23 Nisan 1931 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 14

23 Nisan 1931 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 14

330 UYANIŞ No. 1810— 125 N Cahide Cemil Apartımanın kapısını açip koridoru girince Cemil, koyu bir karanlık içine gömüldü. Soğuk, gamlı ve yağmurlu bir akşam karanlığının sessizliğine dalan gözlerini. alıştırdıktan sonru salonun kapısını itip içeri eirdi, Sıcak bir hava yüzünü okandı, Alev Alev yanan sobanın kırmızı, titrek aydınlığı altında yavaş yavas yürürken ayaklarına çcarpatı bir koltuğa ihti yarı İişricinde olürak gömüldü. alevlerinde dalhp kalınıştı. Sonru koridorda bir ayak gesi duydu. Yavaşça ayağa kalktı. Elektrik düğme- sini çevirirken kapı acıldı. İçeriye Pervin girdi. Pervin onların genç, nazik ve çok işgüzar hizmetçileri idi. Onun gibi hizmetçi pek az bulunabilirdi. Şen bir sesle — Ol! Affedersiniz efendim, ginizi duymadım, dişarı çıkmak iz hanım .... — Dah dönmedi değil mi ? Hayır efendim, biraz evvel telofonlu gecike ceğini söyledi. Kendisini bekliyecek misiniz 1 Yoksa sizin işin yemek hazırlayayım mı ! Gemil büşiyle «hayır» demek ister gibi bir İşiret yaplı, ve hizmetçiye arkasım döndü. Şimdi tekrur eski yerine olurmuştn.. Söbadaki odunların çitırtısın» dan başka bir şey duyulmıyordu. Derin bir düşünceye daldığı çeliresindeki adelelerin #ânbi rpdan anlaşılıyordu. Güzleri solum dedi, i66ri wirji- re idim; küçük kımıldanıslar temiz ve muntazam bir salon ki her köşesinde ibtimamla yerleştirilmiş ufak tefeklerle bir yüvaya temiz İnkat acele serilmiş örtüsüyle gözleri çeken yömek masasını üzerinde, salt yediye geldiği halde henüz hiç bir yemek eörünmüyordu. Cemilin vakı- şıklı çehresinden siyah bir bulut geçer gibi oldu. Daima mütebessim O duran ince dudakları üzerinde hafif bir titreme göründü. Bu kibar tavurlu genç avukatın hayatı eğlenmek ve gülmek için hir vasita ve saline talikki eden iyi bir huyu vardı, Gemil, evleneli hir seneye yakın bir zaman olmuştu, Oldukça iyi bir eeliri vardı, Karsı eiüzeldi; birbirlerini ateşli bir aşkla seviyorlardı. Daha ne isterdi, bir adamim bundan başka neye ihtiyacı vardı. Fakat, bütün Düşünüyordu... İste, benziyordu. Biraz ilerde bunları düşünmesine rağmen çehresindeki ii düşünce silinmiyordu. Yazan: Hasan Refik Birdenbire apartmanın kapısında bir analıların döndüğü duyuldu. Koridorda acele adımlar.. Sert bir hareketle salan kapıdan Cahide Cerml dudaklarında sarif bir gülüm ile içeriye rüzgrür gibi atıldı: — Oh! beji cici kocacığım, seni beklettim, An ne yapayım, Fahir ragihayeye geldi; bertberinde bir sürü değil mi? çok canın sıkıldı. Büy ge vakit y yazılacak mektuplur vardı. Çok acele imiş. Gecikmeğe mecbür oldumu. Cemil cevap Güylerini hâli sobadan ayırmımıştı. Fahir Bey, Cahidenin patronu idi, yaşlı vermedi, bir iş adar ki mütemadiyen kendi ticarelhahesine ait işleri ilhmul ederek siyasetle ulruaşmayı adeti zevkli bir eğlence edinmişti. Cahide Cemil üç sene- Wüsusi kâtipliğini yapıyordu. Bu iş sönede bin Jim bir varidat temin ediyordu. olunmayacak bir molkftar olduğu derileri Omü Cahideye Bü para için Cahide evlenirken işinden çıkmayacağını Cemile isiihkar nulatrnştı. Ccrmi, o vakit çok sevdiği bu kizdan vizseçömeyerek şartı ister istemez kabul etmişti, Bu hareketinin bügün ne yanlış bir yol olduğumu wnthişti, Fakat oldukça geç. geçtikleri vakit Cemil Cahide onun sabepsi# artık ö Yemek masasının başını müphem bir eza İle mustarip, durgunluğu ile neşesizdi. Yemekleri çök büsitti. Avele mele, valmz hizmetçilerinin eliyle hazırlanınış hir yemek. ki here hemen her geceki şeylerden mürek- kepti. Cahide bu yeknesek halin noksanını hiç fark ötmiyormuş gibi aldırmıyordu. Yemekten kajkinea Cemil bir sigarı yakarık bir koltuğa uzandı. Cahide de şezlong gömülerek bir akşam, gazetesi okümağa başladı. Böyle bir müddet spxzixed oburduklan sonr Cemil: Vakittir artik değil nr? dedi, bu gece devetli olduğumuzu unutmadım. yal. “hf olduğu gibi nuutamiştum. / benin çok yorgun olduğumu söyliyemez inisin? — Ne olur gidelim, ne olgceak bemen aşığı kata ineceğiz, uzak bir yer değil ki... Zaten gelecek Pazartesiye Ağır Cezadn mühim bir davam var, Bu dava şületim için bir basamak olacuk. Bon O mevzuubahsolan hastalık hakkımda hiç bir şey bilmiyorum. Doktor Sami ile bu gece bu husüsü dair konuşavaktık. Sniiilere 4sağıya inip te Gür