2 Nisan 1931 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 4

2 Nisan 1931 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 4

UYANIŞ Gazi Hz. nin Türk Ocakları hakkında mühim beyanatları Türk Ocaklarının halk fırkasile birleşerek birer hars şubeşi halinde çalışmaları bir zarurettir. Nisanda Ankara'da Kurultay toplanıyor. Gazı Hr. geçen hulta Türk Ocukları hakkında çok mühim ve kıymetli hir uütuk irat buyurndular, Her şaman olduğu gibi bu tarihi nutukları da memleketin bir ihtiyacına, bir vaziyetin (wzgihine işnreltir Ankara'da : Türk Ocakları umumi merkezi “ürk Ocakları emlekele ali harst ve milli kültürü aşılamak için Moşrutiyelle, maruf milliyetçi Ziya Gök Alp, Hamdullah Suphi ve diğer 'Dürketi bazı arkadaşları tarafından tesis edilmişii, Xirmi geneyi mütecaviz bir zamandanberi “Vürk Ocakları memleketin en uzak Köslerinde şübeler açarak gençliği yetisirdiler ve Türkçilüzün #nilli bir heyecan ve İman halinde Kulplere yerleşmezine büyük ve yeğüne mil oldular, Türk Ocukları vazife. gini bihakkın yaptı. Bu müesseseyi tebrik etmek her Türk için vatani bir borçtur. Diğer taraftan memlekette inkılâbı yapan, Cürmhuriyeti rejimini hüküm kılan bir fırku var; C.T. Fırkası... fiz, Halk Fırkakının mücsâisi ve Umumi Gazi İMalk Fırkası, halkın içinden doğan ve gene halka istinat eden bir fırka olduğu için gayesi milli geyedir. Türk Ocaklarının gayesi memleket, işlerinde har ve kültür neşrinde Halk Kırkası ie sila bir enrette alakadurdır ve birbirinden ayrılmıyan iki teşelekiil, iki kuvvettirler, Gazi Hr. nin roisi İmlunuyorlar. buyurdukülrr. veçhile #yyeleri ve vazileleri ayni olatı küevetleri birleştirmek, onlüru vermek İğzımdır. Türkiyede artik milliyetçi ve cümlnhiyetçi kuvvetleri birleşi irmek samanı golmişlir. 5 ayni istikameti pa ji