19 Ocak 1933 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 15

19 Ocak 1933 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 15

No.1901—216 SERVETİFÜNUN 131 Büyük Norveç edibi B. Bjorns'un doğumunun yüzüncü yıldönümü Norveç'in en büyük ediplerinden biri olan, hatta uğrunda yapmıştır ve niheyet, bu emelinin tabakku- bir çok tenkitçiler tarafından Ibşen'e bile faik ad- O kunu görmeğe muvaffak olmuştur. dedilen B. Bjorns'un geçen ay doğumunun yüzüncü B. Bjornson'un eserlerinin hemen kâffesi Avr'pa- yıldönümü tesit edilmiş, bu münasebetle Norveç'in nın başlıca şehirlerinde gösterilmiştir. Bunlar ar: 8 uda her tarafında bir çok merasim yapılmıştır. 1832 de Norveç'in Kivigen kasabasında doğmuş olan büyük muharrir 1912 de Paris'te ölmüştür. Ha- Möryö Bjornson Madam Bjornson yatı daimi bir faaliyet ve maceralar içinde geçmiş, bilhassa “Beşeri kuvvetlerin üstünde, ve «bir iflâs pa tiyatro piyesleri muharrirliği, ve gairlikle gibi çok yüksek şaheserler bulunur. Sk ei ÜR Ee ar Büyük edibin yözüncü yıldönümü münasebetile Bjornson ayni zamanda büyük bir milliyetperverdi. £ yapılan merasime 97 yaşında bulunan Madam Bjorn- Siyasi mücadelelerini Norveç'in İsveç'ten ayrılması #'un da iştirak etmiştir. Dünya, ÜÇÜNCÜ ağ YUVARLAK MASA KONFERANSI ; 1930'da Hindistan teşkilâtını yenileştirmek ga- yesile içtimaa davet olunan Yuvarlak Masa Kon- feransı üçüncü defa olarak toplanmıştır. Bu kon- ferans her nekadar bütün noktalarda tam bir ahenk temin edememişse de Hindistan'ın federal uruluşu üzeri erat ittihaz etmiş ve bilhassa müslümanların gelecek içtimada üçte bir ekseriyeti haiz olması esasını kabul etmiştir. Ayni zamanda konferansın mukarreratı mavi bir kitap halinde neşrolunmuştur ki yakında İngiltere kabinesi bu mukarrerata göre parlâmentoya açık ve kat'! tekliflerde bulunaçaktır, Noel'den bir gün evvelki ictimaı