19 Ocak 1933 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 12

19 Ocak 1933 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 12

128 SERVETİFÜ NUN No.1901—216 Memleket akisleri ANKARA'DA i AV KOŞUSU * Ankara gittikçe ber ne- vi spor hareketlerinin mih- veri olmağa başlıyor. Nitekim geçen Cuma günü yapılan av Koşusu bünun bir misalidir. Muhafız alayı kumandanı kaymakanı İsmail Hakkı Be- yin himmeti ve teşebbüsile tertip edilen bu koşu cidden parlak bir surette neticelen- miştir. Bu koşuya ekserisi zabit olmak üzere kırka yakın iştirak etmiştir. Bunlar meyanında iki de sporcu hanım vardır. Koşu şu suretle cereyan etmiştir: Koşu heveskârları sabahleyin saat 9,30 da Ankara koşu mahallinde toplanmışlardır. Koşu- yu muhafız kıtaatı kumandanı İsmail Hakkı B. idare etmiştir. Daha ileriye, sahayı tanıyan ki gabitimiz pikör olarak çıkarılmıştır. Koşu, harita üzerindeki mesahası (4250) metre tutan bir şa- hada ve kâmilen dörtnal ile cereyan etmiştir. Bu sahadaki arazi, hafif iniş ve yokuşlu meyil- leri, ufak tefek hendekleri de ihtiva eliyordu. Kadın ve erkek, askör ve sivil bütün koşucular, Ankara'da av koşusuna iştirak eden zabitler. Av koşusuna iştirak eden hanım ve beyler. » koşuyu büyük bir intizam içinde bitirmişlerdir. Koşuya iştirak edenlere koşudan sonra Muhafız kıtaatı zabitan gazinosunda bir çay ziyafeti ve- rilmiştir. Bu ziyafete ikinci ordu müfettişi birinci ierik Fahrettin Paşa Hazretleri de teşrif etmiş- lerdir. Ziyafet esnasında doktor Çiki Bey çok canlı ve samimi bir lisanla türkçe olarak bu koşuyu himsye ve tertip eden zevatı teşekkür etmiş ve bilhassa şunları söylemiştir : — Beni bir kardeş sıfatile dinlemenizi rica ederim. Ben de Türküm. Ee- dadım olan (Hün) lerin taşıdığı kanın sevkile Transilvanya ovalarında at oynattım. Yedi senedenberi (o Türkiyedeyim. Av koşularının Türkiyede de yapılmasını dört gözle bekli- yor ve kendim de buna çalı- şıyordum. Benim bu sivil kı- yefetim altında çarpan kalbim de sizin çoğunuz gibi bir as- ker kalbidir.> Koşunun bhitamında he- veskârlar büyük bir neşe ile dağılmışlardır. İkinci av koşusu 31 ikinçi kânun salı gününe .birakılmıştır.