstanbuldan 1927 senesi ilkhaharnde başmuzan- niyesi Liya Bayar olan Viyana operet. trupu tarafin dan tepisil edileti bestekâr Robert Ştaltşan bn opereti, şehrimizde şimdi de başmuganniyeleri Ölimpiya Kandioti Kiciardi ve Zozo Dalmıas olen iki Yunan öperet trapu tarafından oynanıyor, « Dans Keontesi » denilen Kadın. Parisli Kontes Küölet Planitrozdur. Genç, körpe, şuh yaradılışlı, cazip bir Paris küdıni ki ruhu salon hayatının sikici eti- kötinden ade bir cevelâina müştaktır. En moiisait firsat, Karaya) mevsiminde ele geğiyor. Nişanlısı Marki Filip Villakmıva, birkaç gün saraydan vzak- Mayor, Kohter, oflatımi perestişkârlarından. ihtiyar muhibbi Sövalye dö Pikadoru kendisini bir geve Men» martre götürmeğe ikna ediyor. Gidiyorlar, Kontes, başında ul top püsküllü külâh, üze rinde göğsü geneal tap püsküllü bir karnaval elbise sile < Kolombin » Olarak « Böri Kasket » barında görünüyor. Saçlarımı ak düşmüş ol Disa Marki Ne evlenmeden, bi cevelânda. herhalde bir muceri geçirmeği aklina koyan Kontes, burada bahriye mülü- amı Oktav dü Pareyle tatışıyor. Fakat, kendisi hükiki hüviyetini gizliyor. Nefis bir dans... «Dans Kontesis sükişikk mülâzime Kendisini agzı dun öplü- tüvor, Nihayet, Kontesin bu hoğunu giden vowvelâmi bitir. mesi zamanı geliyor. Müusr fakibinden kartulamiyaz cağını anladığı aşıkmm rada birkaç dakika kendisini beklemesini söyliyerek, yatı odaya geçer gibi yapıyor, kaçıyor. Mülâzimi, kadınların velasızlığından birine daha uğrunakla mustarip. Bit hafta sonra. İhtiyar Murki Kentesle evlenmek üzeredir. Bunun. şerefine sarayında mükenmel bir miistmere veriyor. Ketidisinin samimi bir arkadaşı olar mülüzim Oktay da davetliler arasında, « Nişanlımın nekadar mmlistesna olduğunu davsile ne hacer. Sana kendisini takdim edeyim, gör ve beğenie Yarkbbi, ne benzeyiş! Mülüzim, şaşırıyor. Yalnız kaldıkları zarann, soruyor: « Madam İs Kortes; bundan bir hafta evvelki gece nerede idiniz» Bir hafta evvel mi *Durun bakalım, Ha, evet, oporuda idim. Çok cansıkıcı oldu 1» Mülüzim, merak. içinde. Ama, hakikati bir türlü öğrenemiyor. © olsun, © olmasın. Kendisine hasretile yandığı kadım bu kadar hatırlatan Kontede daha fazla bir arada kalmağa taharımilü yoktur. Müsaade rica ediyor. Tam bu sırada Kontesin odu hizmetçisi, nişanlısı Marki tarn- ndan Kentese hediye edilmiş olan, bir tarağı getiri: Küçüklerin» söyledikleri Çocuk mantığı -Pranmzendan mklen- Küçük Nevin ilk defa olar ti yaraya girit ile ti. Oyunun bir yeri Nevitinin o kadar koşunun gitmiş ti ki nihüyet yönde duramadı, ayağı Kalktı ve bheyecünla seyre daldı. Nevinin arkasında olaran Zat tabii slmeyi srtik görmez olünüşin. Çocuğun kulağını eğilerek yavaş fasladı; — Yavrinm, yerine oturdu öyle seyret, daha iyi,» Nevin cevap Yerli: — Teşekkür ederim efendim, yorulmadan...» Zekâ Wazıl beyle karisi, dört yaşında kiselmayı evdeki ihtiyar dadıya bırakıp sokuğu gitmişlerdi. Mininini şaramazlık yapmak için fire arıyordu, Düadin görmediği bir anda bahçeye koşamk kocama bir ağaca fırmanıında çalıyordu, Tadi bü hali görünen hemen yetişti ve çocuğu azarlımağı başladi: — Ne yüpıyorsun birakmananı söyledi. Bü sözleri diyliyen Küçük yaramaz, koşuruk oradaki İivüzün içine atlayıverdi, Bereket, çok su yoktu, Şimdi dadıya büğunyorluz Taydi arkamdan gelsiel. Solmat.. Annen oo peşini yor ki bu. Mönmartrdeki gece yere düşmüş, bir taşı yerinden fırlamıştı, Tüş, © zümün. «e geçmemiş, sonradan mülüzim yerde bulmuştur. Marki,sbMuman taşı nerede. derken Kontes, yelphzesile yüzünü kapıyor ve Mülüzim, «Simdi yere düştü, işte!» diyerek eksik taşı cebinden çıkarıp uşatıyor. Artık, reülüzim her geyi anlamıştır. Sevdiği kadının kendikine karşı olan bu oyunundan iğbitar duyarik selimliyor, çekilip gidiyor. Fakat, kadın da onu, onun Kendisini arzu ettiği kadar özlemekiedir. Markiye izdivaç edemiyesoğini bildirmiştir. Mülüzümin kaptam bulunduğu gemi, Marsilyadan hayeket ederken, yolcu olarak omü binei Kontes, Kurnaval gecesindeki kiyafetile aşık kar gana çıkıyor. Kaptan, rüya görmüyor. Bu suadel, hakikatti, ebedidi, Birleşiyorlar, Mevzuu Emmerih Kalminm «Karnaval perisie pi, hatırlatan bu operet, Robert Ştoltsini diğer eserleri, gibi, hoş, zarif, ince bir besteye maliktir. # # vir