5 Mart 1936 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 16

5 Mart 1936 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 16

No, 2063—378 kı geçmiş olmasına rağmen el?an bekârdır ve bu bekârlık. ta devamı da birçok tefsirlere yolaçmıştır. Sekizinci Fdvard, bu tef- sirlere rağmen muhitinde ya- şayanların kendisini evlendir- mek için yaptıkları bütün te- şebbüşleri boşa çıkarmıştır. Ri- vayete göre, bu teşebbüslerden birini yapana verdiği cevap şudur : — Ben günün 12 saatinde başkalarının istediklerini ya- parım, onların beni görmek is- tedikleri şekilde görünürüm. Günün geriye kalan 12 saatin- de ise serbestim. Halbuki eğer evlenecek olursam, geriye kalan müddeti de zevcemin istediği şekilde görünmiye hasretmek mecburiyetinde kalacağım. Mü- saade edinizde bunu yapmıya- yım! Büyük harp geçtiği sıralar- da Prens dö Gal de artık yir- mi yaşını ikmal etmiş bulunu- yordu. Kendisinin artık evle- neceğini zannedenler çoktu. O zamanlarda sık sık izdivaç pro- jeleri gazete sütunlarına akse- derdi. Prensin her gün başka bir Prensesle evleneceği, yahut Amerikalı bir Aktris alacağı sayi olurdu. Onun için Prens dö Gal ekseriya öğle yemekle- rineotururken yanındaki yaver- İerine: — Bugün bakalım kiminle evleneceğim? | Diye sorardı. Bir defa Prens dö Gal Maltada bulunuyordu. Orada İspanya Kralının kızı Marie- Christine ile bir tenis partisi oynamıştı. Bu hâdise bir izdi- vaç Projesi şeklinde tefsir olun- du. Daha sonra Hollanda Kra- liçesinin kızını alacağı şayiası çıkarıldı. UYANIŞ Ankara Halkevindeki müsamerede çocuklar tarafından başarı ile verilen temsillerden hoş bir görünüş hz Ankara Halkevindeki müsamerede < Çiçekler ve Kelebekler » temsilinde oynıyan çocuklar, hocalarile birlikte Bir defa da Amerikada se- yahat ediyordu. Prens dö Gal hoşuna giden bir sinema yıldı- zı ile iki kere birbiri üstüne dansetmişti. Gene bu hâdise Prensin Amerikalı yıldızla ev- leneceği (o şayiasını doğurdu. Amerika gazetecileri Prens dö Gal'e her gün müstakbel bir zevce keşfetmekten hoşlanırlar. dı. Fakat Prens dö Gal'in bu türlü meşriyata ocanısıkıldı. Bellibaşlı Amerika gazetelerine gönderdiği bir mektupla bütün bu şayialara nihayet verdi | —Oelecek sayıda başka hatıralar, fıkralar—