14 Ocak 1932 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 4

14 Ocak 1932 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 4

104 SERVETİFÜNUN No, 1848—iİ63 Ikı Yeni Vekâlet Ve Iki Yeni Vekil Yeni ihdas edilen Umum T — Gümrük ,ve İnhisarlar Gümrükler ve İnhisarlar Vekâle- tine İstanbul meb'usu Rana B. ve Ziraat Vekâletine de Muhlir B, intihap olunmuşlardır. Bu iki kıymetli şahsiyetin gayret ve himmetile az zamanda pek fai- deli neticeler elde edileceği kuv- vetle ümit olunmaktadır. Muhlis B. Ziraat Vekâletine tayininden doluyı Fırka İdare Heyetinden çekilmiş, yerine Ali Rıza B. (Mardin) getirilmiştir. Yeni Gümrük ve İnhisarlar Vekili Ali Rana B. Galatasa ray'dan çıktıktan sonra Alman- ya'ya giderek üç sene posta ve telgraf tahsili yapmıştır. Bilâ- here Almanya'dan dönerek pot- ta ve telgraf işlerinde bir müd- det çalışan Rana B. bilâhare tevsil melümat için Belçika'ya gitmiş ve orada hem posta işleri için tetkikat yapmış, hem de ulümu siyaaiye mektebine de- vam etmiştir. Ali Rana B., avdetinde Posta ve Telgraf Başmüdürlüklerinde bulunmuş, nihayet damat Ferit hükümeti tarafından vazifesine nihayet verilmiştir. Ali Rana B. geçen intihapta Bamasun'dan bu defâ İstanbul'dan meb'us çıkmıştır. Fransızca, almanca, İngilizce, lisanlarına tamamile vakıf bu- İunmaktadır. Ziraat Vekili olan Kütahya mebusu Muhlis B.de evvelce Ziraat Vekâletinin muhtelif mü- düriyetierinde bulunmuş bir mü- tehassısımızdır Gümrük ve İnhişsrlar Vekâ- letine merbut olarak teşkil eği- lecek Gümrük Muhafaza Umum Kumandanlığı lâyihası Bütçe Encümeninde müzakere ve tadil olunduktan soura Meclis heyeti namumiyesince kabul olunmuştur. Millet Meclisinde kabul olu- pan Gümrükler lâyihasının €esa$- ları şunlardır: Muhlis Bey Ziraat Vekili Vekâletine merbut olmak ve fırka kumandanlığı selâhiyetini haiz bulunmak üzere merkezde bir gümrük umum kumandanlığı teşkil edilmiştir. Kara ve deniz- lerde gümrük mıntakaları dahi- linde devlet inhisarı altındaki mevat kaçakçılığına karşı kuru- Imuş muhafaza teşkilâtının ve- zaif ve vesaitini de dahil oldu- ğu halde gümrük muhafaza teşekkülleri, memur ve vasıtaları ve kanunlarda yazılı selâhiyetleri tevhit, edilerek gümrük kuman- danlığı emir ve kumandasına tevdi edilmiştir. Kumandanlığın kaçakçılığın men'i ve takibi ile şair vazife- lerinin icap ettirdiği şekil ve vüs'atte bir karargâh heyetli bu- lunur. Kumandanlık kaçakçılığın men ve takibinden ibaret olarak Ali Rana Bey Gümrükler ve İnhissrlar Vekili