31 Mart 1932 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 16

31 Mart 1932 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 16

235. SERVETİFÜNUN No. 1859—174 Meşhur Tayyareci LİNDBERGH' in ÇOCUĞU Hâlâ bulunamadı. Haydutlar tarafından çalınan yirmi aylık küçük Charles - Avgustin - Lindbergh. Şimdiye kadar muhayyel vak'aları göster- diğini zannettiğimiz amerikan flimleri meğer olmuş hadiselerin makesi imiş çünkü zamanı- mız medeniyetinin zirvesinde bulunan Ameri- kanın içinde hâlâ kurunu vaustai haydutluklar oluyor. Buda çocuk 'lursızlıklandır. Şimdiye kadar çalman çocukların adedi oldukça mühim bir yeküna baliğ olmaktadır Bu meyanda meşhur hava kahramanı Lind- bergh'in 1,5 yaşında bulunan çocuğu Charles- Ougustin de çalınmıştır. >» Lindbergh'in New-Jetsey'deki evi Tayyareci Lindbergh ve zevcesi Bu hadise hemen hemen bir ay evvel vuku bul- duğu halde çocuk hâlâ bulunamamıştır. Bu münasebetle çocuğun, ebeveyninin ve çalındığı evin resimlerini dercediyoruz. Şayanı hayret olan bir şey varsa o da pek meş- hur olan Amerika zabıtasının bu haydutlara mâni olmamasıdır. Çocuğu el'an bulmakta müşkülât çeken zabıtanın aczi üzerine Lindbergh, New - York haydutlarının şefi addedilen Salvi Spitale'e müracaat etmiştir. Amerika- nın Arsöne Lupin'i telâkki olunan meşhur Morris Ro- ssener de polis hafiyelerinin taharriyatına yardım etmek üzere onlarla birleşmiştir. Fakat buna rağmen de halâ çocuk o bulunamamaktadır. Vakıa bazı ipuçları elde edildiği telgrafların iş'arından anlaşılıyorsa da hakikat henüz karanlık bir safhadadır. Diğer taraftan çocuğun annesi de teessürden hasta yatıyor. Bakalım dünyayı alâkadar eden bu çocuk sirkati neticede ne şekil alacak? Çocuk bulunacak mı? Bu nokta bu gün bir muamma halindedir. ğe