23 Temmuz 1931 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 15

23 Temmuz 1931 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 15

MİLLİ ÇİN SERVETİFUNUN No. 1813 —135 PARLEMENTOSUNUN KÜŞADI 120 — IZI inci sayfadan mabat azmindedir. Bu sebepten mille- tin ona itimat etmesi lzituyolir. Hiç güplesiz, onun takip ettiği esor siir auasırın mümnalı yü günden ağırlaşmıştır. Bu İşi başarmak için, başka gayölere garlı daha istiladeli olan mas raflar iktihamenn mechtriyet hn- ml olmuştur. Diğer taraftar, Çin'i ecnebi sermayelerinin kus şaliması için vaziyetin miüphemi- yeti hiç te imüsüt görünme miştir. Manmafih, elde edilen neticeleri yitie oldukça iriihimdir. Ter. Yalmz bir misal vermek için diyelim ki 1996 da vesajti nakliye işliyebilir ancak 2.000 kilometre yol vardı: bugün, bn yollardan öi,000 kilometre o mevcuttur. Hükümetin asi jeneralları tekkil için bütün kuvvetlerini kullanmak meobüri- a" “4 eğ KC atma Ja Moldan sağa doğru: Chang Tsu Liang, karısı, Mm. Chang Kai Chek, Chang Kai Chek ve Tibet panşan - İnme'sı yetinde kalması komünizmin ifratlarını ileriye götür- mesine gâlk olmuştur, fakat bunlar bilâmerhamet ezilecek ve müsebbipleri cezalandırılacaktır. Büyük devletlerle o münasebale gelince, bunların ekseri! bugün müsavalsız mmunhedelerle imtiyazların (eshi hakkında Gin istihkak davasının esasını tanıyorlar, Yalnız butulamdani üçü, taahhut üzerine mebni bir intizar vaziyeli almşlardır. Buna yüğınen Den yine gu kannateyim ki mili hükümetin bu cihetten noktüi- nazarı yakında kabul edilecektir. Avrupa devletlerinin askeri hazırlıkları, bizi, dünyanın gitükçe vasi hir müstalıkem kararsüha benzediğinden haberdar etmek- tedir. Çin, sülhun bakasını samimiyetle istemektedir. Böyle olmakla beraber; herhangi beynelmilel yeni takip eden marşal Chang Tsu Liang ile beraber, tribünlerin önünden geçiyor. birihtilâf vukumuda bizzat kendi müdafaasını temin etmek möc- buriyetindedir, Yalamuzum ize ride o bulduğumuz «un büyük hailler, şimdilik, halk mektep- lerinin fikdam, siyasi tecribesiz- lik, Çin sermayesinin ve Çin Bönüy ilinin eenebi rekabeti altında bulunması, demiryullarmızın kâfi derecedelinkişat etmiş olmaması, bahri tezsühlürmiznn azlığı ve ticaret filomuzun kifayetsizliği- div, İşte biz bunlara çare bulmak istiyoruz. Müşkülütr aşmak im- künsiz değildir. Bunun için millet, dahili süükünü ve kendi vahdetine hürmet etmeğe kuvvetle göz verirse, memleketin sinai ve ticcari inkişafı hiç şüphesiz tahakkuk edecektir. Bü sülbü bozmamağa ve Çin ittilindına karşi mücadele etmeğe kalkanlar milletimizin en büyük düsmanlarıdırlar.» Çhane Kul Chek ba süzleri söylerket dehlizler yavaş yavaş dolmuştu. Benebi devletler arasitida, yalnız Almanya, maslihalgüzarı olun sefaret müsteşarı Mischer, ticaret ataşesi ve Alman âskeri heyetinin rölsi jeneral Wetzell taralindan temsil edilmekte idi. Alman diplomalı, bütün sabah, Çin Hariciye nazırı Dr, GT. Wangin yanında kaldı. Ayri zamanda, bü aralık yolu Nankin'e uğramış olan İsviçrenin eski erkümlhurp reisi jenerai Sömleregrer de görülüyordu. Bir müddet sonra, Belçika deleğesinden bir müşavir daha geldi, Kordiplomatikin mütebakisi, davetiyele- rin irsalinde oksi bir teehhürden dolayı gelmemiş oldükları teminci beyan ediliyordu. — Sonu 124 inci sayfada — küçük piyade topları Parlamentonun küşadı münasebetile Nankin'de askeri resmigeçit