5 Mart 1936 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 9

5 Mart 1936 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 9

No. 2063378 Tramvay Faciası Bir tramvay, yoldan çıkıp devrildi. Vak'a, çok acıklı neticeler ortaya koydu. İstanbulda çok feci bir tram- vay kazası oldu. Tramvay ka- zaları arasında son seneler içe- risinde bu kadar feciine rastla- nılmamıştı. 26-27 Şubat Çar- şamba - Perşembe gecesi, içinde kırk kadar yolcu bulunan 123 numaralı ikinci mevki Harbiye - Fatih arabası, (o Altıncıdair& önündeki kavsi döndükten sonra birdenbire hızlanmış, frenin kı- sılması ve başka tedbirler alın- ması suretiyle arabayı durdur- mak mümkün olamamış ve yol- cuların çığlıkları arasında var- hızla ilerliyen araba, Şişhane yokuşu kavsinde yoldan çıka- rak, Meyityokuşu denilen yo- kuşun başındaki Kenan apartı- manına doğru, sağ tekerlekleri üzerinde yürümüş, ön tarafiyle apartımanın altkat odasının du- Facia kurbanlarından: iki ayağı birden kesilerek ölen enspektör Niyazi 'lattıklatını anlıyarak, UYANIŞ buke “Eih Şişaneyokuşundeki feci kazada yoldan çıkıp apartımanı delen ve sonra devrilen tramvayın vak'a yerindeki hali varını delmiş ve sağ ön teker- lek kaldırıma çıkamayınca, bir sademe ile yana doğru, sağı üstüne devrilmiştir. Arabanın duvarını yıktığı odada yatan Mari ismindeki yaşlı bir kadın, ilk defa olarak o akşam yata- Eını geriye aldığı için, hafifçe yaralanmakla beraber, canını kurtarabilmiştir. Saat onbir sularında, çoğu tiyatro ve sinemadan dönen yol- cuların bindiği tramvaylardan biri olan bu arabanın bir önün- deki ve bir sonundaki arabalara binen yolcular, kazayı öğrenince nekadar müthiş bir tehlike at- kazaya uğramadıkları halde, derin he- yecan geçirmişlerdir. Saat tam 28,25 de olan bu kazada 19 kişi, bazıları çok ağır olmak üzere yaralanmış, bun- lardan eski hâkimlerimizden Yenipostahane caddesinde kır- tasiyeci Kınalızade Zühdü, yer- den kaldırılırken ölmüştür. Tram* vay 'şirketi enspektörlerinden Niyazi de, 27 saat ızdırap çek- tikten sonra, Beyoğlu Hastane- sinde canvermiştir. Niyazi, vaka sırasında ağır yaralanan vatman 780 numaralı Fahreddinin ya- nında bulunuyordu. Kazanit önünü almak için çok uğraşmış, vatmana yardım etmiş, fakat tramvayın yoldan çikıp devril- mesine mani olamamıştır, Diz- kapakları yukarisından iki ba- cağı birden kesilen enapektör Niyazi, iki kilo kan kaybetmiş, hastabakıcı Saniyeden kan alı- narak yapılan ameliyat da kâr- etmemiş, vazile uğrunda kur- ban gitmiştir. Enspektör Ni- yaziden sonrada, bir ayağı ke silen kontrolör 11 numaralı İsma- il, facianın kurbanlarının üçün- cüsü olarak, hayata gözlerini kapamıştır. Vatman Fahreddinle kadın, erkek daba birçok yolcu, Has- tanede tedavi altındadır. Ağır . — A # a Facia kurbanlarından: bir ba cağı kesilerek ölen kontrolör İsmail