19 Şubat 1931 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 19

19 Şubat 1931 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 19

Sersesamsz AZİZ kardeşi; mektubünuu sonlarına değe büy soruyorsun * «Neden buradan, İstanbul dan, bu düny cennelimlen kavun..s Bu elimle benim sabrını taşırtı, Senih... Ben İstanbuldan melen ami kaçtım! Neden gi bu dünya vennetini bırakarak Olvak çöllerini arsmlamaktan ibaret olun vazifeyi kabul ederek, bu. cehennemi memlekete kastım? Azizim, garflının ağırlırından münderecatını cok- İağunu tasavvur ettiğim mwektulbnnu çöldeki mevzilde aldim. Etrafımda bir kaç Alman fon mumuru ile bir sürü yarı çıplak bedevi çöl imanları vardı Bunları atlatıp kendi çadırima gidinceye kadar ölü okumuüz tehir ettim, Çünkü hayaliyle olsun kendimi auta ga çalıgığım vatandan bir paro olan bu mektubu, vatanım havasından üzerine biraz koku sinen İm küğulı, vatanda yaşayanların en ağizinin Yazdığı bu satırları içime sindire sinlire, sönlüme daldıra dallra okumuk istiyordum,. Nihayet ovakil de geldi, Portatil masanızda ye meğimizi yedikten sonra çadırıma çekildim, Karpit lambasının, mütemadiyen oynaşan beyaz aydınlığı altında, mektnbar okudum, İlk satirlanş memleketten, sudan, havadan ve dostlardan bahselen ilk Tükuyt ve mülat ibareleri geçince genin ruhunun aksini vereni kelimeler, cümleler boşaldı. Yarım Kalmış hioranlı gönül masalları; delice, çilsinea hnteket edE len ihtiras ve kadın mürceraları,, Sabilları kadir ve selihut Alenileri... Bunlar ki, beniri genclik ve delikanlılık. hülyalamımı - doldurmuş, ve bütün Eemellerimi kendilerine - bağlarmş olduğum söylerdi. Güren eğletide Pu vazıları büyük bir salarla okudun, Bus gülır larında. şikâyel eder ribi görümlüğün bu hayatın senin icin nasıl aymlınmaz bir bal aldığını tamaren anladılı — Aziz dozğtum, mektabunn vazirkei kime gönderoceğini hiç düşünmedin mi? Filvaki cümleier vardi ki bu yazıların bana hitap eltirini gösteriyor du, «Beyi senden büşka kimse aylıyamaz.» diyorsun. Bilmem hatırlar sinsin, ben İştanbüldü iken ve henüz berabores mektebe gittiğimiz günlerde banu sen böyle derdim 0 zumun da hangi denlin olar gelip bana açardın.. Bizim, sınıltaki öbür urkadaşlarımız senin gibi zengin ve mürelfeh bir ailenin çocuğunun nasl olup ti benimle bu kadar iyi geçindiğine şaz şurlardı. Çünkü zarunın mantığı fnkirlik ile zengin» liği b vakitlerde de, ayni burün olduğu gibi, denk olarak kabul ödemiyordu. Eski einleri.. Yukarda, b mektubu Kiye göndereceğini dişi medin mi? diye sormuştu. Evet, hakikaten sen bili eski toy ve etrafın. kollunuyan Senihsin... Niçin mi diyeceksin? Çünkü, ezizim, çilrkü açlıktan, kabın gnları bel kemiğine yapıştım bir alarm ziyalettet, sofradaki yemeklerin nefasetinden İhsetmek sünni tir, günah değil, cinayettir. Burada Dün en yakın olan gelir, garbinde ve tüm ikiyiiz seksen kilamel vede küindir. Medeniyelle dlâkam, cü mzi iziyiğ, seksen kilometrelik çöllerle kesilmiş hir haldeyim... Onun içindir ki bana her şey yazmabydın, ölümden balisetineliydin, Söndetter, balısetmeki din, ig İyi ndaki mwaffakiyetlerinden bahsetmelişdim... Halat kadından, gönülden, aşktan, ihtirasian dem vurma malıydın.. Ah! nekadar yanlış yapın, nekudar yatılı yola süptın.. Senih, çocuğum, < san. böyle hitap ettiğim a darilma, yağcl çök büyük değilim, fakat... — gene hepsine tühammil edecekiim, Eğer ARİ sonundaki elimle olmasaydı. «Neden buradan, Islan- maldan, dünya Gennetlüden Kaclınie diye sörmasay- dar... GAhl pek fena yaptın. sabrım faşirdın; hiç bir vakit öztenemiyeceğin bir hakikat benm söyler. veksili, Senili aziz kütleşim; ben İstanbuldan, o dünya ecinetinden sırf deni görmemek içiv kacnm. Dali doğrüsü senin rüürelfleh, hayatına, gönül işlerindeki wuvaffakiyetine tahmil clemeliğim için uzulelas tini, Seni kıskünıyor müydum?. Belki, evet, Belki, hayır. Beni yaralıyan şey, senin geçirmekte oldüğuu bü engin hayat değil onun yağıylama Tesir eden ve beni hüsrana siirükliyetn petitesi idi. Azizim. #en bir geüç adamın en sefil bir münii yebeniiyorek muvaffak olümuüdığı zuman duyduğu tecasiiri bini rms? Bir Kaç liradan malım olduğu için sevdiği kadını istediği yere gölüremiyen, onun eh basil sr gularinı bile, izzeti nefsine ağır gelmiyecek sekilde, tatmin edemiyen erkeğin hissottiklistarabi düydimi tani, Ba ateşli devresini yaşıyan bir İhdires ones en özlü müküfatnı alacağı zaşınn otomobil parasını ve ötel odasının bir gecelik kirasım ödeyemiyecek kadar fakir olmanın asim bilirmisin! Mayır, değik wif. Hayır, benim iyi kalpli Kardeşim, hayır... Bel İm tecssürü tapımadın,. b astarı duymadın; bi acıyı bilmezsin. Fakat ben, İstanbatdan neden İç ğını sorduğun arkadaşın bu, hislerin Kurban Senili, ben eğer kendi muhitimi aşmasaydım. mütes vazi kazancına oldakon rahat yaşayalilirdim, E — Devamı «