1 Ekim 1931 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 12

1 Ekim 1931 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 12

280 ren yüzleri maskeli mangaları Yeni bir tarzda hava manevröları geçen ay Nün si'de yapılmıştır. Bu manevraların bilhassa hususiyeti, bütün şehir halkının sanki hakikaten bir hava taarruzunau uğramış gibi müdafaa çarelerine ag kerlerle beraber iştirak etmiş. olmasıdır. Filhn- kika şehir bombardıman edildiği takdirde havadan inen ölüm kasırgasına karşı bir şehir halkının Me yapacağını evvolden bilmesi bugün pek ziya deehemmiyet verilecek bir noktadır. İşte Nansi'deki manevralar bunu öğret- mek istemiştir. Adeta bir tiyatro gibi bü taarriz ve müdafaa Zehirli bir bomba düştüğü farzedilen mahalle tekerlekli sediyelerini yetişti- imdat gaz SERVETİFÜNUN gıni Dibinde her iörlü zehirli gazların nüfuzuna mani terlibalı ve höcresi olan seyyar hastane otomobillerine yaralı ve ya gaz çarpmış olduk- Katedral banın i İarı farzedilenlerin nakli önünde zehirli gaz saçtığı farzedilen bir bom- âkı ve oradan geçen neferlerin bu gazlarla boğulmuş gibi meydana uzanışı No. 1833—148 Yaralıların ve bay- arın yerden kaldırılması oyunu mizanseninin muvaffakıyetle başarıldığı anlaşık maktadır, Bn mizansende hiçbir nokta ihmal edilme- miştir, Kumandanların biri plânı çizmiş, diğerleri inarruz, Obombardıman ve müdafaa hüreketlerini deruhte etmişlerdir. Tahii muhayyel düşman bil- hassa Frünsizlara karı Almanlar olmak Jâzimdir. Her ne ise işte bu İaar- rug ve müdafaa müney- tTasına aif İrknsizcü Ulus- tration mecmuasında gördüğümüz şayanı dik- kat reğimleri bu nüsla- mıza dercediyoruz. Üid- den meraklı ve bir yeni harp suülurunda şehir.