19 Şubat 1931 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 20

19 Şubat 1931 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 20

— dd —— /STİDA Bu anhifede; sen'et UYANIŞ No .1801—116 Www —— yolunda ilk tecrübelerini yapan gençlerimizin yanlarını neşrediyoruz, Parçalasaydım Elenilisin, nerde eski sevincin ? Gülerken haçkırdın. hep için için. Dilerim ki sen de bahtiyar olmu Yüreğin attkçe başkası için; İtiraf etseydin bu hakikatı Böyle senelerce yanmıyacaktım. Bağlanıp gönülden, sevip hayatı Bir olmaz Ginele kanmıyacaktım. Nemli bukışınla ben varlığımı Ayaklarını bir gün gibi yaydım. Geçirerek keşke tırnaklarımı Kalbini koparıp, parçalasaydım. Muzaffer Can > ia Kalbim Daima bilbüllerin Derler mehtap sırdaşı. Ben ise sünibüllerin Olmuştur. arkadaşı, Niciti gezip sepniştımi Sil büle kalbimi ben? Renksiz neş'e snemiştırn, Gamla aldım hemen, Çünkü bir öksüzüm ben, Gönlüm hop neyesizdir. Yük müzük gülümseyen, Sevgim yihayelsizilir. Neriman Hikmet Müdürü mes'ul: AHMET İHSAN Harabeler Sakın dokunmayınız öpünüzle yazısız Bir mezar taşı gibi sivrilen duvarlara Sakın dokunmayınız, sakın dokunmayınız. Mer yangınn külünü savuwlukon rüzgirlar Gözlerimin önünde canlanır birer birer Geçen hatırların aksi gibi duvarlar. Bu izbe harabeler mısraların yeridir; Miısralar ki Kalbimin eh derin bislerine Şekil veren ruhumun fani çizgileridir. A. Edip > Son veda Karsı dağlarda giineş sönerken gene, Son hir voda'lu sarki, bakar engine, Bu, uyuyan denizin yeşil rengine, Yayılır bir kızıllık, sular boyanır, Koyu esmer bir tüle her yer bürünür, Alaca karanlıkta, nehoş görünür. Bütün sahil böyümen sular dövünür, Bir humma nöbetile, deniz uyanır. Süreyya Hayret #e Şer Bir heykele Hep seninle doluydu hüslerim, duygularım; Ben doldukça bulyama kaçardı uykularım, Belise bigâne kalan, benden uzak bir kızdın.. Kayalar sez verirdi İnekıran snalime, Irmaklar ağlıyarak acırdı o halime. Sen gene heykel gibi sesiz ve tevapâzdin 1. H. Sıddık AHMET İHSAN Matbaası Limited