16 Ocak 1936 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 10

16 Ocak 1936 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 10

118 sevgilerinize hangi bir) dille cevap vereyim ve teşekkür ede- im Doğrudur ki Türk ve Afgan milletleri Asyada çok zaman- lardanberi dost ve iki öz kar- deş gibidirler ve birbirini can. dan severler. Biz Afganlılar “Türkiyenin ilerlemesini ve saadetini tıpkı kendi terakki ve saadetimiz sayıyoruz. Kamâl 'Türkiyesinin, Atatür- kün büyük önderliği ile kazan- dığı zafer ve istiklal harbından sonra bu necip milletin kazan- dığı yüksek mertebe, yalniz Türklerin gelecek nesilleri için bir tarih misali değil, belki bütün Asya milletleri için per- lak bir örnek olup kalacaktır. Sayın Bakan, cihan sulh siyasetinin takviyesi için sizin diliniz ve elinizle idare edil- mekte olan “Türkiye cumhuri- ti yüksek harici siyaseti o ka- dar değerli ve bütün milletler için faydalı bir siyasettirki ben onun tafif ve tavsifinden âcizim. Sizin yüksek istek ve emel- leriniz dost ve komşumuz olan diğer devletlerce de memnuni- yetle kabul olunmaktadır. Bu dört devlet arasındaki ademitecavüz ahidnamesi me- selesi şüphesizdir ki cihan sulh ve selâmetine büyük bir yar- dım olacaktır. Cihanda sulh isteyenler bizi daima kendilerine yardımcı bu- lacaklardır. Bu dört devlet kendi ara- larında ve her biri kendileriyle komşu devletler arasında daima sulh ve emniyet âmilleri ola. caklardır. Sözümün sonunda, Başba- kan Hazretleri ve Hariciye Bakanı Hazretleri, sizin ve bu dost ve kardeş milletin erkânı ve büyükleri karşısında yeni. defi teşekkür ve minnetlerimi be- yan ederek 'Türk milletine istik- lâl ve saadet veren Atatürk sağ- lığina kadehimi kaldırıyorum. » UYANIŞ No. 2056—371 Yeni Saylavlar Seçildi Yeni Saylavlardan Dr. Saim Ali Dilemre, Bayan Hatice Özgünel, B. İhsan Kurtkan Aydın Saylavı Abidin Özmen, Diyarbekir Saylavı Zekâi Apaydın, Erzurum Saylavı Tahsin Uzerin istifaları ve Çankırı Saylavı Sami Çöl- geçen, Çoruh Saylavları M. Ali Okar ve Ömer Fehmi Noylan ve Er- zurum Saylavı Necip Asım Yazıksız ve Zonguldak Saylavı Celâl Sahir Erozanın ölmeleri üzerine boşalan Aydın Saylavlığına eski garb cep- hesi sıhhiye reisi Dr. Hulusi Alataş, D. Bekir Saylavlığına eski Genel İspekter İbrahim Tali Öngören, Çankırı Saylavlığına emekli öğretmen Hatice Özgenel, Zonguldak Saylavlığına eski Erzurum Saylavı Raif Dinç, Çoruh Saylavlıklarına emekli yüzbaşı İhsan Kurtkan, eski say- lavlardan İlyas Sami Muş, Erzurum saylavlıklarına emekli General Pertev Demirhan; Üniversite profesörlerinden Dr. Saim Ali Dilemre Parti Genbaşkurea Parti namzedleri olarak onaylanmışlardı. Seçim yapılmış ve yukarıda adları yazılı olanlar, oybirliğile seçilmişlerdir. Adananın 14 üncü Kurtuluş Yıldönümü Güzel Adanada parktan hoş manzaralı bir köşe Adanada, şehrin kurtuluşunun 14 üncü yıldönümü kutlulan- mıştır. 10,000 den fazla Adanalının iştirakile yapılan tören, pek parlak olmuştur. Adanalılar, bu mutlu günü kutlulamaktan duydukları candan heyecan ve sevinci göstermişlerdir.