1 Ekim 1931 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 6

1 Ekim 1931 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 6

274 SERVETİFÜNUN No,1833—148 Şarktan Garba Reçeteler! KADIN. ERKEĞL TERBİYE EDEBİLİR Mİ? Genç ve kıymetli muharrirlerimizden Suat Derviş H., Almanların en mükemmel aylık mecmualarından biri olan “ Uhu , da neşrettiği dikkati calip bir makalede buna müsbet cevap veriyor. «İtivaf edelim, ki mahzunluğumuzun, onustkınltı muzyi ve gandetimizin sebebi, daima erkektir! EBtkeğin büyük, küçük ku- surları ve talsız itiyatları bizi rencide eder vo bize gündelik hayatımız içinde hoşüntenzlak getirime, mes'nt olamayız. Fakat, zehmimizde büyüterek bundan dolayı fazla üzüntüye kapılımamalı! Erkeğin kusur Tarımı düzeltmek kadar kolay bir şey yoktur.Bu gibi hallerde beni me ağlarım, ne etrafım- dakilerle kavga öderim, ne de miinakaşaya girişirim: Ben, önu terbiye ederim! Evsel, cidden böyle; çocuğu terbiye glerken gösterilen (sabırla; erkeği terbiye etmek müm- kündür! Yalnız erkeğin Ve çocuğun terbiye edilişleri arâ- gnda ulak bir fark vardır Çocuğumu terbiye ederken, az, çök sert davranırım , her halde bir otorite gösteririm. Tâkin, erkeği terbiye ederken, bilâkis çök maliviyet gösterir, uysni ve munis hareket ede- rim. Çünkü, erkek, ken- dişinin terbiye edildiğinin. hiç farkına varmamalıdır, Farkına vardımı, oterbiyesizleşir, ürk idare (oOOlunamaz. müthiş inat eder, Ona karşı kadın zekâsı ile hareket ettin mi, en zorlümü bile üslüni; yalniz ünal mun mele edilmesi icap ettiğini bilmek lâzımdır! Erkeği terbiye edebilmek için kadın evvelâ kendisini terbiye etmelidir Fakat, evvelâ kendi kendimizi terbiye etmiş olan Suat Derviş H. «Ül » rağltimmsında çekim sesim nuz ienp eder, Erkekleri terbiye etmek istiyen kadın, on kabiliyete sahip olmalıdır: re İride A #. Kadın sekisi 4. Neg'eli mizaç ö. Yukujf'u ve meş'eyi kaybetmemek için kâfi derecede me gizliyebilmek hart 4, Sabır 7. Sabır A, Sabır ME Sadır 10) Ve gene sabır. Terbiye, ilk anden itibaren.... Terbiyeye ilk tesadilten itibaren başlamalıdır. e Zeki bir kadın, her erkeği bir ii arız telâkki eder ve..... mite- yvakkiz davranır. Hayatımızı yahut Okalbimizi verdiğimiz erkeğin, bir zaman bizim için bir yabancı olduğunu hiç unutmağı gölmez, Çok dafu, ona, düşüneesizlikle vahutilk his (irfınasında. öyle salilüyet- ler verilir,ki gonralan boşuna geriye almak istenilir. Bu, aslâ kabil olmaz. we Çünkü ilk tesir en mühim tesirdir Birisinden gelen ilk tesirler, pek nadir olarak zail olur, onun için başlangıçtan itibaren tesir icra etmelidir, söyle ulmuğzludır: