3 Aralık 1931 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 13

3 Aralık 1931 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 13

No, 1842—157 SERVETİFÜNUN 13 MİZAHİ FIKRALAR Dostluk, böyle olur ! İki dost, 'Tuna nehri civarında dolaşıyorlardı. Pa- ru kazanmak sevdasında idiler. İyi bir yüzücü olan bu iki arkadaşla biri, © sırida göğüne ilişen bir İâvln üzerindeki yasıyı okudu. Bunda nehre düşen bir kimseyi kurtaracak olan herhangibir kimseye beş şillinge nakti mükâfat bildiriliyordu. Derhal bir plân dülünüldü. Yüzmek bilmiyen, kendisini suya nbacak ve kurtarıcısını obekliyecekti, Diğeri, arkasından suya ülila- cak, onu kurtaracaktı. Bi du- retle elde edecekleri nakti mükâfatı da aralarında paylar şacaklardı, Plân tatbikine geçildi. Biri, yüzmek bilmiyen, ken- disini soya atti. Fakat, öbürü kurtarmağa koşmakia gecikti, Suya atılan endişe ile hay- kardı: — Höy, zamanıdır | Karaduki, ne cövap verse beğenirsiniz * Sükünetle, şöyle söyledi: — Acele ötme! Lâvhada şu satırda var ; “Budan çıka- rılan, boğulmuş olürsa, gömme parası olarak da beş şiilng fazla verilir!» verileceği cabuk ol! Tüm Âlim bit dilenci Belediye memuru, dilen» diye bağırarak (oıkışır: — Bu nasl iş İ Dün kör- dün, bugün sağırsın ! Dilencinin cevabı, şu : — Tabii değil mit Gözleri birdenbire gören adamın Kü- lakları ağır işitmeğe büşlar. Hattâ, bazan dili de tutulur. Manu doktorlar bilir! Ana, baba Kürk manto endişesi Kız, babasına şöyle sordu: — Baba, hayvanların her kış tüy değiştirdikleri döğrü mudur ? Babası, telâşla şu cevabı verdi ; — Okadar hızlı sorma, Annen, bitişik odada | Havalanmış ? oğullarının halini düşünüyorlar | Bir Alman karikatürü | Deli sayıldığına göre.... Bir deli, fanarhaneye konulmuştu: Bu Zararsız itibarile, halinde göze çarpacak bir şey yoktu. Yalnız, bir <Fikrisabit> besliyordu, ki buna dokunmuğa gelmezdi. delilerden sayılıyordu. Umumiyet Timarhanenin başdoktoru, bir gün büna koridorda rastgeldi. Hasta, püfür püfür cigum içiyordu. Bag- doktor, onunla karşılaşınca, yüzüne dik dik bakarak, sordu — Siz okumak sz 7 Biliyorum ! bilmiyor — Öyle ise duvara üsili yazıldığını «Bü. rada oigum içmek yasaktır!» fâvhnlarda one okumanız Tizimgelirdi. cürnlesi, khli derecede oku naklı olarak yazılmıştır! — Ha, evet. Olendun! — Ve bünü rağmen ciyira içiyorsunuz ? — Fakat, Efendim, bunu vakit görülmiyecekerm, beni ne diye «Delir. sayıp yaptığım bile mazur buruya kapat tanız! Döktor, bu cevaba karşı verecek covap bulamadı!..... Sızlanmanın sebebine ? — Ey, balayı seyahatiniz nasl geçti? - Oo, fevkalâde! Öyle mes'nt yaşadık, ki! Yalnız, galiba kocam ayakkaplarını çok dar, çok küçük yaplırmız. Gizli gizli szlanıp duruyordu! Besteyi unutmamak için.... — Bu me güzel bir musiki parçası, Desteyi unutmamak için, ne yapayım acaba | — Gayet kolay, canım! Mendiline bir düğüm yap! # . ” ik # A...