2 Nisan 1931 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 10

2 Nisan 1931 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 10

No. 1807— 122 rietilerin Tarihine... Neclânin defterinden : Evet .. bu satırları; yazarken, sizi, donuk işıklı saçlarınızı, karişik, düğülülü gül yaprakları gibi va içine gömülmüş rulumuzu, fikir ve his dünya: .sma dalmış bir rüyaya benziyen sizi... ey sevgili Yi sisi düşündüm... Dp Sizi düşündüm ; « Maği ve hal »liye kocaman bip yağın yapan senelerin, dine karışmış günlerinden birinde; heyecanlı bir denizin sahilinde henüt ayık iğ çiçek demetleri gibi, o lmlırayı dalduran biu bir baya içinde, gözlerimle ve kalbimle yan yana durün “gözlerinizin hisecitiği ve söylemek istediği şeyi, . riya şad Tatırlayınız diye « Me o Sizi düşündüm : Buğazın her zamanki coşkun ve #evdah havası ve rüzgürları içinde, bir matem hatı rası vağıyan günde, er türafı dolduranlar aranda; sessiz ve neşesiz bir kelebek gibi dolaşan hayalimiz gözlerime doldu du... Ci Bizi düşündüm: O geçe, musikinin iç içe kaymyan ahengi içinde, sizsiz bomboş kalan MENA öt eksiğini bnsüü bile derin derin duyduğum için... ve neşenin o Dünü ve bugünü düşüne- Sizi şimidi anlıyorum : Fâkat niçin düşündüğümü kendim bile bilmiyo rumi. Bndece düşünüyorum demek her şeyi ifihde etmez mi..? « Ya bep, yâ hiç» için. Beni, benim kadar anlıyacak, güneşini, yıldızım, gabalım, gurubum, şiirim, fecssürüm.. her şeyim olacak, benliğimi ve her isteğimi bulacak bir düşün. ce bu... Beni daha çok, hayır, bayır; hiç anlamanızı işte- miyorum ., Sevenler birbirlerinin gözlerine bile çekinmeden bakabilirler mi?,. her şeye, herkese, açık, kayılsiz, dümdüz bakan gözler, neden seviştiği zaman birbi- rinden kaçar ?., günki oruda ateş varmış ta yakıyor Hazin bahar Doğuştan, beri bedbuhi, Kalliirme ben gercekten Kürmak isterdim bir bali Neşeli bin çiçekte Sevgilim ne yazık ki Ssntaş srtık Mülbüller Dümlar çöküyor sanki Sararınş nemden güller. Ne de hazin giriyor, Önümüzdeki bahar, Gün zammıla, eriyor, Külplerde hep hicran var, Buhara sevgimize Yoksa bir çalı vav. Yetişir ikimize Anki gidlen bir 6Vü., 18/2/1934 Neriman Hikmet Çük kuvvetli ve derin bir hntarlayıkla, rl dık bir unda, karşılaştıran bir tesadii bile olsa... her gün karşılasınık aşkile yanın. görmeden görür gibi hisseden Hağrete ve eleme katlanan kalpler, sanki anlar değilmi gibiz sâkit ve kelimesiz kalırlar... ya her söyl ifade ede bir bakışlı. ya, hiç hir şey süyle- meden, belki görüüeğe bile ceset etneden uzak İaşıverirler...?. Büutilar bir kalp seridir. belki hiç sr'değil de, manasını pek iyi anlayamadığımız hayatin gürabet- lörinden biri En zayıfların bazın çök iradeli oldukları gibi, en kapalı ve bigâne Kalple yaşamıyı . #lişmiş ve azümetiniş ; olanlar; He gerip, bir gün, birdenbire'en zayıl. ve meçlmi bizlerle manalanırlar...?, Büham bekliyorum; dediniz;..? O.. Günes yakımı hararetlerile çöllerde bedevilerin aşklarını bite yakan; kavnrın ateşlerin! #erpmeden evvel gelecek .. Çiçekleri yıldızlardan evvel açacık, güller yapraklarlı konuşmaya başlıyacak... Bütün bunlar bahardır, buhar da aşktır..? Biz demi, <« ya hep yu biç için » bekliyorsunuz ..? 9-3-1031 Diyanyala Mediha Muzaffer