2 Nisan 1931 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 5

2 Nisan 1931 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 5

dah emin ağlam bir vojime isik nat ettirir, Türk Osaklarınin Fırkasile Halk birleşmesi vatan için pek mes'nt ve müsmir Heticcler verecek bir hn disedir. Aksi halde iki ayrı kovval isral edilmin ülmaz idi ; Türk Ocaklarının Fırka ile birlesevek mesniye daha pratik ve makul bir sekilde devam etmeleri her tarafta gumulln bir arzu ve viii bir kanant halindedir, "Türk Ocakları Fırkanın içine girdikleri vakit, birer bars müesseseleri halinde ıklardır. 10 Arıkara'da Ocak büyük Ka üisanda SERVETİFÜNUN bulünmuktan çekinen işti, Üni süpa kasabmlara kadar gabeleri dağılan bu müeş- memlekete ilk dola olarak hayatımı, müşterek çalısmaktaki fay- daları ameli bir Buretie öğretti. İaslı Türk Ocağı Beyazıltaki merkezinde ei esmiyot mütevnei ilk kıvalena memleket #cmasin da milliyet hissini ayandı. kıvılen oldu, Be- başka iin parlayan ran, bir nelere camiaların içinde hullolarak asl hirvi- yetimi kaybetmeğe bashıyan Türkiyeye benliğini ve milli- vetinin kutsiyetini aşıladı. Türk Ocakları bu vafan için çek müfit bir teşkilile la işe giriştiler; ve onları rultayı toplanacak ve bi büzün emellerine muvaffak İeşme kararını verecektir. olmuş görüyoruz, o Artık Dr elin hör türalından : bagrün için ayni sahada istirak edecek olan Ocak Ankara Türk Ocakları umumi merkezinin eli kattaki holü yapacaklar iç erin mümessilleri Kurultay'dı kalmamış gibidir, Onun hazır bulunacaklardır, içindir ki vaziledini Dilmklan ia etmiş bulunan Türk Ocakları şimdiki vaziyette ayrı binalar işgâl bü teşekkül bütün teskilâti ile tamamen başka, etmektedirler, Birleşmeden sonra bunlar spor teşek- vliksek bir diğer bir hüviyete bürünmek üzeredir. küllerine Hi. safta bulunuyorlar, Türk Ocakları bu Gazi ve imanla başarabilmek terkedilecek ve Ankara'daki Ocak merkezi de spor federisyonn merkesi olacaktır. da bu karar bü sefer de milleti memlekette en li tiyaca cevap olarak teşekkül etmişti, icin WE umumi 10 satıda Ankara'da töplanacık olan Kurultay kativet kesbedecektir. irşat yolunda, ilk anla bir ih- di Lifesini gur her sevi mücedelede Ankara Türk Ocağı tiyalrosu şülenü