23 Nisan 1931 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 15

23 Nisan 1931 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 15

No.1810—125 SERVETİFÜNUN KET Cahide çevik hir höreketle ayağa kalkarken : — Pek âlk öyleyse, dedi, ama bana on dakika kadar müsaade edeceksin değilmi Cemil? Cevap beklemeden küşüruk odasmız giden karının avkasımlan. dudaklarında meant bir tebessümle bükün Cemil de salondan çıktı. Gitmeden, evvel bir yıka değiştirmek istiyonlu. Fakat güyde ancak bir ane temiz yaka kalmış. Biraz ötede Pervinin yikatımıZı unuttuğu bir yığın yaku duruyordu. Ani bir hiddet Cemiti sarstı, Bu fuck şeyler hirleşe birleşe vahim bir yarı gibi mer acı szlıyopdu. “Tüm bü esnada Cahide İçeriye girdi. Şimdi karıpi harikulâde. bir güzellikle gözleri ötünde temiz bir aşık Gibi sümyordü. Cemil onun görünüşüyle bütün milellim düşüncelerinden sıyrıldı, Karşısındaki nelik kadin onun karısi imiydıf Biraz duruludı, Sonra kol larinın bütün genişliğile onu kucukladı. Birbirini arıyan ağızlar iki nişanlımm taze aşkiyle birleştiler, “emil bu ade kars için iki bis taşıyordu: Takdir ve perestiş., Hazır mısın güzelim ! — Mazır... devgiliml.. gi a; * Aşağı katta oturun Dökler Saminin bir karsi ile küçücük bir bebekierinden başka kimsesi yoktu. Sami de Perihanla yeni evlenmişti. Oda aym Cemilin vaziyetinde idi, henüz dahı bir şöliret temin eteğe çalıyordu, İsmi yavaş yavaş yayılıyordu. Fakat bunu rağmen hem bir muayenehane, hemde aynen oturacağı apartman müskülütla idare ediyordu. Şitaronün altından gelen bir ses Cemile bu iki apartımın arasında bir rekabetin, bir göhret mh süresinin başladığım — fisıldıyordu. Sulonlarındaki bütün eşya, kifaplar, çiçekler, etajerler hep verli verinde,. Her tarafta samimi bir ibtimamın, temizliğin izleri aşikâr ölüruk görünüyordu. Hakikaten bu sulo- nün İvasında bile temiz bislerin uçuştuğu hissedi: liğordu. Peribanın ağzındaki tath gülüşte evinin ve sande- tfnin tameamlığına emin bir ev kadınımın avasum yuraru gesiliyordu. Misilirlerini karşılarken -— “Tam vaktinde geldiniz, demişti, kahveniz luzir, siyi bekliyor. Het konuşuyorlar, hem de kahvelerini iç iyorlardı. Cemil etrafında gördüğü bu iulizami lnyretle terkik öderken düşünüyordu ki Samilerin hizmetçileri hile yoktur, yalnız hir kadın hafi: sala birkae san viğraya pak evin ağır işlerini görür. Kendileri ise hizmelçi» lerine birçok para verdikleri halde hem im rahatn küyugumayorlar, hem de beş para biriktircmiyorlardı. Halki bir ev için iki kişi birden çalışyonin... Bir müddet sonra Sami ile beriher çalışma oda- #mnda otururlarken Cemil; — Ne iarcei kalın var Sami, dedi, senin evlilik hayatında benim fasavvur ettiğimden daha ziyade «vazifede iştirak» var. Sami kocaman Völle gözlüklerinin arkasından Cemile baktı. Bir ilim adamı olmak itibarile ©, Cemilin zihninden geçenleri birçok defalar Perihanla bu ailenin idare farzlarını wünakaşa etmişlerdi. Her a ikisi de konuşularının bir hizmetçi tutmuş öylemi hiç te iyi bulmuyorlardı. Bunu için Sami: — Döstüm, diye başladı, biz her ikimizde evlen meyi, hen kadın Mem erkek için, gayri müayyon müddetle imzalanmış mütekabil bir iş mukavelesi: telâkki ederiz — Üahüdeyi gene eskisi gibi seviyorun, oda behi seviyor. Fokiktlii,,... Cemil duralayınga Sami samimi bir oda He; — Kocaman bir «Fakat öyle mi? Azizim se bilü koc bir çöcükem.. Ben yalaız şana bilirim ki evlen enin yüklerini paylaşmayın bir kanı kocü ağa henüz eksik. bir iştirak varılır. — Bu sözünle çocuğumuz. olmadığını mi kast ediyorsun! — Yok, büyür; öylenmekte -muhükkak çöcük olsun demiyorum. İnsanlar yalnız. içinde uyumak için yuva kurmazlar ki... ie Cümil önündeki kağıtla sabırsızea bir yana itetek İir sigara yaktı. Cahide yatılı iki saat olmuştu. O, hâli Sami'den aldığı fenni malt ile müdafaa sini kuvvetlendirmeğe calışış ordu. Fakat bu gökce kafasi mütemadiyen çalışmıyor, arızaya uğramış bir motor gibi kesik kesik işliyordu. Önündeki soğuk sobaya ve yarı yatmış odunları baktı. Pervin sobayı yakınmak için ateş koymuş, fakat arkasını aramayarak kendi haline bırakmıştı, Önün- deki; elektirik abajuriun, biraz ilerdeki alış veriş defterlerinin üzerlerindeki t02lasu buka buyları sanki biç ellenmemiş samrdı. Defterleri şöyle bir gözden geçirdi. İir aylık ilç kişinin masraf yekün vok mütnlağalı buluyordu. Bu işlere bakan olmadığı için hizmetçileri İstediği gibi yazmıştı. Cemil, bütün hüsnü niyetine rağmen, gittikçe lidddetletiyardu. Bu derbeder hayata nihayet vermek için Cuhideye bunlari açmazı düşünüyordu. Turn için evvelâ Cahidenin işini bırakınası lâzım gelecekti, Saminin sözü Kkülağhudan gitmiyordu: <İnsatlar yalnız nyumak için yava kurmazlar?.» Lİ LR Dört bezgin sonra bir akşam Cemil evinin kaps sını açarken (o kKarısmın o bermnla, o gelmediğini tülmin ediyardu, Fakat “İçeri girer girmez İiayret etmekten kendini slamudı, Cahide Cemil sobanın basında düşünenlere daltaış bir halde, oturuyordu, — Cicim bu de Meş sürpriz böyle, Fakat nedeni böyle düşünceli görünüyorsun! Haşim. yolan? Kanan üzerine iğildi, dudaklarım geklayan saçlarını. Cahide sert bir baş hareketiyle çekti: — Bana dokunma! Senden nefrer ediyorum, ken dime de linet Ben neden doğdum sanki . Biz neden birhirimize tesadüf ettik 1.Bakiden nekadar serbesilim.. — Şimdi. — Şimdi dit Simdi. yalniz senin isnad sorti, Sonin esirinim... Bu ani hakaretin karşısında ezilen Cani mümkün mertebe zapta çalışarık: Gi, Tiğ