16 Ocak 1936 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 11

16 Ocak 1936 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 11

No. No. 2056 —371 Galib Arcanın Jübilesi yapıldı Değerli Artist İçin 3 Yerde Yapılan Törenlere Dair Artist Galib Arcanın san'at hayatının 25 inci yıl dönümü, üç yerde parlak törenle kutlulandı. Ayın onbirinde gündüz Halkevi Eminönü şubesi tarafından alay köşkünde yapılan törene, gösteri şubesi koro kurulunun bir konseri ile başlanılmış, Halkevi başkanı Agâh Sırrı Levend, Artistin ilk zamanlarda uzun mahbrumiyetlerle geçen hayatının kısa bir tarihçesini yapmış ve defne dallarından bir sanat tacını kıymetli san'at- kârın başına yerleştirirken, şöyle demiştir ! — Bu taç, bu başa değeri Ve Galibe san'atkârlık diplomasile bir de “san'at kupası vermiştir. Bu arada üç sene ev- vel Jübilesi yapıldığı sırada diploması verilmi- yen Büyük Behzada da diploması verildikten sonra, Celâl Tahsin, Galibin san'at hayatına girişine ait intibalarını anlatmış, Nurettin Se- vin de Galip için yazdığı küçük bir manzu- meyi okumuştur. Galip Arcan, heyecanla şu sözleri miştir : — Duyduğum sevinç, bana istikbal için büyük bir vait halinde sesleniyor. Bugün ha- yata yeni doğduğumu hissediyorum, İnsanların şahsen kıymeti azdır. Bir insanet, sinir ve saireden ibarettir; fakat insanlara kıymeti et- raf verir ve etraf yapar! Hazır bulunanlar büfede izaz edilerek, tö- ren sonunu bulmuştur. Ayni gece Şehir Tiyatrosunda jübile yapıl- mış, programa «Kurun? gazetesi neşriyat di- rektörü ve şehir meclisi üyelerinden Refik Abmet Sevengilin Galibin hayatı, şahsiyeti ve san'ati etrafındaki sözlerile girişilmiştir. Bun- dan sonra da konser ve temsil verilmek sure- tile jübile devam etmiş, Galip Arcan çok al- kışlanmıştır. Ayın onikinci günü de Beyoğlunda genç- ler mahfelinde tören yapılarak, Mücteba Sala- hattinin açış söylevile başlıyan bu törende Baha Hulusi, Galibin hayatını, Murad Sert oğlu sanat değerini tahlil yollu söz söylemişler, Galib sürekli alkışlar arasında kucaklanıp sah- neye çıkarılmıştır. Mücteba Salahaddinle Baha Hulusinin müş- tereken yazdıkları « Beni yalnız bırakın » pi- yesi başarı ile oynanmış ve Cumhuriyet genç- ler mahfelinin caz orkesterasının könserile tören sona varmıştır. söyle- “yaş © 119 ——— e m Şiirler; m Yerim .. Hiddeti elemimle eritip damla damla, Korunun gölgesinde hırçınlaşan akşamla, Yalçın ümidlerimi sokaklara atarım.. Gönlümde azabını duyarım hislerimin.. Uçuk yüzlü kızları akşamları satarım,.. Ne başı var, ne sonu hayattaki yerimin...... Akşamlar '. Gurbeti damla damla yokettim bahçesinde, Akşam ruzgürlarının, sularının sesinde Tunanın akışları yolumu değiştirdi ! Kalbden sızan ağrıyı dalgalara bıraktım, Muz renkli bir akşamdan yangınlı suya girdi., Kalbim gitti, derd kaldı.. Tunaya baktım, baktım ! Cahid Saffet Havptman idam edilecek mi? Tayyareci Lindberg Okyanosu ilk geçen meşhur tayyareci Iindberg'in çocuğunu kaçıran ve necat fidyesi ödendiği halde öldüren adam olduğu sanılarak tevkif edilen Havpt- man elektrikli koltukta canvermeğe mahküm edil. mişti. Havptmanın avukatları, onün suçsuz olduğu» na ileri sürerek, canını kurtarmak için yüksek mah- kemelere başvurarak, uğraşıyorlar. Kal'i netice, da- ha belli değildir, Diğer taraftan Lindberg, karısı ve ikinci çocuğu ile birlikte Londraya gitmiştir. Hem şu sırada ikinci yeliz kaçırılmak tehlikesinden korktuğu, hem e idam sırasında Amerikada bulunmak istemediği “için, bu seyahate çıktığı sanılıyor.