14 Ocak 1932 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 8

14 Ocak 1932 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 8

108 SERVETİFÜNUN No. 1848—163 ILE TEMSİLİ Ankara'da «Halkevi» nde Faruk Nefiz'in yeni ve, güzel eseti «Akın» sahneye kondu ve çok takdir olundu. «Akın» bir piyes değil, bir destandır. Öyle bir destan)ki Türkün büyük mazisinin bir dönüm nok- Ve «Akın» böylece Türk temsiline, dekor, sahneye konuş ve temsil tekniği itibarile sahne bayatımıza birçok yenilikler getirmektedir. « Akın » ın tarihi: Çok eski, tarih kadar eski zamanlarda Orta As- Akın'ın üç güzel siması Suna ve nedimeleri. ( Ortada Sabiha Nuri, sağında smet, tasını bütün milletin kalbini kaplıyan ana hatlarla hikâye ediyor. «Akın», mevzuu, yazılış tarzı, fikirleri, gçiiri iti- barile edebi tiyatro hayatımızda büyük bir yetiiliktir. «Halkevi» istedi ki sAktn» ım ilk temsili de te- maşa hayatımızda bir dönüm noktası olsun. Bu di- leğini göğsündeki gençlerin imanına ısmarladı. «Akın» ın bu temsili işte böylece hasırlandı, Bu gençler üzerlerine aldıkları bu büyük işi bütün tefetruatile onbir gün gibi kısa bir zamanda meydauş getitmek mevkiinde idiler. «Haikevi» bu gençlere her zaman tekrarladığı gu direktifi verdi: «Bu temsilde, gençliğin gayeleri gibi, daima ileriye uzanan bir adım o solunda Yıldız Hanımlar. ) ya'da büyük bir iç denizi vardı. Bu deniz dünya ikliminde o zumanlar meydana gelen bazı değişik- likler dulayısile kurumağa, gittikçe çekilmeğe baş- ladı. Bu büyük denizin etrafında da yüksek mede- niyet sahibi bir millet mamureler yaratımş büyük bir varlık halinde yaşıyordu. Bu millet Türk milleti idi. Ana yurtlarına çok merbut, onu güzel abide- lerle süslemiş olan, maden kullanınasını, resim yap- masını, mimarlığı bilen dedelerimiz denizin çekilme- si kargısında mamurelerini bırakarak dünyanın dört tarafına göçebmek meöburiyetinde kaldılar. Bu ta rihin şimdiye kadar kaydettiği ilk veen büyük «Akın» oldu. Dört tarafa akan bu yüksek medeni- yetli Türkler bütün dünyanın ilk medeniyet hocaları