7 Mayıs 1931 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 3

7 Mayıs 1931 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 3

Resimli UYANIŞ SERVETİFÜNUN “HAVADİS VE İLÂK KISIMLARI 1812 —127 Perşembe, 7 Mayıs 1931 $ Bulgar tebaasından Hristo ve Vasil isimlerinde iki kişi dördüncü şubeden Türk isimle- rile ve Türk tebaası sifatile pasaport alarak harice gidip gelmişler, Oosonra da tedarik ettikleri bir Sirp pasaportile Sırp tebaasi sıfatile Eminönü merkezinden ikamet tezkeresi almağa muvaffak olmuşlardır. Polis birinci şubesince yakalan- mış ve üzerlerinde hem Türk ismile pesaport ve hem de tez- kereleri alınarak kendileri hu- dut Sharicine çikarılmışlardır. Bunlara Türk pasaportu veren dördüncü oOşuübenin alâkadar memurlarile Sırp pasaportu ile ikamet tezkeresi veren Eminönü merkezi : serkomseri Ata B. liakkında tahkikat yapılmaktadır. $ Hadımköy komiseri Ali Rı- zâ Bey bir museviden otuz İira rüşvet alırken polis müfettişleri tarafından cürmü meşhut halin- de yakalanmış ve derhal işten el çektirilmiştir. Tahkikat (a ikmal edilmiştir. Verilen bir habere göre bu seneden itibaren orta mektep- lerle İiselere ( Türk'lük mef- küresi ) namı altinda bir ders ilâve edilecektir. $ Lise ve orta mektep son sımi imtihanlarına on beş İla- zirandan itibaren başlanacak ve on beş günde bitirilecektir. Fizik ve kimya derslerinin imtihan sualleri Maarif Vekâleti tarafından kapalı zarilarla mek- teplere gönderilecek, Türkiye- deki bütün liselerde 18 hazi- randa, orta mekteplerde 20 ha- ziranda, bu derslerin imtihanı başlıyacaktır. $ İstanbul erkek lisesi me- ganlari cemiyeti perşembe günü saat ldte binasında bir müsamere tertip etmişlerdir. Bu toplantıya mektebin bü- tün eski ve yeni mezinlari iştirak edecektir. $ Âli ticaret mektebi ulumü âliyei ticariye kismı son sinif talebeleri perşembe günü saat 10 da Maksim salonlarında bir lise FOTO S. : Her SÜREYYA neyi artistik fotoğraflar, çaylı dans tertip etmişlerdir. Askeri liseler son sinif ba- kalorea imtihanları dün nihayet bulmuştur. o Bu imtihanlarda muvaffak olan talebeler Harbiye mektebine terli etmişlerdir. Dün terli eden talebeler önünde mızıka olduğu halde alayla saat ikiden dörde kadar şehir dahilinde bir yürüyüş yaparak Harbiye mektebine git- mişlerdir. Telebeler Harbiye mektebinde merasimle kabul edilmişlerdir. $ Ankara'da bulunan Efgan sefiri Ahmet Han şehrimize gelmiş ve istasyonda Sselaret erkânile Fipan'lı talebe tara- findan karşılanmıştır. Dr. Semiramis Ekrem H. Çocuk hastalıkları mütohassısı Dr. Ekrem Behçet Etfal hastanesi kulak, boğaz, burun o hastalıkları mütelinseısı Beyoğlu Mektep sokak'No. 1 Telefon, Beyoğlu 2406 GGNHEMEBESESYER EY anamse DOYÇE LEVANTELİNYE ağrandismanlar i Beyoğlu İstiklâl Caddesi No. 509 Tünel Meydanı yakınında Foto 8. Süreyya ticaret « hanesi fevkindedir. Cuma günleri atölyenin kapısı sokak içindedir. Telefon: Beyoğlu 3495 Fotoğrafhane hergün saat 9 dan 2le kadar açıktır. madalyalarını haizdir, Foto Süreyyanın tatbıkat salonundan istifade ediniz. Haftada üç gün ders verlir. di büstüne â Böynelmilel Saini-Nazar ve Hloransa sergilerinin allın DEUTSCHE LEVANTE—LİNİE Türkiye ve şarkın bütün limanlarile Anvers, Roterdam, Bıremen, Hamburğ ve Ştetin arasında haftalık vapurlar ş Şımal ve Baltik denizleri limanları için doğru sevkivat. İstanbul — Londra — Hamburg arasında seri münakalât, daha ziyade malümat almak için Galatad Ovagimyan Hanında beşinci katta Acentaya müracaat. Telefon: Beyoğlu 614-7 A ..