23 Haziran 1932 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 13

23 Haziran 1932 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 13

No. 1871—186 SERVETİFÜNUN 57 1932 Paris heykeltraşi Sergisinden iki Heykel Dünkü heykeltraşi daha ziyade kuvveti temsil eder ve bu yolda eser vücude getirirdi. Dünkü üstatların bugün müzelerin serin ve sessiz ükütunda sonu gelmeyen bir rüyanın Anlarını yaşar gibi duran şaheserlerine baktığımız zaman bunu pekâlâ görebiliriz, Rönesans devri bilhassa kuvveti temsil eden bir devir olmuştur. Halbuki bugünkü devir her &ö- hada olduğu gibi heykeltraşi sahasında da dünden tamamile ayrılmıştır. Bugünkü heykel sanatı empreşsionisme'e doğru yürümektedir. Bu sahifede görülen heykellerden birincisi Jean Camus'un Sevinç'idir ki tunçtan yapılmış bir şaheserdir. Bu heykelde Sevinç mefhumunu bütün şümulile görüyoruz, İkinci eser F. Popineau'nın Gayret'idir. Mermer- den yapılmıştır. Bu heykelde çok şayanı dikkat ve temşil ettiği mefhumu lâyıkile canlandıran bir eserdir. —- Jean - Camus. — Sevinç. Tunç. F. Popineau. — Gayret. Mermer, Şiir : Zavallı Genç! Nice bin yıl içinde ecdadımdan ne arttı? Bunca zaman varlığım bu ömürden ne sattı? Kimsesiz yaşamakla tstırabım elverdi, Rubum yanlızlığımın kucağında canverdi | Ey hain ağrılanm, yetişir, atın beni! Bir taştan öbür taşa çarpın, fırlatın beni! «O genç, o zavallı genç parçalandı» desinler; Etlerimi sokakta aç köpekler yesinler! Cahit Ârif Kederin tokmağında ezdirirken kendini Ölüm boynuna dolar yılların kemendinin Ve kimsesiz ölecek, kimsesiz öleceksin | Şemsettin Cem Beyin Öbür nüshadan itibaren Arkadaş gölgeleri Mecmuamız için B I k da bari gül kana kana, er easy A ili Sana bir şifa gibi kendini sunduracak, yazdıkları, Bir arkadaş gölgesi takılır kahkahana, , , Bu gölgelerle ömrün sürüklenip gidecek. Bir arkadaş gölgesi başucunda duracak, ai Bunalım Yıkık duvarlarında kısılıyorken sesin... Kuruyan bir çeşmeye benzedikçe günlerin, tefrikaya başlayacaktır. Aynlır birer birer senden gönüllülerin Namık Kâşif Ve Bir gün içinde de tanıdığın bitecek.