31 Mart 1932 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 12

31 Mart 1932 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 12

El Hindenburg avda HİNDENBURG'a KARŞI HİTLER Yuzan : Mahmut Şerif torunlarını Berlin'de Reisi Mareşal Hindenburg, cümhurluk binası parkında gezdirirken SERVETİFÜNUN No.1859—174 reisicümhur intihabı için rey verdiler. Hemen Gi 13 Martta 37.660.000 Alman vatandaşı o akşara belli olan netice şu idi: Mareşal Hindenburg 18.661.000 rey Adolf Hitler: 11.338.000 > Thacimann: 4.982.000 » Miralay Düuesterberg: 2.551.000 » Ru neticeye göre Mareşal fon Hindenburg'un Al- man riyaseti cümhurluğunda kalması icap ediyordu. Fakat kanunu esasinin bir maddesi buna mani oldu. O madde bir kere intihap edilen bir Reisi Cumhu- run tekrar intihabı için asgari olarak bütün reylerin yarısından bir fazlasını almasını icap ettiriyordu. Halbuki Mareşalın ismi reylerin 49,6 sım toplıyabil- mişti, Binaenaleyh intihap feshedildi, Önümüzdeki nisan ayı zarlında tekrar edilecek ve bu gefer en fazla rey kazanan (Reisicümhurluk sandalyasına oturacaktır. Fakat bu yeni intihabın muhtemel ne- tayici hemen şimdiden belli gibi olduğu için geçen intihap mücadelelerini ve namzetleri tetkik gözün- den geçirmek bize istikbal için de kararımızı ver- diresektir. Evvelâ şunu göz önünde tutmalı ki bugün Al- man Riyasetionmhur mevkii 65 milyonun mukadde- ratına hâkim yetdir. Başvekili Reisicümhur seçmek- tedir. Parlâmentonu», Reisicimhurun icra ettirdiği Bulutlar üstünde ışıklı akisler Adese gökte şu emri yazıyor: < Hindenburg'a rey veriniz! » kararları tetkik ve tasdikten başka bir işi yok gibi- dir. Demek oluyor ki Almanyanın bagün bulunduğu nazik vaziyette Reisicumhur iotihabının mühim bir mevkii olmak icap eder. Netekim sandıklara atılan reylerin miktarı da bunu açıkça gösteriyor. 1925