23 Nisan 1931 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 16

23 Nisan 1931 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 16

UYANIŞ del Möro» birinci katlaki otüz odüanm tavanlarında movdanınn nazırdır, Hu meşirur. ressam OVelnakoz tarafından çok mükemel resimlerle, tezyinai yapılmıştır. Rivayete göre, bu katfn birinci Fordinandın topludığı yüzlerce saatten Dir kolleksiyon ve basma, yazma yiz bir !cilt kitap varmış. Onüçüncü oOAllons, Kral sfatıle haiz. bulunduğu salâhiyetleri Aznar kabinesi terk ve teslim, bu kabine de Cümhuriyet muvakkat hükümetine ilevrebmiştir. Muvakkat o hükümet, teşekkül etmiştir. Bu harekette, belediye intilinbatı. nın yeticesi amil olmutur. İntihabatta GCümluriyetperver sösyalisiler, 45 vi lüvet merkezinden 41 inde ekseriyet kazanmızlardır. Maritte Kral taraftar- Inrı, 50 azalıktan 20 sini elde etmişler, bütün eyaletlerde Kraliyeteiler 199, Gümluriyeteiler 346 azalık almışlardır. Teşekkül edep muvakkat hükümet, başvekil Zümoranm riyasetinde teşek- Kül etmiştir. Kral onüçüncü Alone, İspanyadan aynhrken neşrettiği be yanpamede «Belediye idtihabatınin neticeleri İspanyolların muhabbetin den mahrum kaldığımı bana güster- m İspanyada Arapların nefis mimari eserlerinden Elhamrn sarayı EEE EA İspanyada Pirene şimendifer hüprüsü mistir,. Fakat, bon mille , deveci ve molhalbeliğin Kati gürcetie sevil bulduğunu uctmiyorüm. Bön, vehim ve riddete üütieteğiii naraları baş vurmak istemedim. Tariki yılıp biriktirmiş olduğu bir miras bükmünde bulunan baklarımdan hiç biliyorum. Çünlü, ben bu hal Wide ski bür besip vermek birinden vaageçnniş LEKELİ mülmalazım hususundu günün — Devamı 336 amcı sahifele — No. 1810—125 mii em ii. lesni