3 Aralık 1931 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 12

3 Aralık 1931 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 12

“ig SERVETİFÜNÜN No. 1842 — 157 Yeni icat edilen deniz ve kara tanki su üstünde, ateşe hazır bir halde... Bir İngiliz yüzbaşı Liddel - Iurt yeni bir Tank icab etti. Bu tank nehri bir sahilinden öbür sahiline geçebiliyor. Bu dev karmn . sanlie 65 kilometre süratle egiliyar, 150 metselik çukur Tarı atliyor. S0 derecelik yokuşları aşıyor, hatti bazen 45 derecelik yokuşları bile törmamyor, Bn da tıpkı gemiler gibi arkadan işliyen bir mu kine ile ve bir dümeyle idüre ediliyor. Fakat, yalnız mitralyoz kulesi gn sathında kaldığından görenlere tahtelbahir hissi veriyor, Böylelikle ayni zamanda “isabet ihtimali pek az olan bir hedef teşkil ediyor. Karaya sahilin herhangi bir nok- tasınıdah, büzan çaranr ve bataklık, bazan da sarp bir sahilden pökeiiyoz: “Tank «Vickers - Arınstrong» firması tarafından İngiliz ordasunda kullanılan hafif tankların en son modeline göre yapılmıştır. Sıkleti 25 tondur ve üstü © milimetrelik bir Deniz ve kara tankı toprakta bir tepeyi aşarken çelik tubakusı ile kaplıdır. 150 metreden açılan bir yaylım ateşine mukavemet edebilmektedir. *Fayrmis nehrinde yapılan muhtelif tecrübelerde Hustsi gurelte imâl edilen bir kauçuk ile bütün aralıkları kapa nan ianka bir damla su sızmadığı tespit edilmiştir. Bu yeni icâdın şimdiki tanklara faikiveti şüphesiz büyüktür. BİR İNGALIZ İCADI BALIK (İp SS — — DIR TANK KARADA VE DENİZDE YORUYOR — Tankın nehirden sahile çıkışı Çünkü bunda şimdikilerde olduğu gibi önle rine çıkan su manialarinda o ilerliyememek mecburiyeti yoktur. Bu makineyi icit yolunda İlk adımı, vü mi harpte İngiliz erkânı harbiyesinin tank kısmı şefi olan Miralay « Vollers atmıştır. Miralay tankla “<Rhin» nehrini geçşmeği düşünüyordu. 1918 birinci teşrininde Lond- raya yakın « Welsh Harp » gölünde tecrübeler yaptı. Fakat makineyi tamamile su sızmaz bir şekle sokacak maddeyi bulamadı. 'Tunkın sureti istimali yalnız nehirleri geğ- meğe inhisar etmiyor. Ayni zamanda düşmal tarafından müdafna edilen rahillere, daj eteklerine hücum işin kullamlabilecek en emin silâh olduğu aşikârdır. Evvelden böyle bir hücumü piyade kıtanti yapar, ve nehir- den bir yol bulmak, dikenli teller arasından bin müşkilâtia geçmek mecburiyetinde kalır. dı, Şimdi ise insanın yerini makine aldı. Zannedilmesin ki müstakbel harbin bu yeni habercisi korkuyu tahfif için yapılmıştır. Bilâkir....